Coronavirus 2020

Wood1958

anmeno skrev: 10 aug 2021, 18:45 Når mener du at det er mulig å åpne opp da?

Skal vi vente på at hele verden har blitt vaksinert?
Jeg mener vi skulle gått i takt med de som ikke har vaksiner og bretta opp ermene i felles kamp mot viruset.
Når vi alikevel ser konsekvensene andre steder.
Litt synd om vårt bidrag ikke er mere enn å holde andre land stengt nede.
SomLao

gunners skrev: 10 aug 2021, 18:48 Leste gjennom sikry's vedlegg.
Jo, regjeringen har taklet korona pandemien meget bra sammenlignet med de fleste andre land.
Men hadde Norge benyttet anledningen til å kjøpe ekstra vaksiner tidligere så hadde landete innbyggere vært fullvaksinert i dag.
Dessuten. En meters regelen har nok ikke vært tilstrekkelig.
Forskere har påvist at når en korona smittet nyser eller hoster kan viruset måles i luften på en avstand på opptil 4 meter.

Er kanskje ikke fullt så rosenrødt som regjeringen vil ha det til.

Smaker også litt valgflesk av dette. Valgkampen i full gang. Stortingsvalg 13 september
Tror alle over 18 år i Norge vil få tilbud om vaksine nr. 2 i løpet av september. Men en del vil ikke ta vaksinen. Her er innvandrergrupper sterkt overrepresentert. Visstnok er det ikke noe problem. Og håper det er riktig og at det ikke skyldes berøringsangst og derfor bagatelliseres.
Og valgflesk, ja. Toget er nok gått for Erna uansett. Det er takken for å være best i klassen (les: Verden) når det gjelder håndtering av korona. Men nå har hun jo sittet i to perioder, og da er det liksom som det må være at vi får en ny regjering i nye kulører. Totalt kaos og uforutsigbarhet på rød-grønn side ser ikke ut til å skremme velgerne. Vi kan få alt fra en rimelig moderat regjering bestående av Ap og Sp, til en regjering som er avhengig av rabiate og uansvarlige Rødt og/eller ditto MDG med sin lettkjøpte, korttenkte og lokalt fokuserte symbolpolitikk. Det kan bli en salig røre. Selv er jeg opptatt av at klimautfordringene tas på alvor. Det er en utfordring som møtes med realisme og kunnskap. Og bør absolutt ikke overlates til de enøyde dilettantene i MDG. Heller 100 av Rotevatn enn 1 av Lan Berg. :)
wiking

Rune80 skrev: 10 aug 2021, 07:55 Virker som Thaiene oxo er selektive på valg av vaksiner.dama kan visst registrere seg for sinovac men ser ut til å ha bestemt seg for at hun kun vil ha phizer eller moderna.
Slik jeg har forstått det så er sinovac gratis. Men hvis dem vil ha andre vaksiner så må dem batale. Jeg vet ikke hva som er rett i Thailand. Om Pfizzer er gratis eller ikke. :D
You Never walk Alone :D
wiking

Jeg har ikke noe tro på at dem klarer å bli kvitt covid 19 med vaksinen. Dem har aldri klart det tidligere når viruset har også et ressovar i dyrene. ;)
You Never walk Alone :D
Wood1958

Nå har verden fått noen få forskjellige vaksinetyper. Men det er ifølge WHO flere nye typer til godkjeningsprosedyren. Bla fra India.
Blir jo synd for oss om de lager noe som funker bedre også legger seg på linja vår. Som de sa før sine brødre og søstre først.
De kommer også,inn på slikt om at noen produsenter har rettet seg inn mot rike land. Uten å nevne noen
Pandemier går jo forhåpentlig over med tiden. Men det er noen perspektiver på slutten. Hva vil barn og barnebarn si om hvordan vi håndterte situasjonen. Som WHO er inne på vår håndtering gjør at vi må leve med viruset lengere enn nødvendig.
20 mennesker kan bli enige er Bruce der inne på og kaller situasjonen "disgracefull".
Nå blir det valg, andre steder har slikt ført til at de har gått inn for å brette opp armene sammen med WHO .
Så om det blir slik her også gjenstår å se. Globalt sett kan jeg ikke se at vi har gjort så mye her til lands.
Skal vi gjøre det samme for miljø globalt blir det stutt.
Konklusjon på,slutten 43,14
Litt om vaksine pt
https://youtu.be/ktSGqxIhuiM
anmeno

