Maksimal baggasje på fly

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
janet

RobertX skrev: 02 apr 2018, 09:27 I og med at jeg regner med å flytte til Thailand i juli/august ville jeg finne ut hvor mye jeg kan slepe med meg på flyet.

Med Premium billett Norwegian kan man sjekke inn normalt 2 x 20 kg kofferter samt ha med totalt 15 kg håndbaggasje.

Men maksimalt innsjekket baggasje er 64 kg totalt. Da gjelder det overvekt, spesialbaggasje evt en 3dje koffert. Med andre ord kan ikke summen av dette overtstige 64 kg.

Så det maksimale er da feks 2 x 20 kg koffert som ordinær innsjekket baggasje på Premium billett + 1 st 24 kg koffert man betaler overvekt for. Eller man kan ha 2 stk 32 kg kofferter og betaler overvekten for de.

Noen andre som har noe erfaring med dette og kjenner andre flyselskap som åpner for mer kjøpt baggasje?
Finnair har ganske skapelige ordninger synes jeg (nesten like bra som SAS), om du flyr premium/biz kan du ha med 3 kolli a 32 kg så
vidt jeg husker, deretter kan ytterligere 2 kjøpes

annen variant er å sende med freigh forwarder/spedisjonsfirma,
forhørte meg om det for et par år siden,
2 store kofferter a 30 kg, Oslo-BKK ca 2400 kroner,
de går med rutefly, leverer du på Gardermoen før lunch er de i BKK dagen etter
Men du må selv hente sakene ut av tollen i BKK, det kan nok gi noen opplevelser man ikke regner med
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Finnair ser jo veldig bra ut. Ser av sidene deres at 1 person kan ha max 10 kolli!!! Det er jo en heftig mengde baggasje.

MEN det som er trøbbel for meg da er jo at de kun har avgang fra Gardermoen eller Bergen :-( Sliter med å få med så mye baggasje fra Trondheim med vanlig rutefly.

Jeg tror jeg lander på å sende ting i posten til meg selv. Koster ca 1500 kr pr 20 kg kasse.

Tror heller jeg gjør det framfor å ta med masse overvekt på flyet. Blir jo også rimelig dyrt med det pga de regner 2 strekker (dobbelt baggasjegebyr) pga jeg må reise Trondheim-Oslo-Bangkok. Regnet meg fram til i overkant av 4500 kr.

Så jeg skal ta en runde og veie de personlige gjenstandene jeg vil ha med og så tilpasse litt hva jeg kan ta med ekstra.

Antar at ting som sendes i posten til min adresse i Thailand må hentes på postkontoret eller kjører de kassene ut? Blir jo kasser som ikke kan taes med på noen motosai ihvertfall :-)
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
janet

ta toget Trondheim --> Gardermoen

hentes på postkontor eller hentes på tollhuset på flyplassen beror på verdi av sendingene
chelsea
Sted: Bangkok

janet skrev: 30 jun 2018, 15:18 ta toget Trondheim --> Gardermoen

hentes på postkontor eller hentes på tollhuset på flyplassen beror på verdi av sendingene
Verdi +30%+7% vat
Svar

Gå tilbake til «I lufta»