Maksimal baggasje på fly

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

I og med at jeg regner med å flytte til Thailand i juli/august ville jeg finne ut hvor mye jeg kan slepe med meg på flyet.

Med Premium billett Norwegian kan man sjekke inn normalt 2 x 20 kg kofferter samt ha med totalt 15 kg håndbaggasje.

Men maksimalt innsjekket baggasje er 64 kg totalt. Da gjelder det overvekt, spesialbaggasje evt en 3dje koffert. Med andre ord kan ikke summen av dette overtstige 64 kg.

Så det maksimale er da feks 2 x 20 kg koffert som ordinær innsjekket baggasje på Premium billett + 1 st 24 kg koffert man betaler overvekt for. Eller man kan ha 2 stk 32 kg kofferter og betaler overvekten for de.

Noen andre som har noe erfaring med dette og kjenner andre flyselskap som åpner for mer kjøpt baggasje?
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Sjekket med min neste flex billett, hva det ville koste å legge på 24 kg, og prisen ble 2 160,- nok. Må være bedre å sende en pall nedover til den prisen der, eller bestille flyttelass/kontainer siden du har mer du gjerne ville hatt med nedover. 90 kr kg?

Jeg leste det som at du kunne ha 2x32 kg med deg når du betaler overvekt ja.
🌞
RobertX

Ja man må betale overvekt for 64 - 40 kg = 24 kg.

Alternativet er å sende pr post til seg selv. En 20 kg kasse (maks) koster ca 1500 kr med posten.

Så 200 kg flyttegods i 10 kasser koster 15000 kr. Ikke så ille egentlig. Det er jo uaktuelt å ta med større ting, men film samlingen min og endel brettspill kunne jeg tenkt meg å fått med.

Kanskje jeg kan avtale med 88 Condo så jeg får en adresse å sende til der før avreise? Så sender jeg til meg selv og betaler toll/mva når jeg henter de ut.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
chelsea
Sted: Bangkok

RobertX skrev: 02 apr 2018, 09:48 Ja man må betale overvekt for 64 - 40 kg = 24 kg.

Alternativet er å sende pr post til seg selv. En 20 kg kasse (maks) koster ca 1500 kr med posten.

Så 200 kg flyttegods i 10 kasser koster 15000 kr. Ikke så ille egentlig. Det er jo uaktuelt å ta med større ting, men film samlingen min og endel brettspill kunne jeg tenkt meg å fått med.

Kanskje jeg kan avtale med 88 Condo så jeg får en adresse å sende til der før avreise? Så sender jeg til meg selv og betaler toll/mva når jeg henter de ut.
Huske det at dem på flyplasser dem som driver med cargo can loppe deg for masse penger, dem på cargo På båt.gjør ikke det
chelsea

RobertX skrev: 02 apr 2018, 09:48 Ja man må betale overvekt for 64 - 40 kg = 24 kg.

Du bet ikke. For. Toll på ting som er eldre en 6 mnd gammelt
RobertX

Humh så jeg kan sende ting i posten som er brukte og mer enn 6 mnd gamle og slippe toll?

Interesting....

Jeg må se nærmere på hva jeg skal ha med og hvordan etterhvert.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

15000 erjo omtrent en 20 foter!

Mao 32m3

Og ikke vær sikker på om det ikke blir

Toll!,

En vet aldri hva de der finner på!

Alt som går på strøm mm!

Vel sendte 7 m3 med sjøfrakt « stykkgods»

Det var endel møbler

Kom på ca 6000 noks fra « alfaset» termi

Nal,

Men det er ikkno vansklig og få detta

Svindyrt!

Kosta nok 1500’fra booel til alfaset
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
chelsea

riflefish skrev: 02 apr 2018, 14:50 15000 erjo omtrent en 20 foter!

Mao 32m3

Og ikke vær sikker på om det ikke blir

Toll!,

En vet aldri hva de der finner på!

Alt som går på strøm mm!

Vel sendte 7 m3 med sjøfrakt « stykkgods»

Det var endel møbler

Kom på ca 6000 noks fra « alfaset» termi

Nal,

Men det er ikkno vansklig og få detta

Svindyrt!

Kosta nok 1500’fra booel til alfaset
Husk det at det er en del avgifter du må bet også, hvis du går hjenom cargo som har door til door med custum på begge plasser så slipper du bet vet du
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

chelsea skrev: 02 apr 2018, 16:42 Husk det at det er en del avgifter du må bet også, hvis du går hjenom cargo som har door til door med custum på begge plasser så slipper du bet vet du
Med alt og rette speditør

Koster det ca 25000 noks

Inkl moms spedisjons avgifter i begge ender

Tollklarering transpprt fra cargo havn

Til plass i thailand!

Det er ca dagens pris ( ikke bruk da

flyttebyrå)
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
chelsea

riflefish skrev: 03 apr 2018, 05:13 Med alt og rette speditør

Koster det ca 25000 noks