Hotels.com gjennomfører jevnlig grundige undersøkelser om hvordan turismen med reisende fra Kina utvikler seg. De har nå utgitt den syvende utgaven av Hotels.com™ Chinese International Travel Monitor (CITM).

Rapporten viser hvilken påvirkning turister fra Kina sitt fastland har på det globale markedet. Funnene er basert på internasjonale reiser fra Kina med en kombinasjon av data fra Hotels.com og annen forskning.

Ipsos, en verdensleder innen markedsundersøkelser har utformet rapporten. De intervjuet 3047 kinesere i alderen 18-58 år i løpet av mai 2018. De som ble intervjuet hadde alle vært utenlands i løpet av siste 12 måneder.

Reisende ble spurt om deres forbruk, reisepreferanser, bestillingsmetoder, valg av overnatting og fremtidige planer sammen med andre temaer som gjaldt deres reiser.

Rapporten fra Hotels.com viser at unge kinesere født etter 1990 hadde hele 80% økning i hvor mye de bruker på utenlandsreiser siste år.

Sosiale medier påvirker i veldig stor grad valgene på destinasjoner med opplevelser, high-tech bosteder, eksotiske delikatesser og ting som er tabu hjemme i Kina.

Opptatt av autentiske opplevelser sier 69% at de spiser eksotiske og lokale delikatesser, 43% leter etter autentiske lokale ting og 38% kjøper luksusgjenstander.

Global popkultur, film og TV er en stor ting i Kina og gjør at 62% av de reisende ønsker å reise til destinasjoner utenfor Asia.

 

Street Food - Phuket

Thailand fortsatt blant favorittene

Kinesiske reisende føler seg fortsatt velkomne til Thailand som er nummer to på listen etter Japan i år. For kinesiske reisende er en av hovedgrunnene til at de føler seg velkomne den utbredte aksepten for bruk av kinesiske mobile betalingsløsninger (64%), tilstrekkelig med oversettelser/skilting (41%) og enkelhet for å finne informasjon (40%).

Behov og preferanser for den nye generasjonen med reisende har endret seg i henhold til rapporten fra Hotels.com. Kinesere reiser i større grad alene til Thailand nå i stedet for organiserte turer. Det at det er lett å reise til landet, enkle visumsregler, lokale delikatesser, kvalitet på overnatting og muligheter for shopping er blant de ting som gjør at kinesere finner Thailand som et veldig attraktivt reisemål.

Med 12% økning fra 2017 er turister fra Kina viktig for Thailands turisme og landet må maksimerer fordelene ved å forstå endingen blant de kinesiske reisende.

Funn fra undersøkelsen til Hotels.com viser at nye og fjernere reisemål er på planen for de reisende fra Kina. Mens mer en 37% av reisende fortsatt har til hensikt å besøke land de ikke har vært i tidligere ønsker de også besøke ulike byer. Viktige steder på topplisten for disse er steder som Singapore, Japan og Sør-Korea.

Myndigheter og overnattingssteder kan forbedre ting som er viktige for kineserne; QR kode skanning via WeChat, overnatting, lokal transport, høyhastighets WiFi, gode muligheter for reservasjoner av lokale opplevelser og aktiviteter. Dette er blant de viktigste områdene som legges vekt på når turistene fra Kina reiser til andre land.

Social Media

Sosiale medier

Å skryte av øyeblikk og ta selfies er en viktig del av unge reisende fra Kina sine reiseopplevelser i 2017 hvor hele 65% bruker kamera for å ta bilde av eller filme seg selv for å øke antall liker og bygge opp seg selv som “merkevare”. Mer enn halvparten (56%) av de reisende sier de bruker selfies for å uttrykke hvordan de opplever ting. Sosiale medier (52%) og deling av videoer (51%) er også viktig i alle aldersgrupper når de bestemmer seg for hvor de reiser.

 

Eldre generasjoner; deres valg og oppførsel er sterkt påvirket av deres barn som lever i en hverdag hvor de hele tiden er online på nett.

52% av de reisende fikk store inntrykk via sosiale nyhetsstrømmer og en tredjedel av de eldre rapporterte at de var påvirket av valgene fra de yngre.

