Phuket: 70% nedgang i bestillinger fra Kina de neste to månedene

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Etter båtulykkene hvor flere 10-talls kinesere omkom tidligere denne måneden har hotell på Phuket opplevd 15% kanselleringer fra kinesiske turister som direkte følge av dette. Kinesere er bekymret for sikkerheten på sjøen og generelt. I løpet av de senere årene har det vært mange ulykker hvor kinesere har vært involvert.

Kinesiske myndigheter har nå og tidligere både advart mot sikkerheten for turister og bedt om forbedringer, i tillegg er det i kinesiske sosiale medier sterk kritikk mot Phuket angående sikkerhet.

For turismen i Phuket hvor de i så stor grad har gjort seg avhengige av det kinesiske markedet vil nedgang i ankomne turister derfra få enorme konsekvenser. 40% av internasjonale ankomster på Phuket flyplass er fra Kina.

I tillegg til nevnte kanselleringer har det vært en nedgang nå i bestillinger på hotell fra kinesiske turister på opp til 70%. Denne nedgangen vil representere et estimert tap på 42 milliarder Baht av årlig omsetning på 350 milliarder Baht.

Slike tap som turismen på Phuket nå står ovenfor er alvorlig og det er ikke tvil om at omdømmet som destinasjon er i fare. Thailand har lagt alt for mye av satsingen på turisme mot et marked og tidligere markeder er forlatt. I større grad har vestlige turister forlatt Phuket. Kinesere, russere, indere og folk fra Midt-Østen ser ut til å være i flertall der tidligere spesielt Europeere var tilstede.

Europeiske turister er også lengre på destinasjonene. I 2017 var gjennomsnittsbesøket for reisende fra Britiske reisende på 18 dager mot 8 dager for kinesiske turister i 2015. Lengden på oppholdet for kinesiske turister går visstnok ned.



15% of Phuket’s advanced bookings cancelled
“About 15% of advance rooms booking have been canceled. Chinese tourists are not confident in Phuket safety at the moment. The Chinese government has also made announcements about tourism safety in Phuket and Thailand.”


Comment: Will the Blame Game result in a Chinese Phuket tourism boycott?
As the death toll climbs past a reported 40 from the recent sinking of a tourist boat in Phang Nga Bay, social media in Mainland China is creating a hailstorm of negative criticism about Phuket.
For Phuket, Mainland Chinese tourists are edging close to 40% of international arrivals, as Q1 year-on-year growth surged by 50%. There is little doubt that the island’s tourism market has become overly reliant on a mono-market and the reality that the numbers game may have a dark side, is coming home to roost.

Safety and security of tourists should be one of the highest priorities for the industry and understanding our customers who, despite not appearing in Thai or English media news, are clearly in crisis and cannot be ignored.


Authorities battle to contain the fallout of ‘Phoenix’ disaster
“…hotel bookings in Phuket by Chinese tourists in the next two months had shrunk by up to 70 percent.”

Chinese tourists are cancelling Phuket hotel bookings, unnerving Thai authorities and tourism-related business who are scrambling to raise the image of the island’s battered safety reputation. The cancellations are coming mostly from the tour company businesses based in China whilst the FIT (Free and Independent Travellers) are showing lingering confidence whilst the island’s systemic safety problems continue to be discussed.

The Transport Ministry, local and senior government agencies are working frantically to plug public safety loopholes to restore the confidence of Chinese tourists in wake of the cancellations of hotel bookings following the July 5 sinking of the boat ‘Phoenix’ which left 47 Chinese dead. The entire crew and Captain survived the ordeal with survivors telling tales of Thai crew members abandoning the passengers remaining inside the boat and heading for the life rafts.
Mr Chaiya Rapee-arphol, president of Andaman Tourism Business Association, is painting a much more gloomy picture of tourism business in the popular resort island, saying that hotel bookings in Phuket by Chinese tourists in the next two months had shrunk by up to 70 percent, with estimated loss in revenue in the tune of 42 billion baht from about 350 billion baht in revenue each year.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#2

hvem er det som vil ha disse i thailand dem kjøper ikke noe dem spiser på hotellet vann har dem med seg i fra kina så nei takk
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4573
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

chelsea skrev: 15 jul 2018, 04:35 hvem er det som vil ha disse i thailand dem kjøper ikke noe dem spiser på hotellet vann har dem med seg i fra kina så nei takk
Like interessant som cruise turismen i fjordnorge.
🌞
INKOGNITO
Innlegg: 391
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#4

Phay skrev: 15 jul 2018, 05:50 Like interessant som cruise turismen i fjordnorge.
Ja, eneste forskjell at kineserne som kommer til Norge er steinrike og av de som legger igjen mest penger, mens de som tar seg råd til thailand ofte er de med langt mindre råd, som må spare på det meste. :lol:
https://www.nrk.no/troms/hurtigruten-sa ... 1.13469269
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4573
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

INKOGNITO skrev: 15 jul 2018, 09:42 Ja, eneste forskjell at kineserne som kommer til Norge er steinrike og av de som legger igjen mest penger, mens de som tar seg råd til thailand ofte er de med langt mindre råd, som må spare på det meste. :lol:
https://www.nrk.no/troms/hurtigruten-sa ... 1.13469269
Hurtugruta er en rutebedrift som har ett ganske så bredt frakt og kundespekter langs med den norske kystlinje fra Bergen til Kirkenes, mens den cruise traffikken jeg henviste til er all included ombord, og bruker svært lite på land, foruten noen suvenir produkter made in China!

