Kolami skrev: ↑11 jun 2018, 14:40 Det kan være lurt å bo ett sted for å se hvordan det vedlikeholdes etc. At det ikke er nytt og flott er ikke alltid oppskriften, men etablert boligområde eller condo.
Her vi bor så er det mange beboere selv om bare i vår etasje er kun utleie leiligheter minus vår. Men det er ikke lett å se om de er nye eller gammle beboere alltid i området, noen er nye og andre har bodd der i mange år, men det er ikke alltid man har sett de som har bodd der lenge.
Stort sett oppfører alle seg. OG man legger knapt merke til om nye har kommet inn eller gammle er flyttet ut. Og mange her jeg bor jobber og det er fordel da man får rolige beboere. Husk at leie er jo vanlig mange steder.
Konstant vedlikehold, og gangene vaskes hver eneste dag og er muligens renere enn gulvet i leiligheten![]()
Riktignok er condoen mange år gammel og det koster ikke all verden å male, tapetsere etc for å få istand en condo, men skal du ha hvitevarere og brune varer så må du betale godt for deg for standar. Feks ikea møbler og powerbuy så kommer du fort opp i 120k bath. Mens tapet og maling +småtterier kommer på ca 40 50k bath.
Feks ville ett nyt gulv alene kostet cs 40k bath, Keramikk er noe dritt men vi tenkte å legge vinylgulv oppå.. Voila, så kunne den ut som en hvilken som helst leilighet i NorgeGulvet kommer senere da JEG vil gå til innkjøp av 2 nye aircons og det koster ca 60k bath.
Kontra nye leiligheter som er mindre i kvm og har 2 soverom i området jeg bor så koster en ny tilsvarende ca 3.5 -4.5 ++ bath men har ikke like gode fasiliteter. Leilighetene blir mindre og dyrere i Bangkok.
Du bør se etter max 8 10 etasjer condoer er min mening som har beboere.
Sjekk at det ikke leies ut igjennom airbnb etc. Her vi bor er ikke det lov.
Hua Hin er også ett dyrere sted å kjøpe enn feks Bangkok.
Dessverre er det ikke så mange attraktive steder å kjøpe bolig i Thailand. Man tar det man får til en hvis grad selv med ræva full av penger tenker jeg![]()
Hva med gymmen? Ser lite ut og ville for meg blitt veldig ensomt med tiden. Jeg liker å trene alene men jeg ville ikke likt at det var for stille..
Just saying.
Jeg liker egentlig alt med det stedet her, for det har kort vei til alt, og kan nevne 5 min til strand, 5 min til kjøpesenter, 10 min til makro, og rett ned i gata så begynner restaurantene. Det er utrolig stille her, og det er noe jeg trives med, og fortsatt så er det rent og pent. Den trappa du så, er utvendig rømningsvei, og ser skitten ut pga det er en murtrapp
Ellers så er det mye usolgt, og det som er solgt er stort sett investeringsobjekter, og det gjør at jeg liker å leie her, for det er leiers marked, om det ikke er kjøpers marked, for prisene består selv om markedet tilnærmet er dødt.
Men det jeg ser er at det er brukt litt for billige løsninger, og jeg må bla sette inn nytt kjøkken, belysning, ventilasjon, og slike småting som jeg ikke liker, og så kommer jo m2 prisen her som varierer fra 60 000,- til 85 000,- pr m2, noe som jeg synes er drøyt. Som nevnt før, så er jo peaken på leilightene og den standarden de bygger nå rundt 10 år, og så går det nedover sakte men sikkert til 15, og da er det halvgått løp til 30 som er og blir nullpunktet på slikt. Det er selvfølgelig ikke riktig alle steder, men den erfaringen jeg har gjort med enkelte prosjekter her nede. Du vil aldri tjene penger på leiligheter her nede, om du ikke treffer riktig tidspunkt å investere. I så fall må vi få norske tilstander, og det er det alt for mye Som står tomt, er til salgs, og for mange prosjekter som er under bygging.
Gymet fungerer til mitt bruk, og svømmebassenget er helt konge, så alt er ikke negativt med å leie her, men ser for meg ett eget sted etterhvert som er mitt, og jeg kan pusle med og gjøre som jeg vil.