Coronavirus 2020

wiking

Arild Holtet skrev: 07 feb 2021, 06:39 Jeg er spent på når vi kan få en god og sikker vaksine for covid-19 i Thailand. Jeg spurte på det store sykehuset jeg har brukt i over 10 år og tar helsesjekk jevnlig, men legen kunne ikke gi noe svar på når en vaksine som var godkjent kom. Så vi får bare vise forsiktighet og ikke omgås en masse mennesker.

A.H.
Man kan jo stille seg spørsmålet - hvor sikker er disse vaksinene.Dem gir jo ingen imunitet. Du kan smitte andre og du kan bli smittet selv om du har tatt denne vaksinen. Det eneste den hjelper imot er at du kan bli mindre syk. ;)
You Never walk Alone :D
SomLao

Sjokkerende ! Man skal jo strekke seg lengre enn langt for å tolerere og respektere religiøses stupide intoleranse. Men er dette for drøyt ?
"En iransk religiøs leder i den hellige iranske byen Qom, postet en bisarr uttalelse på sosiale medier forrige uke, hvor han påsto at folk som lar seg vaksinere mot covid-19, forvandles til homoseksuelle."
https://www.nettavisen.no/nyheter/irans ... 1612783512
CAT

SomLao skrev: 08 feb 2021, 20:43 Sjokkerende ! Man skal jo strekke seg lengre enn langt for å tolerere og respektere religiøses stupide intoleranse. Men er dette for drøyt ?
"En iransk religiøs leder i den hellige iranske byen Qom, postet en bisarr uttalelse på sosiale medier forrige uke, hvor han påsto at folk som lar seg vaksinere mot covid-19, forvandles til homoseksuelle."
🤣🤣🤣 De virker som om folk fra de kanter av verden( Midtøsten) + noen land lenger øst og noen på nabo kontinentet Afrika har sin egen oppfatning av covid.
Også når det kommer til maskepåbud har våre nye herrefolk sin tolkning, og det må være at maske er unødvendig. Hverfall var jeg på butikken i ettermiddag. Først møter jeg på en pakkis eller Inder uten maske inne blant hyllene.
Og foran meg i kassa er ei dame med datter( muligens Midtøsten) uten munnbind.
Alle etnisk norske bruker munnbind. Alle veit det nå. Og det står med store plakater med bilde på alle innganger at munnbind er påbudt.
Jeg regner med at 70% av utbruddene nå kommer fra våre nye berikere.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Arild Holtet

Stygge tall med døde av covid-19 denne morgenen. 2.322.983 døde på verdensbasis, men det er nok dessverre mange som ikke er registrert. U.S.A har snart en halv million døde, og deres politikk vedrørende covid-19 har ikke fungert. De landene med strengeste regler har klart seg best, noe som er en selvfølge selvom folk hyler ogklager på regjeringenes tiltak. Men her i Thailand er den jevne thai og butikker flinke og takk for det.

A.H.
Arild Holtet

Arild Holtet skrev: 09 feb 2021, 00:49 Stygge tall med døde av covid-19 denne morgenen. 2.322.983 døde på verdensbasis, men det er nok dessverre mange som ikke er registrert. U.S.A har snart en halv million døde, og deres politikk vedrørende covid-19 har ikke fungert. De landene med strengeste regler har klart seg best, noe som er en selvfølge selvom folk hyler ogklager på regjeringenes tiltak. Men her i Thailand er den jevne thai og butikker flinke og takk for det.

A.H.
Vedlegg
Screen Shot 2021-02-09 at 05.41.02.png
Screen Shot 2021-02-09 at 05.40.29.png
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

SomLao skrev: 08 feb 2021, 20:43 Sjokkerende ! Man skal jo strekke seg lengre enn langt for å tolerere og respektere religiøses stupide intoleranse. Men er dette for drøyt ?
Trenger ikke å se til Iran for å finne kontroversielle meninger og påstander :lol:

Ai, det finnes til og med i nabohuset eller kanskje for enkelte enda nærmere
🌞
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

lite nyansert, sikkert korekt
men det er israil og mosad som
kommer med dette,
blandt jøder er heller ikke homosekuelle akseptert
jornalisten i nettavisen
han paus karen
er temmlig pro iserail!
men glemmer at de ortodokse jødene
er like fanatiske!
da jeg gikk på folkeskolen var holdningen og loven i norge i dissfavør for homoseksuelle
mange mamge land i vest europa
strappa homoer fast m belter på armer og bein
ga de mange mange doser med 220 volt helt på
kanten til hjertestans " behandlingen" fortsatte intill
man kunne stenge den homoseksuelle inne på
asylet,
det var mange slike avdelinger på
" gaustad , lier, reitjerdet! i rogaland var dale kjent for torturen!
jeg kjente en psykriater som deltok med dette
ere rart de aldri kom ut
og vare det ikke nok
kom raundalen med logoromi,
det er mange slike graver på gaustad og andre
sadistisk behandlin
https://www.dagbladet.no/nyheter/homofi ... k/65424469
Vedlegg
C1345044-FCFA-431C-8E51-4AAEF12D5E49.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
MrDemongas

