Ny mobil

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

RobertX skrev: 05 jul 2018, 21:16
Et annet minus med Ulefone 5 er at den ikke har phono ut, men det løses jo med et par bluetooth hodetelefoner/propper.
Det følger med overgang fra USB-C til 3,5 mm phono.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Thaibreak

Nå snakker vi om hverandre om to forskjellige telefoner, og Anurak spurte vel om Cubot`en.
Men poenget er vel det samme med Ulefone. Billig og bra. Bare at Cubot`en kjøpes i Norge, fra et norsk nettselskap, med norske garantivilkår, fra lager i Norge etc, og er enda billigere.
Sist redigert av Thaibreak den 05 jul 2018, 21:26, redigert 1 gang totalt.
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Ah! Lovely :-) Da kan jeg fortsete å bruke Bose støyreduksjon klokkene :-D

Blir spennende å teste. 2823 kr inkl frakt synes jeg var ganske rimelig. Blir vel noe toll og og slikt i tillegg, men uansett veldig rimelig.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Anurak

Får vel min iPhone 8 i morgen vil jeg tro. Inngått 12 mnd slavekontrakt med Telia. Ser pakken veien 4 kg, så fikk noe høytalergreier i tillegg ser det ut som.

De to siste telefonene mine er lumia640 eller noe, Windows telefon som jeg var veldig fornøyd med, men for lite minne, dårlig batteri etc. Og Samsung j5, helt grei den, men dårlig kamera var det på begge.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Thaibreak skrev: 05 jul 2018, 21:23 Nå snakker vi om hverandre om to forskjellige telefoner, og Anurak spurte vel om Cubot`en.
Men poenget er vel det samme med Ulefone. Billig og bra. Bare at Cubot`en kjøpes i Norge, fra et norsk nettselskap, med norske garantivilkår, fra lager i Norge etc, og er enda billigere.
Svarte nok litt generelt for bestilling av mobil fra utlandet, men som du sier så er Cubot til salgs i Norge så de må forholde seg til norske vilkår.

Vi vil nok se flere merker og modeller tilgjengelig i norske nettbutikker etterhvert.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Anurak skrev: 05 jul 2018, 21:30 Får vel min iPhone 8 i morgen vil jeg tro. Inngått 12 mnd slavekontrakt med Telia. Ser pakken veien 4 kg, så fikk noe høytalergreier i tillegg ser det ut som.

De to siste telefonene mine er lumia640 eller noe, Windows telefon som jeg var veldig fornøyd med, men for lite minne, dårlig batteri etc. Og Samsung j5, helt grei den, men dårlig kamera var det på begge.
Kjøpte en sånn (iPhone 8) med Swap avtale hos Telenor til kona i fjor. Følte det var å kjøpe katta i sekken etterhvert. Bedre å cashe ut en mobil og ordne seg med et greit abonement tror jeg. Ser ikke at det er noen som helst gevinst i å binde seg. Nesten mer økonomisk å kjøpe på kredittkort og betale den ned over 12 måneder :-D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Anurak

Jeg ville ikke bindt meg 24 mnd slik som swap eller Telia svitsj.
12mnd abb. med rentefri nedbetaling synest jeg er greit. Da er mobilen din etter 12 mnd. og ofte får man mobilen rimeligere slik enn å gå på Elkjøp å kjøpe en der uten abonnement. Men to år er for lenge
Thaibreak

Anurak skrev: 05 jul 2018, 21:30 De to siste telefonene mine er lumia640 eller noe, Windows telefon som jeg var veldig fornøyd med, men for lite minne, dårlig batteri etc. Og Samsung j5, helt grei den, men dårlig kamera var det på begge.
Jeg er strålende fornøyd med kameraet på min J5 fra 2017. Skarpe og gode bilder. Forstår ikke hva som er dårlig der..
Brukeravatar
Nomade
Sted: Oslo
Kontakt:

Det var vel en som nevnte lenger oppe i tråden her att han ikke ville ha dual sim mobil. Jeg har lenge reist til og fra Thailand og drasset med meg to mobiler, men fikk endelig fingeren ut i fjor og kjøpte meg dual sim mobil. Angrer på att jeg ikke gjorde det tidligere ;)

Det er genialt! Mye enklere.... Jeg kjøpte bare en rimelig Motorola Moto G5+ og den har fungert meget greit. Men det er ikke sikkert jeg kjøper Moto mobil neste gang da de er noe treg med å oppdatere til siste versjon av Android. Min G5+ har fremdeles bare Android 7.0.
www.thailandtur.no
Anurak

Thaibreak skrev: 06 jul 2018, 06:27 Jeg er strålende fornøyd med kameraet på min J5 fra 2017. Skarpe og gode bilder. Forstår ikke hva som er dårlig der..
I dårlig lys, som det ofte er, blir bildene uskarpe. Å ta skarpr bilder innendørs er ingen enkel oppgave. Hvertfall på min. Men til å ta dokumetasjonsbilder el. er det greit. Ellers er det en ok mobil, men mangler en del på det meste. Men det bør jo vurderes ut i fra pris og behov.
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»