Phuket: 70% nedgang i bestillinger fra Kina de neste to månedene

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4573
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#11

Når det kom til cruisbåt traffikken i fjordene våre, så er det de store selskapene som har råd til å «kjøpe» seg inn på markedet for å bli forhåndsolgt på båten, der rederiene tar 40% av billettprisen i sin lomme. Ellers så kjøper de ingenting, spiser svært lite, og etterlater og har etterlatt svært mye forurensning lokalt. Riktignok 10 år siden jeg var aktiv i markedet, og tydeligvis så har innovasjon Norge sine subsidier begynnt å bli effektivisert! Legg ned landbruket sats på turisme som er og blir en fremtidsrettet og trygg butikk for Norge. Landbruket lønner seg jo ikke, så får vi håpe folk reiser line mye i fremtiden som nå, og vi ikke trenger å produsere mat i vårt eget land.

En annen ting er at Kineserene er de nye russerene som igjen var amerikanere som igjen engelskmenn og tyskere! Vi var heller ikke så fornøyde med nyrike russere for de hadde noen sinnsyke krav til helikoptere stand by og cruise og speedbåter og jævelig dyr champis :D
🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#12

chelsea skrev: 15 jul 2018, 14:21 det er pakke reiser dem har
Ja, det er vi enige om. Bare helt sporadisk kommer de utenom pakketurer.
Det er vel en greie de liker da. Ha guidet turer med mange høyttalende og kaklende medreisende ;)
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#13

Phay skrev: 15 jul 2018, 14:35 Når det kom til cruisbåt traffikken i fjordene våre, så er det de store selskapene som har råd til å «kjøpe» seg inn på markedet for å bli forhåndsolgt på båten, der rederiene tar 40% av billettprisen i sin lomme. Ellers så kjøper de ingenting, spiser svært lite, og etterlater og har etterlatt svært mye forurensning lokalt.
Sist helg anløp Queen Elizabeth med 1975 passasjerer Narvik. Over halvparten av passasjerene hadde booket diverse turer i området;
  • Polar Park, verdens nordligste dyrepark, kjent for mulighet til nærkontakt med ulv mm.
  • Togtur på spektakulære Ofotbanen
  • Fjordturer med fiskeskøyter
Med mer og i tillegg besøk på kafeer og butikker.

Samlet ble det under dette besøke lagt igjen millionbeløp i det lokale næringslivet. Narvik har i mange år hatt en viss cruisetrafikk og alltid legges det igjen godt med penger som er med på å styrke sysselsettingen. Det er kraftig jobbing fra lokale krefter som bidrar til besøk av cruiseskip til byen. Trafikken er meldt å bli økende fremover.

Forurensning, ja. Heldigvis jobbes det med etablering av ny kai for cruiseskip med landstrøm for å begrense forurensning. Fremtidens skip vil nok i likhet med mye annet måtte forholde seg til strengere restriksjoner.

Største kilden til forurensning i Narvik vil uansett være de hundrevis av bulkskip som frakter malm med skip som ofte er langt fra standarden til cruiseskip på besøk.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#14

chelsea skrev: 15 jul 2018, 04:35 hvem er det som vil ha disse i thailand dem kjøper ikke noe dem spiser på hotellet vann har dem med seg i fra kina så nei takk
Man kan si mye om kinesiske turister i Thailand, ikke like dem og tro at de ikke bruker penger. Sannheten er at de tilfører økonomien ganske så mye. Selv om det dessverre som nevnt i et innlegg ofte er få som nyter godt av pengene.

I gjennomsnitt bruker kinesiske turister USD 473,- i Thailand. Gang det opp med antallet turister så snakker vi enorme beløp. I 2017 la kinesiske turister igjen hele 520 milliarder Baht i landet.

Kilde
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4573
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#15

tdr skrev: 15 jul 2018, 17:27 Sist helg anløp Queen Elizabeth med 1975 passasjerer Narvik. Over halvparten av passasjerene hadde booket diverse turer i området;
  • Polar Park, verdens nordligste dyrepark, kjent for mulighet til nærkontakt med ulv mm.
  • Togtur på spektakulære Ofotbanen
  • Fjordturer med fiskeskøyter
Med mer og i tillegg besøk på kafeer og butikker.

Samlet ble det under dette besøke lagt igjen millionbeløp i det lokale næringslivet. Narvik har i mange år hatt en viss cruisetrafikk og alltid legges det igjen godt med penger som er med på å styrke sysselsettingen. Det er kraftig jobbing fra lokale krefter som bidrar til besøk av cruiseskip til byen. Trafikken er meldt å bli økende fremover.

Forurensning, ja. Heldigvis jobbes det med etablering av ny kai for cruiseskip med landstrøm for å begrense forurensning. Fremtidens skip vil nok i likhet med mye annet måtte forholde seg til strengere restriksjoner.