Phay skrev: 09 feb 2021, 06:00 Trenger ikke å se til Iran for å finne kontroversielle meninger og påstander :lol:

Ai, det finnes til og med i nabohuset eller kanskje for enkelte enda nærmere
Jo, men det går opp i opp. Homosexuelle som lar seg vaksinere blir hetro. Same same :mrgreen:
Wood1958

CAT skrev: 08 feb 2021, 22:17 🤣🤣🤣 De virker som om folk fra de kanter av verden( Midtøsten) + noen land lenger øst og noen på nabo kontinentet Afrika har sin egen oppfatning av covid.
Også når det kommer til maskepåbud har våre nye herrefolk sin tolkning, og det må være at maske er unødvendig. Hverfall var jeg på butikken i ettermiddag. Først møter jeg på en pakkis eller Inder uten maske inne blant hyllene.
Og foran meg i kassa er ei dame med datter( muligens Midtøsten) uten munnbind.
Alle etnisk norske bruker munnbind. Alle veit det nå. Og det står med store plakater med bilde på alle innganger at munnbind er påbudt.
Jeg regner med at 70% av utbruddene nå kommer fra våre nye berikere.
Nå vet ikke jeg helt hvor du har det fra at alle Nordmenn bruker masker, selv snakker jeg med mange som fremdeles mener det ikke er nødvendig med begrunnelse det ikke trengs fordi det ikke er noe smitte her(lokalt)
Vet ikke hvor disse tall er hentet fra. Men om den meste,av smitten skjer videre internt mellom familiemedlemmer i samme husvære.har du kanskje en forklaring på hvorfor det er så mye smitte blandt Nordmenn.?
Kanskje de også undres,på,hvorfor de skal sende barna på skoler så de bringer smitten med hjem også. Mens de snakker,om Ola og
Kari som bare venter på at are land skal slutte med slike karantener så de kan delta i global spredning.
Skulle vel vært enda større forskjell om de er over 8 ganger flere som bor med flere generasjoner.
Er vel slik livsførsel hvor de yngre tar,vare på eldre som vistnok er så bra når det ikke er her i landet det gjøres.
2021-02-09 13.50.10.png
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/kR ... rmiljoeene
SomLao

Wood1958 skrev: 09 feb 2021, 14:08 Nå vet ikke jeg helt hvor du har det fra at alle Nordmenn bruker masker, selv snakker jeg med mange som fremdeles mener det ikke er nødvendig med begrunnelse det ikke trengs fordi det ikke er noe smitte her(lokalt)
Vet ikke hvor disse tall er hentet fra. Men om den meste,av smitten skjer videre internt mellom familiemedlemmer i samme husvære.har du kanskje en forklaring på hvorfor det er så mye smitte blandt Nordmenn.?
Kanskje de også undres,på,hvorfor de skal sende barna på skoler så de bringer smitten med hjem også. Mens de snakker,om Ola og
Kari som bare venter på at are land skal slutte med slike karantener så de kan delta i global spredning.
Skulle vel vært enda større forskjell om de er over 8 ganger flere som bor med flere generasjoner.
Er vel slik livsførsel hvor de yngre tar,vare på eldre som vistnok er så bra når det ikke er her i landet det gjøres.
2021-02-09 13.50.10.png

Cat uttrykker seg så skjødesløst og rølpete at han kåler det til for deg selv. Men det er ikke til hinder for at det i pølen finnes et poeng. Smitten blant innvandrere er skyhøy i forhold til resten av befolkningen. Mange skylder på trangboddhet (det brukes jo som unnskyldning for likt og ulikt).
At det kan ha noe med holdninger blant visse innvandrergrupper å gjøre, er selvfølgelig sånt man nesten bare svakt kan antyde. Og selv da risikerer man å bli stemplet som rasist (nordmenn på skiferie i Alpene derimot, kan man risikofritt skylde på). Det er noe med at man har lavere forventninger til innvandreres holdninger og atferd. Men denne unge damen toucher så vidt inn på at innvandrere selv må ta ansvar. Rett nok etter først å ha brukt mange ord på å skylde på alt mulig annet. Og hun kunne kanskje ha kostet på seg å løfte blikket fra navlen og si at man også har en fordømt plikt til å ta ansvar også for andres liv enn dine nærmeste og deg selv.
"Derfor har jeg en appell: Ta et større ansvar for ditt eget liv og livene til de du er mest glad i. Ikke sats på at dette går bra. Vit at det ikke har gjort det for altfor mange. Hold avstand selv om det strider mot alt du har lært. Jeg vet det er vondt. Jeg har ikke klemt min mor siden mars i fjor."
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»