Side 4 av 6

Re: Non o retirementvisa har gått opp

Lagt inn: 21 jun 2019, 13:17
av riflefish
chelsea skrev: 21 jun 2019, 12:58 alle pappirer var der alt var i orden, hvis ikke så har jeg ikke fått noe visa
du fikk ei lita bot!

overtredelsen var nok ikke betydlig

ellers hadde du ikke fått visum,

😉

Re: Non o retirementvisa har gått opp

Lagt inn: 21 jun 2019, 15:39
av chelsea
nå vet jeg fikk boten det er TM30 som ikke min feil det er landlord sin feil at den personen ikke har meldt i fra jeg bor her innen 24 timer

Re: Non o retirementvisa har gått opp

Lagt inn: 21 jun 2019, 17:11
av sikry
chelsea skrev: 21 jun 2019, 15:39 nå vet jeg fikk boten det er TM30 som ikke min feil det er landlord sin feil at den personen ikke har meldt i fra jeg bor her innen 24 timer
Altså ingen problem , pengene for bota betaler han tilbake til deg. :lol:

Re: Non o retirementvisa har gått opp

Lagt inn: 21 jun 2019, 17:15
av chelsea
sikry skrev: 21 jun 2019, 17:11 Altså ingen problem , pengene for bota betaler han tilbake til deg. :lol:
¨å ja det gjør dem

Re: Non o retirementvisa har gått opp

Lagt inn: 22 jun 2019, 07:53
av riflefish
chelsea skrev: 21 jun 2019, 15:39 nå vet jeg fikk boten det er TM30 som ikke min feil det er landlord sin feil at den personen ikke har meldt i fra jeg bor her innen 24 timer
en bør vel sjekke detta selv også,
men da er det avklart at det ikke var blitt
mere byråkrati og dyrere på emigration
og du fikk ei bot, og betalte den,

Re: Non o retirementvisa har gått opp

Lagt inn: 22 jun 2019, 08:35
av chelsea
dem som driver denne plassen har ikke reg en eneste farlang som bor her i hele tatt, men jeg sa til henne hun må dra på kontoret få ordent opp slik det blir mere tull i framtiden

Re: Non o retirementvisa har gått opp

Lagt inn: 23 jun 2019, 08:16
av Kolami
riflefish skrev: 21 jun 2019, 12:25 feil ( mangel) rapportering av addresse,!
,,
jeg har faktisk skrevet litt om det litt her og der for ett pr måned siden...

,,har du en annen adresse fra sist non imig eller annen non img visum, så må du gjøre adresseendrin før du kan søke på visum..jeg opplevde selv at det ikke var i orden..så jeg fikk ordnet det på immigrasjonen i Bangkok før de så på vium søknaden..

Neste gang jeg søkte om visum. Denne er litt artig. Denne kvinnen på immigrasjonen sa på THAI, ja på thai, at de som har en annen adresse, må gå og forandre adressen før de kan søke..du verden sitteplassene på non immigrasjon ble raskt tom :lol:

Re: Non o retirementvisa har gått opp

Lagt inn: 23 jun 2019, 08:22
av Kolami
chelsea skrev: 22 jun 2019, 08:35 dem som driver denne plassen har ikke reg en eneste farlang som bor her i hele tatt, men jeg sa til henne hun må dra på kontoret få ordent opp slik det blir mere tull i framtiden
Enhver landlord skal rapportere..men da må de også betale skatt :lol: så det skjer ikke..jeg vet om mange tilfeller der leietager har blitt kastet ut fordi landlord ikke vil gi dokumentasjon når leietager skal søke nok immigrasjon visum..i andre tilfeller leier de ikke ut til utlending hvis en potensiell leietaker trenger skriftlig dokumentasjon. Husleiekontrakt er en ting..men dokumentasjon til immigrasjons skatte myndighetene er noe helt annet..

Re: Non o retirementvisa har gått opp

Lagt inn: 23 jun 2019, 13:18
av riflefish
Kolami skrev: 23 jun 2019, 08:22 Enhver landlord skal rapportere..men da må de også betale skatt :lol: så det skjer ikke..jeg vet om mange tilfeller der leietager har blitt kastet ut fordi landlord ikke vil gi dokumentasjon når leietager skal søke nok immigrasjon visum..i andre tilfeller leier de ikke ut til utlending hvis en potensiell leietaker trenger skriftlig dokumentasjon. Husleiekontrakt er en ting..men dokumentasjon til immigrasjons skatte myndighetene er noe helt annet..

jeg kjenner også til slike tilfeller!

ps der chelsee bor er det nok flere

utlendinger ,

også en nordmann til,

jeg kjenner han!

men enkelte lelighter er solgt!

så har de overlatt til et « kontor»

og drive utleie,

dette kan medføre trøbbel!

for det er ikke utleiekontoret som

skal signere etter lovens forstand

men den rejelle eier!

blir praktisert ulikt ,

men jeg bisto en kar i fjor!

det medførte at han

flyttet! fordi emigration ikke godkjente

at klntoret signerte på veiene av den rejelle

eier,

et himla styr en stund,

Re: Non o retirementvisa har gått opp

Lagt inn: 23 jun 2019, 13:59
av chelsea
riflefish skrev: 23 jun 2019, 13:18 jeg kjenner også til slike tilfeller!

ps der chelsee bor er det nok flere

utlendinger ,

også en nordmann til,

jeg kjenner han!

men enkelte lelighter er solgt!

så har de overlatt til et « kontor»

og drive utleie,

dette kan medføre trøbbel!

for det er ikke utleiekontoret som

skal signere etter lovens forstand

men den rejelle eier!

blir praktisert ulikt ,

men jeg bisto en kar i fjor!

det medførte at han

flyttet! fordi emigration ikke godkjente

at klntoret signerte på veiene av den rejelle

eier,

et himla styr en stund,
det er ikke dem som eier leligheten min her det er en thai man som gjør som bor i annet land, dem som driver bygget for in leilepenger i fra meg