Største kilden til forurensning i Narvik vil uansett være de hundrevis av bulkskip som frakter malm med skip som ofte er langt fra standarden til cruiseskip på besøk.
Det er anselige summer på store volumer ja, men jeg er litt uenig i fremstillingen om hvor lønnsomt det er, men mulig det har skjedd noe med kundegruppene siden jeg var aktiv i en en cruisebåt utsatt fjord. Der var det kun noen få store aktører som hadde mulighet til å komme inn på forhåndssalget på båtene. I sentrum var det svært få som var villige til å betale 40-60 kr for en kaffe, også videre, når de spiste og drakk gratis hele dagen på båten.

Hvor mange av de besøkende som var med på turer og opplevelser hadde forhåndskjøpt på båten?

Innovasjon norge har også vært selektive med sammerbeidende Visit Norway sine lokal kontorer, eller rettere sagt distriktskontorer der medlemsbedriftene også selektivt blir valgt ut. Så Polarparken og Ofotbanen er selvfølgelige på slike satsninger, men hva med fiskeskøytene? Hva sitter de igjen alt i alt med tanke på tilleggs sertifiseringer, godkjenninger, tilleggs sikkerhet og forsikringer? Men det er fortsatt penger å hente hos Innovasjon Norge for utvikling og videresatsing av diverse reiselivsprodukter, men det er en nøysommelig prosess og tidkrevende, når en egentlig vil holde på med andre ting.

Uhyre følsomt marked for svingninger i det store og hele.
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#16

Viktig å gjøre ting lettere for kineserne! Alt skal prøves uten om å se på årsaken til at kinesere den siste tiden har kansellert så mange reiser til Thailand; sikkerheten til turister.

Sosiale medier i Kina står sterkt i det som har resultert i denne nedgangen, lurer på hvordan siste påfunn mottas.

New VIP lane at Suvarnabhumi, as long as you’re Chinese

Arriving on an international flight at Suvarnabhumi airport? Long lines at Immigration? No problem – please use the new special VIP lane, as long as you’re Chinese.

As the Ministry of Touristm and Sport and the Tourist Police go on a charm offensive to restore confidence in the Thai travel market, a new special Chinese Immigration line has been established at the country’s largest airport.

Mr Everywhere, Maj Gen “Big Joke” Surachet Hakpal (who has been photographed in four different parts of the country in the last two days) and Pol Maj Gen Pritthipong Prayoonsiri at Region 2 immigration did today’s photo-opportunity honours at the opening of the new fast-track lane.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#17

Sikkert mange køståere som er sjeleglade for å få kineserne inn iven egen kø 😄

Sylfrekk gjeng etter min erfaring.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4573
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#18

Jeg trodde Thaier kunne være støyende, men her i leilighetskomplekset er det Kinsesere som har utmerket seg den siste tiden. 8 personer på ettroms leilighet, og fullt sirkus i bassenget og med alle dører og vinduer åpne. Godt de ikke bor her fast.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#19

RobertX skrev: 05 aug 2018, 16:47 Sikkert mange køståere som er sjeleglade for å få kineserne inn iven egen kø 😄

Sylfrekk gjeng etter min erfaring.
Blir kanskje mindre kø på don muang? det hadde vært noe...

passkontrollørene minner meg alltid om denne sekvensen:


https://www.youtube.com/watch?v=DfGs2Y5WJ14
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#20

RobertX skrev: 05 aug 2018, 16:47 Sikkert mange køståere som er sjeleglade for å få kineserne inn iven egen kø 😄

Sylfrekk gjeng etter min erfaring.
En må være klar over at china er et stort kontinent med mange folkeslag

Chinas økomi har gjort at 140 milioner

Chinesre er ute i verden😂

Nå med vår « noe norske» kultur

Er uten for grensa i norge!

Fa...

Og mye rart som slipper ut fra berget

Rånere i påska på fylla skjærtorsdag


Tenk om det hadde vert 140 milioner

Nordmenn ute😂

Ser på den russerampen også,

Dagbladet har fulgt neste års russ på Kos: - Det er fest i tre år
RUSS 2019: Det var vill festing og topp stemning når Dagbladet fulgte neste års russ på Kos. Video: Christian Roth Christensen / Dagbladet

Les om ville fester, slåsskamper og sex her: https://www.dagbladet.no/nyheter/vi-dri ... r/69915148

Dagbladet har fulgt neste års russ på Kos: - Det er fest i tre år

Men husk man regner at antall kinesiske

turister om

10 år er 300 mill!

Vistnok også blitt en kjøper gruppe av

Nye condos!

Har « chinesiske» venner i los,

Ok ,, folk

Men tenk om det kom

10 milioner fra « indre mongolia» hit

Det hadde nok blitt kultur kræsj..

( en har fred så lenge naboen vil)

🇸🇪☮️
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»