Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Inspirasjonstråden!

Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 1261

12 jun 2018, 03:21

Thaibreak skrev:
11 jun 2018, 17:06
Det er nesten ikke mulig å ha matchende sko og shorts til teppet, Phay! Det der står det respekt av :D

Og forsiktig så ikke ryggen ryker når du løfter de enorme vektene der!
Skoene og teppet har ikke jeg tenkt på en gang, men godt spottet, og de enorme vektene ser litt små ut, og det er pga store sko ;-)
2 x
Brukeravatar
Phay
x 1261

13 jun 2018, 02:40

Kolami skrev:
11 jun 2018, 14:40
Det kan være lurt å bo ett sted for å se hvordan det vedlikeholdes etc. At det ikke er nytt og flott er ikke alltid oppskriften, men etablert boligområde eller condo.

Her vi bor så er det mange beboere selv om bare i vår etasje er kun utleie leiligheter minus vår. Men det er ikke lett å se om de er nye eller gammle beboere alltid i området, noen er nye og andre har bodd der i mange år, men det er ikke alltid man har sett de som har bodd der lenge :roll: .

Stort sett oppfører alle seg. OG man legger knapt merke til om nye har kommet inn eller gammle er flyttet ut. Og mange her jeg bor jobber og det er fordel da man får rolige beboere. Husk at leie er jo vanlig mange steder.

Konstant vedlikehold, og gangene vaskes hver eneste dag og er muligens renere enn gulvet i leiligheten ;)

Riktignok er condoen mange år gammel og det koster ikke all verden å male, tapetsere etc for å få istand en condo, men skal du ha hvitevarere og brune varer så må du betale godt for deg for standar. Feks ikea møbler og powerbuy så kommer du fort opp i 120k bath. Mens tapet og maling +småtterier kommer på ca 40 50k bath.

Feks ville ett nyt gulv alene kostet cs 40k bath, Keramikk er noe dritt men vi tenkte å legge vinylgulv oppå.. Voila, så kunne den ut som en hvilken som helst leilighet i Norge :lol: Gulvet kommer senere da JEG vil gå til innkjøp av 2 nye aircons og det koster ca 60k bath.

Kontra nye leiligheter som er mindre i kvm og har 2 soverom i området jeg bor så koster en ny tilsvarende ca 3.5 -4.5 ++ bath men har ikke like gode fasiliteter. Leilighetene blir mindre og dyrere i Bangkok.

Du bør se etter max 8 10 etasjer condoer er min mening som har beboere.

Sjekk at det ikke leies ut igjennom airbnb etc. Her vi bor er ikke det lov.

Hua Hin er også ett dyrere sted å kjøpe enn feks Bangkok.

Dessverre er det ikke så mange attraktive steder å kjøpe bolig i Thailand. Man tar det man får til en hvis grad selv med ræva full av penger tenker jeg :lol:

Hva med gymmen? Ser lite ut og ville for meg blitt veldig ensomt med tiden. Jeg liker å trene alene men jeg ville ikke likt at det var for stille..

Just saying.

Jeg liker egentlig alt med det stedet her, for det har kort vei til alt, og kan nevne 5 min til strand, 5 min til kjøpesenter, 10 min til makro, og rett ned i gata så begynner restaurantene. Det er utrolig stille her, og det er noe jeg trives med, og fortsatt så er det rent og pent. Den trappa du så, er utvendig rømningsvei, og ser skitten ut pga det er en murtrapp ;-)

Ellers så er det mye usolgt, og det som er solgt er stort sett investeringsobjekter, og det gjør at jeg liker å leie her, for det er leiers marked, om det ikke er kjøpers marked, for prisene består selv om markedet tilnærmet er dødt.

Men det jeg ser er at det er brukt litt for billige løsninger, og jeg må bla sette inn nytt kjøkken, belysning, ventilasjon, og slike småting som jeg ikke liker, og så kommer jo m2 prisen her som varierer fra 60 000,- til 85 000,- pr m2, noe som jeg synes er drøyt. Som nevnt før, så er jo peaken på leilightene og den standarden de bygger nå rundt 10 år, og så går det nedover sakte men sikkert til 15, og da er det halvgått løp til 30 som er og blir nullpunktet på slikt. Det er selvfølgelig ikke riktig alle steder, men den erfaringen jeg har gjort med enkelte prosjekter her nede. Du vil aldri tjene penger på leiligheter her nede, om du ikke treffer riktig tidspunkt å investere. I så fall må vi få norske tilstander, og det er det alt for mye Som står tomt, er til salgs, og for mange prosjekter som er under bygging.

Gymet fungerer til mitt bruk, og svømmebassenget er helt konge, så alt er ikke negativt med å leie her, men ser for meg ett eget sted etterhvert som er mitt, og jeg kan pusle med og gjøre som jeg vil.
2 x
Kolami
x 234

13 jun 2018, 11:09

Phay skrev:
13 jun 2018, 02:40
Jeg liker egentlig alt med det stedet her, for det har kort vei til alt, og kan nevne 5 min til strand, 5 min til kjøpesenter, 10 min til makro, og rett ned i gata så begynner restaurantene. Det er utrolig stille her, og det er noe jeg trives med, og fortsatt så er det rent og pent. Den trappa du så, er utvendig rømningsvei, og ser skitten ut pga det er en murtrapp ;-)

Ellers så er det mye usolgt, og det som er solgt er stort sett investeringsobjekter, og det gjør at jeg liker å leie her, for det er leiers marked, om det ikke er kjøpers marked, for prisene består selv om markedet tilnærmet er dødt.

