[mention]Kolami[/mention]
Gir deg nå rett i diin argumentasjon om at helsesituasjonen ikke kommer frem med tempsjekk. Nå er det jo flere symptoner og feber er bare en av de for å stille en diagnose.
Det er kanskje lettere og mere bekvemt (luktefritt osv)å søke sykdomstilfeller fremfor symptoner som fks diaree som jo heller iikke kun har en årsak ,eller tap av luktesans osv.
Det blir vel en samlet vurdering etter å fått fanget opp de med feber først.Så videre diagnose følger. Det er nå mye falske negativ/positive tester også
At du mener en ikke kan løfte armen med feber samtidig som du mener den kommer på 5 minutter blir merkelig å forstå.
Det er nå ikke som jeg forstår , et knips i fingrene så ligger de nede for full telling.
Så,har vi så stor forskjell på aksept av feber så åpner jeg for mulighet at vi har forskjellig syn på hva som er syk også.
Som du beskriver tempsjekk hvor du er så virker det nå som det er forskjellig praksis fra sted til sted da andre skriver om strengere kontroll.
Mulig de også tar det rolig hovr det eventuelt ikke er registrert flere tilfeller. På lik linje med maske her, hvor folk sier vi ikke trenger da det ikke er tilfeller her sånn rundt omkring.
Ikke vet jeg hvordan de forskjellige målerene virker heller. Om det alarmeres med lyd ved høyere temp eller er tall,eventuelt,farger på,skjerm.
Samtidig så mener jeg heller stanse noen forgjeves fremfor lukke ned hele landsdeler på grunn av noen tilfeller som kan spre seg.Det er da betraktlig flere som rammes uforskyldt slik.
https://www.google.com/search?q=diarrea ... e&ie=UTF-8
Og fra stykke du linket til i Bangkok post.