Phay skrev: ↑10 jan 2021, 02:49
Jeg blir jo litt provosert at man er så inn i helvete forbannet egoistisk at man setter sine luksus behov foran fornuften når samfunnet står på vent. Svært mange folk har innrettet seg og følger fornuftige anbefalte prinsipper, og så er det folk tar ting i egne hender, og synes at nok er nok og man må komme seg ut i marka på tilnærmet fulle t-baner. Det henger jo ikke på greip?
Det fører jo bare til enda lenger stillstand med nye tiltak.
I utgangspunktet enig. Men holder muligheten åpen for at de ikke forstår ut fra samfunnets vurderinger av smittsomhet også.
Mulig samfunnet mener viruset er smittsomt i helgen men ikke daglig når de pendler til jobb. Eller i jobbsitusjon.
Uten at samfunnet ser det nødvendig å bruke midler til ekstra busser og tbaner.
Så kanskje de også tilhører noen som ser samfunnets dobbeltmoral om smitte.
De går vel inn i 3 dje måned, sosial nedstengning. Det komuniseres at myndigheter vil ha målrettede tiltak.
Mulig de er i en gruppe som ikke ser det målrettede i tiltak som reduserer 1% mens samfunnet mener de skal gå på jobb hvor det er 30 % smitte.(blandt barn og unge)
Eller andre steder med mye smitte men ikke kommer under såkalte testkriterier.
Så selv om jeg er enig kan jeg mange ganger forstå.
Leste denne i forbindelse med vaksine på sykehjem i dagbladet i går. Så kan en undres på,hvor er samfunnet mange ganger.
Peker de uten å se segselv. . Skal finne link og legge inn år jeg har vært på loggen og funnet stykket.
Der varn
https://www.dagbladet.no/nyheter/sykehj ... g/73264465