CITM rapporten viser at de reisende fra Kina føler seg mest velkomne til destinasjoner hvor ansatte i butikker snakker Mandarin, kinesiske mobile betalingsløsninger er godtatt og det er skiltet på språk de kan forstå.

En av de nye trendene for er fjernere destinasjoner. Asia vil fortsette å være populært. 49% planlegger å reise til destinasjoner i Asia neste 12 måneder, men Europa, Afrika og Midt-Østen er på topplisten for mer enn halvparten for fremtiden.

 

 

Kilder:

Hotels.com™ Chinese International Travel Monitor (CITM)

Travel Daily Media

1 kommentar

  1. Passer kansje i denne tråden

    Chinesere går på skole i thailand

    China Education (Sunday, August 19, 61) offers information and news about the current movement of Chinese parents with wealth. I wish to send my children to international schools. It is also reluctant to pay expensive tuition fees in China. Many people turn to international schools in Thailand instead of the current, this has caused the local real estate market in Thailand. The issues are as follows.

    1. Education of children and investment channels of parents. It is an important factor in the decision of the Chinese parent. Especially the expensive tuition fees of local Chinese schools. Including teaching and learning systems in public schools. Chinese parents look to Thailand. International schools have been selected. Looking to invest in Thailand. It has become the target of new Chinese investment. In addition to Thailand, the US, Canada and Australia, they also have the advantage of being closer to the geographical location and lower costs.
          1.1 Mrs. Becky hopes mother with 10-year-old daughter and 6-year-old son sent his children to international school in Chiang Mai. The tuition fee in one year is less than 60,000 yuan or over three hundred thousand baht, accounting for one-fourth of the tuition fees of bilingual schools in Beijing. The cost is 240,000 yuan per year or about 1.2 million.
          1.2 According to International Schools Database, the tuition fees for international schools in Shanghai are US $ 2,744 per month, or more than US $ 91,500, which is the most expensive in the world.

    2. Real estate price factors. By the information of the site. Real Estate International Juwai.com listed the amount of inquiries about Thai real estate in the first half of this year. There are a lot of inquiries throughout the year 2017, where Thailand has become the number one destination for Chinese buyers. Moving up from the third position of the previous year.
          2.1 Cris Deng, businessman from Nanjing City, Nanjing, eastern China Which often fly between China and the United States. Buy a 35 sq.m. apartment located in the heart of Bangkok at a price of 1.3 million yuan or over 6 million baht, which is considering investing in Thailand. And plans to move daughters to school in elementary school in Thailand. Since they can rent a house in Bangkok cost 5,000-6,000 yuan per month, while a house in Nanjing, 100 square meters, worth up to 5.6 million yuan.
          2.2 Jennifer Wu, 25, from Chongqing City Investment in Bangkok. With annual returns nearly 10 percent, it became a magnet for buyers to buy 28-square-meter apartments worth 566,000 yuan, trading through Uoolo, an app that helps Chinese people buy properties. Wu also heard that universities in Thailand good quality may decide to send their children. Come study in the future.

    Briefly, China’s Directorate-General for Development and Reform (NDRC) China’s economic reform over the past 40 years has made China the second-largest economic power in the world. A group of wealthy people. In the population of 1.4 billion people, more than 400 million people are middle income. It was classified into the middle class. And this number is growing. The study is a co-factor that drives Chinese investors to invest in overseas real estate. We are worried that China’s wealth will shrink from various factors. Especially from the devaluation of the yuan. And high inflation, etc., makes Thailand, which has the advantage of the geographical location closer and cheaper. It has become a new investment destination of the Chinese. Following the old investment targets of the US, Canada and Australia. The rapid expansion of the Chinese community in Bangkok, such as Pracharat Bumpen, Huay Kwang, is becoming a new “Chinatown” in Bangkok.

    Processed by:
    Colonel Chaiyate Tantikul
    KU.40

    (From the website. https://www.gmlive.com/chinese-buy-thai-real-estate-to-avoid-high-education-fee and website https://mgronline.com/china/detail/9610000082178 As well as the site. https://www.posttoday.com/social/local/449346 and http://www.realist.co.th/blog/the-new-china-town/ website as well as the website. http://www.bangkokbiznews.com/news/detail/707366)


Logg inn for å legge igjen en kommentar