Det blir veldig mange som skal ha krav på bolig, samt at ingen vil bo i multikulturelle "shitholes". Det blir dyrt det.
Eksport av trygdeytelser
Personlig ser jeg for meg at utflyttede til land i Østen, kan få redusert pensjon i framtida. Det har allerede skjedd i mange land, f.eks i Nederland. Jeg har en hollandsk venn i Thailand, som har en urdårlig og redusert pensjon, nettopp fordi han bor i Thailand.. Men valget ble for han allikevel enkelt pga. klimaet og sin kone.Utpåtur skrev: ↑16 jan 2018, 07:48 På dette som de fleste andre områder; det blir værre i framtida... og framtida er kanskje rett rundt hjørnet...
Innstramminger - det er det som kommer på alle områder; Pensjon, innvandring, byggeregler, elbilavgifter, eiendomsskatt, bompenger, betaling for utdannelse.... alt er under press.
Jeg ser for meg at den dagen jeg selv går over i pensjonistenes rekker, så kan dette ha trådt i kraft. Det er en stund til, men dette må vel modnes litt først antar jeg. Mor Norge må krisemaksimere litt, og få gjennomslag for dette over litt tid.
Håper jeg tar feil
Da jeg så pengene på konto for januar fikk jeg med en gang et lite støkk om at dette var begynt å slå inn allerede da jeg så at utbetalingssummene hadde gått ned et lite hakk, og jeg hadde begynt å få mindre penger i stedet for en liten økning som kommer hvert år. Men forsto fort sammenhengen da jeg leste et elektronisk brev fra de aktuelle utbetalerene.
De hadde økt skattetrekket litt, som jeg synes er ganske snålt i og med at jeg allerede har blitt trukket for mye i de siste årene - men det synes jeg er helt greit, da jeg får en en liten bonus (som nå nok blir er enn 10 000 kr) i juni hvert år, etterbetalt.
En god måned som er bedre enn julaften da den i tillegg er uten skattetrekk.
Men alt har en grense for hvor mye jeg heller vil ha utbetalt hver måned, men er vel opp til meg å gi beskjed til skattetaten.
Inntil videre kan jeg og familien leve et bra nok liv, så lenge det varer.
De hadde økt skattetrekket litt, som jeg synes er ganske snålt i og med at jeg allerede har blitt trukket for mye i de siste årene - men det synes jeg er helt greit, da jeg får en en liten bonus (som nå nok blir er enn 10 000 kr) i juni hvert år, etterbetalt.
En god måned som er bedre enn julaften da den i tillegg er uten skattetrekk.
Men alt har en grense for hvor mye jeg heller vil ha utbetalt hver måned, men er vel opp til meg å gi beskjed til skattetaten.
Inntil videre kan jeg og familien leve et bra nok liv, så lenge det varer.
Tviler på at det blir politisk flertall for å redusere opptjent pensjon ut i fra hvor du velger å bosette deg, men sykepenger og uføretrygd derimot, det har jeg tro på at kommer til å endre seg pga ekstrem eksport av trygd til land som Thailand, Pakistan og Polen. De som lever på uføretrygd i utlandet går nok en usikker fremtid i møte. Det er vel forstålig at de bør være i Norge og få behandling for sykdommene sine her slik at de har en sjangs til å komme seg i arbeid igjen.
Husk det er mange som er kronsik syke å være i norge grunnet av kulda, så er det dem som er urviklingshemmet som bor i thailand åssen kan dem få dem i arbeid da, når dem fungere så bra i varmen+ det koster nesten ikke noe ha den derjern45 skrev: ↑18 jan 2018, 20:59 Tviler på at det blir politisk flertall for å redusere opptjent pensjon ut i fra hvor du velger å bosette deg, men sykepenger og uføretrygd derimot, det har jeg tro på at kommer til å endre seg pga ekstrem eksport av trygd til land som Thailand, Pakistan og Polen. De som lever på uføretrygd i utlandet går nok en usikker fremtid i møte. Det er vel forstålig at de bør være i Norge og få behandling for sykdommene sine her slik at de har en sjangs til å komme seg i arbeid igjen.
Når man tenker på at alle har rett til egen bolig i Norge, med svært mange ekstre ytelser man kan søke på, så er det kanskje ett regnestykke som går i favør en trygdmottaker i utlandet, som betaler skatt fortsatt i Norge, enn en som må ha spesialtilpasset bolig, bil, transport, gjevnlige legebesøk, hjemmehjelp, etc etc. Mens man tilnærmet kan være funskjonsfrisk her nede i store perioder av året, om ikke hele både psykisk og fysisk.
Vinn vinn for enkelte og as Norge. Så før man gjør noe med utenlandsbeboere som trenger ekstra ytelser hjemme, så er det kanskje det man må se på først før man tvinger folk hjem.
Vinn vinn for enkelte og as Norge. Så før man gjør noe med utenlandsbeboere som trenger ekstra ytelser hjemme, så er det kanskje det man må se på først før man tvinger folk hjem.
Når det gjelder 100 % varig ufør så var andelen under 90 000 personer for ca 10 år siden..og jeg tror ikke den andelen har økt så mye siden..Den er svært grundig...og det er den mest gunstige for å si det slik..Phay skrev: ↑23 jan 2018, 00:35 Når man tenker på at alle har rett til egen bolig i Norge, med svært mange ekstre ytelser man kan søke på, så er det kanskje ett regnestykke som går i favør en trygdmottaker i utlandet, som betaler skatt fortsatt i Norge, enn en som må ha spesialtilpasset bolig, bil, transport, gjevnlige legebesøk, hjemmehjelp, etc etc. Mens man tilnærmet kan være funskjonsfrisk her nede i store perioder av året, om ikke hele både psykisk og fysisk.
At mange går på uførestønad er en annen ting.. den ordningen gjør at man ikke kan oppholde seg og ta med stønaden utenfor Schengenomårdet..her forandres reglene rett som det er..