Papirkvaliteten er rett og slett elendig. Har prøvd alt, og til slutt har jeg sittet igjen med det fargede papiret (oransje-gult) hos Family Mart og 7eleven. Det funker sånn tålelig. Faktum er at til og med first price-papiret i Norge holder bedre kvalitet.
Nei, spyler`n skal ikke i bruk her i gården heller. Kun når vi har gått tomt for papir..
Selv om det er mange måter å se dette på. Hvem av oss gjør det faktisk rensligst, nordmenn med papir, eller thaier med spyling?
Noen mener altså at å dra dritten utover med papir, er rensligere enn å spyle den vekk med vann.. Og motsatt. Å spyle dritten rundt er mer renslig enn å tørke den bort med papir.. Jeg vil vel si at en kombinasjon er mest renslig.
Det verste jeg ser, derimot, er der man ikke har en spyler, men bare et trau med vann. Og ikke engang vask med såpe ved siden av..
Her bruker man altså den ene hånda i tillegg til å puffe vannet opp i rassen. Og man kommer ut uten å ha vasket seg på hendene etterpå.. Jeg har aldri følt meg så urenslig som akkurat der og da.
Huff, takke seg til noen tørk, og vasking av hender etterpå. Den gode, gamle måten.