Wood1958 skrev: 10 aug 2021, 19:04 Jeg mener vi skulle gått i takt med de som ikke har vaksiner og bretta opp ermene i felles kamp mot viruset.
Når vi alikevel ser konsekvensene andre steder.
Litt synd om vårt bidrag ikke er mere enn å holde andre land stengt nede.
Det toget rullet ut fra stasjonen for ett og ett halvt år siden, dessverre så var det mange klovner som ikke gadd å komme til stasjonen da. Toget har nå rullet så lenge og så fort at det er umulig å få stoppet det slik at man kan gå på.
Wood1958

anmeno skrev: 11 aug 2021, 00:55 Det toget rullet ut fra stasjonen for ett og ett halvt år siden, dessverre så var det mange klovner som ikke gadd å komme til stasjonen da. Toget har nå rullet så lenge og så fort at det er umulig å få stoppet det slik at man kan gå på.
Å innføre tiltak mot viruset er nok ikke for sent, slikt blir en vel nødt til om tallene blir for høye.Det har blitt gjort flere ganger og,flere steder med langt høyere tall. Det gjøres også nå rundt omkring desverre for sent for mange.
Prisen bllr høyere , men vi burde ha råd til å gjøre før utbrudd er en realitet.
Jeg snakket ikke om et tog , men å gå så da sier jeg som de i WHO sier om andre som endret stratgi og som vi har et ordtak om.
Det er aldri for sent å snu. Denne kontrollstrategien har nok ikke de i WHO noensinne bifalt som annet en en midlertidig løsning.
Om Deltaen sier de om igjen og omigjen at om vi ikke slår ned vil det ubønnhørllig spre seg,bla.
Det vi ser har vi sett før, Tallene stiger og hva de må gjøre for å snu utviklingen har blitt sagt før. At det ikke lyttes ennå en gang å lytte er tragisk.
Folk som ikke lytter,om tiltak før virus sprer seg. Reiser rundt , ingen masker, ingen distansering, ingen karantener,ja de ting som noen på et podiet her har prentet inn i folk at er et negativ i sin dagligdag.
Forstår folk hørte på Trump, vi ligger jo på samme linje i holdning omtrent. Mener at det ikke kan gjøres noe med. Til tross for at en skryter av å ha gjort det som verdensmestere før.
Men at selv om over 200 000 000 er smittet,så forstår ennå ikke folk at tiltak må til før og ikke etter viruset har spredt seg og smittet er meg en gåte.
Fra meteren.
2021-08-11 05.38.00.png
Wood1958

Tallene fortsetter å stige i Thailand.
Fra BKP og meteren.
2021-08-11 06.38.42.png
2021-08-11 06.39.31.png
2021-08-11 06.39.31.png (14.39 kiB) Vist 1103 ganger
http://www.bangkokpost.com/thailand/gen ... -new-cases

https://www.worldometers.info/coronavir ... /thailand/
Arild Holtet

En svært trist utvikling av denne covid-19 i Thailand. Men hva med de mange som dør i sine fattige hjem og ikke dør og blir registrert på sykehusene.

A.H.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Tallene ligger oppunder 1% døde av registrerte covid tilfeller, så jeg tror ikke det er grunn til å tro at det er skjulte døddsfall [mention]Arild Holtet[/mention]

Går det rykter om noe annet der du bor?
🌞
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»