Dopapir tråden

Thaibreak

Hehe, så ikke denne tråden før nå. Er no` dritt når papiret går i oppløsning under tørken ja.. :P

Papirkvaliteten er rett og slett elendig. Har prøvd alt, og til slutt har jeg sittet igjen med det fargede papiret (oransje-gult) hos Family Mart og 7eleven. Det funker sånn tålelig. Faktum er at til og med first price-papiret i Norge holder bedre kvalitet.

Nei, spyler`n skal ikke i bruk her i gården heller. Kun når vi har gått tomt for papir..
Selv om det er mange måter å se dette på. Hvem av oss gjør det faktisk rensligst, nordmenn med papir, eller thaier med spyling?
Noen mener altså at å dra dritten utover med papir, er rensligere enn å spyle den vekk med vann.. Og motsatt. Å spyle dritten rundt er mer renslig enn å tørke den bort med papir.. Jeg vil vel si at en kombinasjon er mest renslig.

Det verste jeg ser, derimot, er der man ikke har en spyler, men bare et trau med vann. Og ikke engang vask med såpe ved siden av..
Her bruker man altså den ene hånda i tillegg til å puffe vannet opp i rassen. Og man kommer ut uten å ha vasket seg på hendene etterpå.. Jeg har aldri følt meg så urenslig som akkurat der og da.

Huff, takke seg til noen tørk, og vasking av hender etterpå. Den gode, gamle måten.
Asiagirl

Scott papir, med bilde av en katt (med krone?) lambikvalitet. Kjøpte bare dette papiret.😊
pimpen

Er det noen som bruker dopapir i Thailand, da? Har ikke gjort på de årene jeg har vært her.
Har heller innarbeidet en renseprosess jeg er usikker på om jeg skal gå i detaljer med, men som bare en annen her har vært inne på. Og det inkluderer ikke rumpespyler, for de har så stor kvalitetsforskjell at det er alt fra en trist liten stråle og til et trykk så kraftig at du må plastres etterpå. Upålitelige greier, som ikke gjør jobben skikkelig heller.
Men det finnes metoder som gjør at jeg vil påstå at jeg har Sør-Asias reneste rumpestump - og det uten å bruke dasspapir.
Så jeg sier bare; glem hele dritten...
Thaibreak

pimpen skrev: 29 jan 2018, 18:14 Er det noen som bruker dopapir i Thailand, da? Har ikke gjort på de årene jeg har vært her.
Har heller innarbeidet en renseprosess jeg er usikker på om jeg skal gå i detaljer med, men som bare en annen her har vært inne på. Og det inkluderer ikke rumpespyler, for de har så stor kvalitetsforskjell at det er alt fra en trist liten stråle og til et trykk så kraftig at du må plastres etterpå. Upålitelige greier, som ikke gjør jobben skikkelig heller.
Men det finnes metoder som gjør at jeg vil påstå at jeg har Sør-Asias reneste rumpestump - og det uten å bruke dasspapir.
Så jeg sier bare; glem hele dritten...
Vasker man hendene godt etterpå, kan jeg godt se at dette er en okey løsning. Litt på grensen til ekkel i begynnelsen, men alt kan tilpasses.
Det er vel for øvrig noe thaiene kan si om vår bruk av papir også.
MrDemongas

Dette har blitt en skikkelig drittråd.... :D
LoYou

Rørsystemet i LOS er av en annen dimensjon enn det Norske, så bruker dere mye tykt dopapir i LOS kan det fort bli tett. Og Hvis det skjer, så gi hvertifall rørleggeren godt med tips :D

...
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Det er viktig å huske på at mange steder langs med kysten, så putter man ikke dopariet i do! Selv på jomtien, så er det mange plasser man ikke skal putte papiret i do, men i bøtta ved siden av!
🌞
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Hvorfor ikke innvestere i noe slikt , case closed.

http://www.funksjonsutstyr.no/aquaclean ... rt-toalett
MrDemongas

Fordi det er vanskelig å ta med seg. :lol:
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Phay skrev: 30 jan 2018, 00:56 Det er viktig å huske på at mange steder langs med kysten, så putter man ikke dopariet i do! Selv på jomtien, så er det mange plasser man ikke skal putte papiret i do, men i bøtta ved siden av!
Har alltid putta papiret i dass!

Så uhygienisk med dissa

« dasspapirkorgene»

Kjekt og ha med seg ei pakke med våt

servietter! Og tørke henda flere ganger om

Dagen,,

Ikke rart folk får magetrøbbel i asia

Med den bakterie floraen,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Generelt»