Coronavirus 2020

Kolami

SomLao skrev: 28 jan 2021, 12:34 Hvilke påstander tenker du på utover Hviterussland ?
For å ta den ene du prøver å imøtegå: Å påstå at Hviterussland er et diktatur i særklasse i Europa, er jo ikke særlig kontroversielt. Det er nærmest opplest og vedtatt:
Her fra Wiki:
"Siden 1994 har Hviterussland blitt ledet av president Aleksandr Lukasjenko. Flere medier sier at styresmaktene utgjør et diktatur - Europas siste [1] - og internasjonale organisasjoner beskylder regimet for en mengde brudd på menneskerettighetene. Dette har ført til at Hviterussland i stor grad er isolert på den internasjonale arenaen, og landet har blant annet blitt utestengt fra Europarådet."
SomLak. Du liker ikke Hviterussland som har diktatur, men du synes det er greit med diktatur i vårt eget hjem så lenge det går på bekjempelsen av Covid?

Enten har du frihet eller ikke, men det kan være vanskelig å forstå ser jeg....

Så du mener tvangisolasjon av friske mennesker er veien å gå er en ting...men du mener også at man skal utøve brutal politivold som opptrer som covidbøller er jo i og for seg ekstremt..enten er du for eller imot..jeg har tatt mitt valg og du har tatt ditt valg..

https://youtu.be/RqdLcoPR2cs
Wood1958

CAT skrev: 28 jan 2021, 11:14 Akkurat som sosial demokratiet Thailand har gjort altså. Selv om de ikke har kvinnelig leder.😂😂😂
«Og så har det kvinnelig sosialdemokratisk leder - det betyr nok endel»
Skal jaggu lese mye rart inne på dette forumet.🤧😷😆🤣
Ja vi har jo Erna .Camilla.Line.og justisministeren på senen regelmessig
Så er det Ursulla i Eu
Sist redigert av Wood1958 den 28 jan 2021, 13:25, redigert 1 gang totalt.
SomLao

Kolami skrev: 28 jan 2021, 13:18 SomLak. Du liker ikke Hviterussland som har diktatur, men du synes det er greit med diktatur i vårt eget hjem så lenge det går på bekjempelsen av Covid?

Enten har du frihet eller ikke, men det kan være vanskelig å forstå ser jeg....

Så du mener tvangisolasjon av friske mennesker er veien å gå er en ting...men du mener også at man skal utøve brutal politivold som opptrer som covidbøller er jo i og for seg ekstremt..enten er du for eller imot..jeg har tatt mitt valg og du har tatt ditt valg..

https://youtu.be/RqdLcoPR2cs
Å si at at Hviterussland er et diktatur, er som sagt ikke særlig kontroversielt. Det er å konstatere et faktum, vil de fleste si. Men å si at Norge er et diktatur, er derimot svært kontroversielt og kun de færreste vil være enig i påstanden. Ærlig talt: Dette er ikke noe å diskutere. Finn heller på noe annet om du er kranglevoren. :D
Kolami

SomLao skrev: 28 jan 2021, 13:24 Å si at at Hviterussland er et diktatur, er som sagt ikke særlig kontroversielt. Det er å konstatere et faktum, vil de fleste si. Men å si at Norge er et diktatur, er derimot svært kontroversielt og kun de færreste vil være enig i påstanden. Ærlig talt: Dette er ikke noe å diskutere. Finn heller på noe annet om du er kranglevoren. :D
Og jeg som trodde du var kranlevoren :? okai..koronaloven har vel de aller flest glemt tenker jeg...kontroversielt er den, men det skal vi ikke diskutere.. 8-)
SomLao

Ting tyder på at noen typer skjegg minsker effekten av munnbind. Kanskje norske medier kvier seg for å formidle nyheten i redsel for at det kan ramme visse minoriteter og i frykt for å trigge fobier ? :?

https://www.dr.dk/nyheder/indland/state ... t-svaekker
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Jeg må si dette begynner å ligne på ett utvalgt ekspertpanel på en hvilken som helst facebook debatt vedrørende covid og Norges regjerings valgte løsninger.
🌞
Wood1958

Kolami skrev: 28 jan 2021, 13:36 Og jeg som trodde du var kranlevoren :? okai..koronaloven har vel de aller flest glemt tenker jeg...kontroversielt er den, men det skal vi ikke diskutere.. 8-)
Nei da kan det bli mye som ikke kan kritiseres fra Kina he he.
Undres på hvordan komentarfelter så ut om Kina hadde vært av de største bidragsytere til Gavi/Covax under WHO .Fått en av de ledende posisjoner med fordeling og kjøp av vaksiner.
Samtidig kjøpt opp aksjer hos produsenten.
Selv synes jeg vi skulle trukket oss / vurdert vår posisjon der når vi selv ikke nøyes med 30 prosent.
Det er nå endel av FN og troverdighet har betydning globalt
Sist redigert av Wood1958 den 28 jan 2021, 14:17, redigert 2 ganger totalt.
SomLao

Phay skrev: 28 jan 2021, 13:56 Jeg må si dette begynner å ligne på ett utvalgt ekspertpanel på en hvilken som helst facebook debatt vedrørende covid og Norges regjerings valgte løsninger.
Kanskje ikke så merkelig at viruset engasjerer. Alle merker konsekvensene og man tutes ørene fulle hvor enn man snur seg og faenskapet har nå plaget vettet av oss i snart et år. At engasjementet gir seg til del selsomme og pinlige utslag er heller ikke så rart når vi ser hvordan enkelte politikere ter seg. Enkelte av dem unnslår seg ikke for å benytte anledningen til posisjonering (Kong Raymond av Oslo internt i Ap f eks) eller regulært stemmefiske (Listhaug og Støre overgår hverandre og er slående eksempler). Sånn sett er det kanskje ikke så ille stelt her ? :D
SomLao

Mimir Kristjanson (Rødt) har stadig vekk fornuftige ting å si. Som her (ikke betalingsmur):
"Pandemien viser oss behovet for at vi blir mer selvforsynte i årene som kommer. Ikke bare på mat og medisiner, men også med kortreist arbeidskraft.Et land som ikke kan bygge husene eller plukke åkrene sine uten storstilt import av arbeidskraft, har et alvorlig problem. Pandemien har vist oss fordelene ved å ha tilgang på kortreist arbeidskraft."
https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... engigheten
Wood1958

SomLao skrev: 28 jan 2021, 15:21 Mimir Kristjanson (Rødt) har stadig vekk fornuftige ting å si. Som her (ikke betalingsmur):
"Pandemien viser oss behovet for at vi blir mer selvforsynte i årene som kommer. Ikke bare på mat og medisiner, men også med kortreist arbeidskraft.Et land som ikke kan bygge husene eller plukke åkrene sine uten storstilt import av arbeidskraft, har et alvorlig problem. Pandemien har vist oss fordelene ved å ha tilgang på kortreist arbeidskraft."
hwttps://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/eK ... engigheten
Verdiskapning vs bli rik er nok sammensatt og
har sin pris. Noe vesten nok merker nå.
Og nok en vesentligmgrunn til at politikk betyr mere enn helsefaglig tilnærming til pandemien.
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»