Men det jeg ser er at det er brukt litt for billige løsninger, og jeg må bla sette inn nytt kjøkken, belysning, ventilasjon, og slike småting som jeg ikke liker, og så kommer jo m2 prisen her som varierer fra 60 000,- til 85 000,- pr m2, noe som jeg synes er drøyt. Som nevnt før, så er jo peaken på leilightene og den standarden de bygger nå rundt 10 år, og så går det nedover sakte men sikkert til 15, og da er det halvgått løp til 30 som er og blir nullpunktet på slikt. Det er selvfølgelig ikke riktig alle steder, men den erfaringen jeg har gjort med enkelte prosjekter her nede. Du vil aldri tjene penger på leiligheter her nede, om du ikke treffer riktig tidspunkt å investere. I så fall må vi få norske tilstander, og det er det alt for mye Som står tomt, er til salgs, og for mange prosjekter som er under bygging.

Gymet fungerer til mitt bruk, og svømmebassenget er helt konge, så alt er ikke negativt med å leie her, men ser for meg ett eget sted etterhvert som er mitt, og jeg kan pusle med og gjøre som jeg vil.
Så lenge du er fornøyd, er det noen sak da hehe..men som sagt så kan slike conder forandre seg over dagen hvis man ikke får inn penger til vedlikehold og vakthold..jeg går etter de store byggeherrene...de har ett system feks å inndrive utenstående for vakt og vedlikehold..utrolig mange som ikke betaler for seg..og det kan gå utover hvordan condoen brukes..
2 x
Brukeravatar
Phay
x 1261

13 jun 2018, 13:09

Kolami skrev:
13 jun 2018, 11:09
Så lenge du er fornøyd, er det noen sak da hehe..men som sagt så kan slike conder forandre seg over dagen hvis man ikke får inn penger til vedlikehold og vakthold..jeg går etter de store byggeherrene...de har ett system feks å inndrive utenstående for vakt og vedlikehold..utrolig mange som ikke betaler for seg..og det kan gå utover hvordan condoen brukes..
Jeg har gjort en duganes jobb i Hua Hin for å sortere ut de beste resortene, og det er her jeg vil bo fremover. Det er ganske så uoversiktelig marked, og jeg vil tro det ikke er noe bedre i BKK slik sett, men man kan se trenden etter noen års gamle resorter hvordan ståa er i grunn. Jeg kjøper først og fremst ikke for å investere, men kjøper meg en livstil, så jeg tror nok jeg skal komme meg i mål til slutt ;-)
1 x
Kolami
x 234

13 jun 2018, 15:54

Phay skrev:
13 jun 2018, 13:09
Jeg har gjort en duganes jobb i Hua Hin for å sortere ut de beste resortene, og det er her jeg vil bo fremover. Det er ganske så uoversiktelig marked, og jeg vil tro det ikke er noe bedre i BKK slik sett, men man kan se trenden etter noen års gamle resorter hvordan ståa er i grunn. Jeg kjøper først og fremst ikke for å investere, men kjøper meg en livstil, så jeg tror nok jeg skal komme meg i mål til slutt ;-)
Ja..så lenge du er fornøyd med å bo der du er så er det vel og bra ;) Bra at du har sjekket ut aktører, det tror jeg har mye å si på hvor mye ev. fall i boligverdien. Dessverre tror jeg man kan håpe på det beste å få like mye igjen som man betalte for..De vi kjøpte condoen av--tapte penger..ikke hadde de leid ut heller. Jeg pruta 250k ettersom det ikke var gjort noe vedlikehold..og det var ikke skampris på boligen heller..den var helt i tråd med sunn fornuft etter min mening..Jeg vil vedlikeholde meste mulig for at det skal bli lettere å selge i fremtiden. Det tror jeg kan være lurt med tanke på at mange ikke kjøper..
2 x
Brukeravatar
Phay
x 1261

16 jun 2018, 07:09

Kjørt igjennom 4/1 splitt program 2 runder nå, og er veldig fornøyd med hvor effektivt det virker både med tanke på tid brukt, restutisjon mellom kryssende belastende muskelgrupper, og at en har fokus på en og en muskelgruppe av gangen. Har ikke bestemt meg for å kjøre triceps med biceps enda, eller om jeg skal bytte om på muskelgruppe dag enda. Men det får tiden vise om det fungerer slik det er satt opp nå, og om det er bedre enn det jeg har brukt hittil 3/1 splitt

Gammelt program
Biceps/rygg
Ben
Bryst/skuldre/triceps

Nytt program
Biceps
Lår
Bryst/triceps
Rygg
Skuldre
1 x
Svar