Hehe, dette stemmer selvfølgelig ikke.
Fordeler vs ulemper utflytting fra Norge?
www.thailandtur.no
Oi, dette er nok en komplisert materie for skattekontoret. Er ikke beregnet for vi som lever utenfor A4 formatetPhay skrev: ↑02 mai 2018, 08:17 Jeg har avbrutt klagesaken, og ønsker å ha adresse i Norge. Har nå bedt om en avklaring fra skattekontoret, hvordan jeg skal forholde meg til det. Men det er jo ikke så lett når de skal ha dokumentasjon på arbeide og arbeidsgiver, når jeg tar sporadiske oppdrag, og ikke har noen kommune å forholde meg til. I tillegg så har jeg en utleid leilighet, og foreløpig adresse hos familie, som ikke er samme sted eller kommune eller fylke.
Det er også viktig å få klarhet i hvor jeg skal bo i forhold til helseforsikring, med tanke på at de krever også bevis for at du bor der du oppgir å være bosatt.
www.thailandtur.no
Fikk tilbakemelding etter å ha avbrutt klagen, at vedtaket består med adresse i Norge, så nå har jeg sendt forsespørsel til skattekontoret om råd og få ett vedtak på hvordan jeg skal forholde meg til de
Tar vel noen måneder, kanskje
Hvorf trur jeg har adresse i norge da?
Har du noen binding til Norge overhode? Jobb, leilighet?
Kriteriene er klare når det kommer til utflytting, og dine plikter om å melde ifra. Det eneste jeg er bekymret for, er hvor jeg skal ha helseforsikring/reiseforskring, men jeg har ringt forsikringsselskapene i Norge, og så lenge jeg er bostedregistert i Norge, så gjelder reiseforsikringen. Da kan jeg sjonglere med norsk reiseforsikring, og med hjemreiser og World Nomads. Men når jeg når en viss alder, så begynner det å bli dyrt og vanskelig med diverse helseforsikringer, så da lønner det seg å begynne tidlig, da kostnaden er grei. Men helseforsikringer krever bostedsbevis og om de ikke krver det umddelbart, så kan du banne på at de skal ha de når du trenger forsrikringen. Mulig jeg svartmaler nå, men liker å ha kontroll på slike ting.
Kriteriene er klare når det kommer til utflytting, og dine plikter om å melde ifra. Det eneste jeg er bekymret for, er hvor jeg skal ha helseforsikring/reiseforskring, men jeg har ringt forsikringsselskapene i Norge, og så lenge jeg er bostedregistert i Norge, så gjelder reiseforsikringen. Da kan jeg sjonglere med norsk reiseforsikring, og med hjemreiser og World Nomads. Men når jeg når en viss alder, så begynner det å bli dyrt og vanskelig med diverse helseforsikringer, så da lønner det seg å begynne tidlig, da kostnaden er grei. Men helseforsikringer krever bostedsbevis og om de ikke krver det umddelbart, så kan du banne på at de skal ha de når du trenger forsrikringen. Mulig jeg svartmaler nå, men liker å ha kontroll på slike ting.
Ingen ting grunnet av skatte prob man for hvis man flytter ut å forsikringPhay skrev: ↑05 mai 2018, 14:48 Har du noen binding til Norge overhode? Jobb, leilighet?