Hurtigruta er jo helsponset av den norske stat i tillegg, og Trygve fikk opp aksjekursen pga det, og solgte seg ut med storgevinst til noen britiske investorer om jeg ikke husker helt feil!

Sponsingen til staten, måtte opp i eu men ble tilbakevist som subsidering. Så sånn var det, og en engangsinvestering fra de rødgrønne.
🌞
janet
Innlegg: 163
Registrert: 24 okt 2017, 12:16

#6

chelsea skrev: 15 jul 2018, 04:35 hvem er det som vil ha disse i thailand dem kjøper ikke noe dem spiser på hotellet vann har dem med seg i fra kina så nei takk
duste kommentar
INKOGNITO
Innlegg: 391
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#7

Phay skrev: 15 jul 2018, 09:56 Hurtugruta er en rutebedrift som har ett ganske så bredt frakt og kundespekter langs med den norske kystlinje fra Bergen til Kirkenes, mens den cruise traffikken jeg henviste til er all included ombord, og bruker svært lite på land, foruten noen suvenir produkter made in China!

Hurtigruta er jo helsponset av den norske stat i tillegg, og Trygve fikk opp aksjekursen pga det, og solgte seg ut med storgevinst til noen britiske investorer om jeg ikke husker helt feil!

Sponsingen til staten, måtte opp i eu men ble tilbakevist som subsidering. Så sånn var det, og en engangsinvestering fra de rødgrønne.
Da har du tydeligvis også avvikende kunnskaper om både cruise turister og kinesere som kommer til Norge en det andre undersøkelser viser, enten de kommer på cruise eller på annen måte, . :lol:
https://www.vg.no/reise/i/bK8KEd/ny-und ... ker-penger
https://www.dn.no/nyheter/naringsliv/20 ... i-rogaland
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#8

janet skrev: 15 jul 2018, 10:13duste kommentar

kan du fortelle meg hva dem kjøper i thailand??

eneste dem kjøper er pakke reiser med mat ++++ å ophold
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#9

chelsea skrev: 15 jul 2018, 12:20 kan du fortelle meg hva dem kjøper i thailand??

eneste dem kjøper er pakke reiser med mat ++++ å ophold
Min bedre halvdel og jeg drev en liten butikk med klær, vesker og noen suvenirer i Pattaya for noen få år siden, akkurat da det begynte å ta av med turister fra Kina. Vi hadde beliggenhet akkurat på veien mellom hotellet de bodde på (betalte pakketurer) og ned til stranda. Det ga en jevn strøm med kinesiske turister innom sjappa vår.
Faktum er at de la igjen en god del penger, betydelig mer enn ryktene tilsier. Poenget er bare at de går sine faste ruter, reiser sammen i flokk i busser, og skulle du være så uheldig å ligge utenfor slike områder, så tjener man lite på øvrige turister nå i Pattaya. Kineserne legger nok igjen en del penger, men kun til sine faste steder, spisesteder som har oppstått kun for dem etc., og rutene ellers hvor de ferdes.

En trend som ikke bra for allmenne butikker, salgsboder eller turismen generelt. Relativt mye penger er i omløp, men få profiterer på dem. De som ikke gjør det, må enten legge ned, redusere kostnader eller tenke nytt.

Dessverre ble strøket der vi hadde vårt utsalgssted omgjort og renovert, og salgsbodene ble fjernet. Det skulle opp et litt større spisested for nettopp kineserne.. Ellers hadde vi nok gjort god butikk fortsatt på dem.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#10

Thaibreak skrev: 15 jul 2018, 13:54 Min bedre halvdel og jeg drev en liten butikk med klær, vesker og noen suvenirer i Pattaya for noen få år siden, akkurat da det begynte å ta av med turister fra Kina. Vi hadde beliggenhet akkurat på veien mellom hotellet de bodde på (betalte pakketurer) og ned til stranda. Det ga en jevn strøm med kinesiske turister innom sjappa vår.
Faktum er at de la igjen en god del penger, betydelig mer enn ryktene tilsier. Poenget er bare at de går sine faste ruter, reiser sammen i flokk i busser, og skulle du være så uheldig å ligge utenfor slike områder, så tjener man lite på øvrige turister nå i Pattaya. Kineserne legger nok igjen en del penger, men kun til sine faste steder, spisesteder som har oppstått kun for dem etc., og rutene ellers hvor de ferdes.

En trend som ikke bra for allmenne butikker, salgsboder eller turismen generelt. Relativt mye penger er i omløp, men få profiterer på dem. De som ikke gjør det, må enten legge ned, redusere kostnader eller tenke nytt.

Dessverre ble strøket der vi hadde vårt utsalgssted omgjort og renovert, og salgsbodene ble fjernet. Det skulle opp et litt større spisested for nettopp kineserne.. Ellers hadde vi nok gjort god butikk fortsatt på dem.
det er pakke reiser dem har
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»