Uflaks
Stakkars, eller stakkars meg, for hadde jeg fått en med 100% av meg, så tror jeg vi begge hadde hatt utfordringer
Har du virkelig ikke prøvd ? Det burde du ! Forsøkene er kanskje det aller morsomste.
I Los Angeles får nå ambulansepersonale beskjed om ikke å ta med pasienter til sykehusene dersom de har liten sjans til å overleve. I praksis betyr det at dersom de kommer noen minutter for sent til en hjertepasient, skal de bare la stakkaren ligge og dø. Dette er grusomt og umenneskelig.
Ja myndigheter med kontroll har vi nok , og historier fra andre land som us blir nå uten samenligninger på helsevesenet.SomLao skrev: ↑06 jan 2021, 11:58 I Los Angeles får nå ambulansepersonale beskjed om ikke å ta med pasienter til sykehusene dersom de har liten sjans til å overleve. I praksis betyr det at dersom de kommer noen minutter for sent til en hjertepasient, skal de bare la stakkaren ligge og dø. Dette er grusomt og umenneskelig.
Nevner det bare for å sette situasjonen i Norge litt i perspektiv. Vi skal være glad vi i Norge har sentrale myndigheter som håndterer situasjonen på en ansvarlig og ryddig måte. Og at alskens skrikhalser kan kritisere så mye de orker uten at det får noen som helst konsekvenser for dem. Begge deler er i motsetning til det vi ser i USA. Mange forstår ikke hvor heldige vi tross alt er i Norge.
Det virker ikke som om Norges leveranser av vaksiner er spesielt latterlig. Det virker tvert om betryggende. Og vi får håpe ikke flere land gjør som Israel. Mengden av tilgjengelig vaksine virker å være konstant og det å snike i køen betyr bare dyrere vaksine og dermed vanskeligere tilgjengelighet for fattige land. Gunnar Stavrum, som virkelig kan dette med tall, sier dette:CAT skrev: ↑05 jan 2021, 17:02
Selv organisering og strategi på vaksinering har de ikke greid å få en plan på.
Og at vi er haleheng på EU og avhengig av svensker for å få levert vaksine er bare latterlig.
Hvorfor har vi ikke sikret oss tilgang på andre vaksiner og leveranser som Backup.
Se på Canada. Har bestilt hundrevis av milioner flere vaksiner en de trenger.
Hvis norge ikke greier å forhandle seg frem til egne avtaler, ja da er fare på fære.
Evt det fikk til overs kunne vi jo gitt til Burma og Laos.
Det kan være ett klokt og svært gjennomtenkt valg for enkelte det å ikke få barn. Men nå har vi sporet helt av her. Så back on track.
Enormt ansvar med barn, ja. Utvilsomt. Og det tar jeg høyde for her. "Eller at man av andre grunner ikke finner det forsvarlig å sette barn til verden".
Det hører kanskje hjemme i en ny tråd. Uansett kan man så vidt jeg vet ikke kjøpe vaksine her i Norge, man må vente på tur. Og da må jeg nok vente en stund. For meg er det greit. Men arbeidsgiver hadde sikkert hostet opp penger for å få vaksinert de ansatte fort som fy. Så man kan kjøpe seg vaksine i Thailand ? Snike i køen ? Eller hvordan er dette ?
Ett sykehus som måtte trekke annonsen sin her om dagen, da det offisielt ikke har kommet vaksine til landet enda. Prisen var ca for total pakken med to injeksjoner og legebesøk 10 000,- baht.SomLao skrev: ↑06 jan 2021, 13:02 Det hører kanskje hjemme i en ny tråd. Uansett kan man så vidt jeg vet ikke kjøpe vaksine her i Norge, man må vente på tur. Og da må jeg nok vente en stund. For meg er det greit. Men arbeidsgiver hadde sikkert hostet opp penger for å få vaksinert de ansatte fort som fy. Så man kan kjøpe seg vaksine i Thailand ? Snike i køen ? Eller hvordan er dette ?
Har du tålmodighet så bi litt. Ut fra siste stykke kom det vist flere merker på markedet snart i Th.