Coronavirus 2020

torbus

Wood1958 skrev: 07 sep 2020, 11:54 Tror de holder på med noe eget , men de lærte vel et og annet under en tidligere epedemi, hvor epedemien var mere eller mindre over når de var klar til å starte vaksinering.
Nå er det vel sikkert mange land som åpner opp etterhvert, uten at de nødvendigvis vaksinerer eget folk .Kanskje blir det slik med Covid også. Kanskje et krav fra land en reiser inn til om vaksinering , eller ifra, om en har tenkt seg hjem i retur, En får se hvem vei det bærer,
Ja, vi får vel bare vente å se. Jeg er ikke så optimistisk på den gjenåpningen før vi er vaksinert. Selv svært begrenset åpning fikk konsekvenser denne sommeren, og etter en høst og vinter som sikkert kommer til å bestå av masse utbrudd, tror jeg reisinga neste sommer blir enda mer begrenset enn den var i år.

Men neste sommer er vi forhåpentligvis i gang med å få vaksinert i hvert fall risikogruppene, og i så fall begynner det nok å nærme seg noe mot slutten av 2021.

Jeg tror ikke Thailand kommer til å åpne i det hele tatt før vi er vaksinert. De har prøvd to ganger nå. Først med boble mot spesielt utvalgte land. Den ble stoppet allerede før de begynte, da de andre landene fikk utbrudd. Deretter var det Phuket som skulle åpne med strenge karantebegrensinger, men det skar seg også, da denne fengselskaren var smittet. Det virker som om de har bestemt seg for å tillate 0 smitte.

Hvis de er smarte forlenger de visumene til utlendingene som må forlate landet mot slutten av denne måneden, for særlig mange andre utenlandske turister spørs det om de får det neste året.
CAT

https://resett.no/2020/09/07/forsker-ma ... ot-corona/

se der ja. naturen krever de svake. de som føler seg truet får låse seg inne.
la oss åpne opp igjen.
flya må i lufta..
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

CAT skrev: 07 sep 2020, 12:56 https://resett.no/2020/09/07/forsker-ma ... ot-corona/

se der ja. naturen krever de svake. de som føler seg truet får låse seg inne.
la oss åpne opp igjen.
flya må i lufta..
Pungen som snakker nå 😄
🌞
Wood1958

Tore Bustad skrev: 07 sep 2020, 12:49 Ja, vi får vel bare vente å se. Jeg er ikke så optimistisk på den gjenåpningen før vi er vaksinert. Selv svært begrenset åpning fikk konsekvenser denne sommeren, og etter en høst og vinter som sikkert kommer til å bestå av masse utbrudd, tror jeg reisinga neste sommer blir enda mer begrenset enn den var i år.

Men neste sommer er vi forhåpentligvis i gang med å få vaksinert i hvert fall risikogruppene, og i så fall begynner det nok å nærme seg noe mot slutten av 2021.

Jeg tror ikke Thailand kommer til å åpne i det hele tatt før vi er vaksinert. De har prøvd to ganger nå. Først med boble mot spesielt utvalgte land. Den ble stoppet allerede før de begynte, da de andre landene fikk utbrudd. Deretter var det Phuket som skulle åpne med strenge karantebegrensinger, men det skar seg også, da denne fengselskaren var smittet. Det virker som om de har bestemt seg for å tillate 0 smitte.

Hvis de er smarte forlenger de visumene til utlendingene som må forlate landet mot slutten av denne måneden, for særlig mange andre utenlandske turister spørs det om de får det neste året.

Tiden vil vise.Nødvendigheten av å ha felles strategi ser ikke ut til å vinne frem- det gjorde det ikke ved utbrudd, ikke ved nedstengning, ikke ved forsøk på åpning, og åpenbart heller ikke ved oppblomstringene vi ser tegn til. Ikke ser det ut til å ville være en felles global forståelse av fordeling av vaksine for å stoppe pandemien heller.
Det er vel kun de land som er avhengig av hjelp fra WHO som er villig til å lytte.WHO har også måtte fire på sine betinglser for å få med flere rike land..
Kanskje de lager sitt eget opplegg i Asean.med definisjoner av lavrisikoland.
Det blir en stund siden en av de legene i WHO sa på en pressekonferanse. ,det er et virus uten hjerne, vi mennesker har hjerne. Kjenner mere og mere av virusets reaksjonsmønster.men det ser for tiden ikke så godt ut.
Du nevner TH og 0 smitte, det er nå en WHO definisjon , artig nå skal vi vistnok være med å lede vaksianasonsopplegg i WHO og så hører vi ikke på de engang, så hvor mye vi vil gå i takt videre der gjenstår å se..
CAT

Wood1958 skrev: 07 sep 2020, 13:24 Tiden vil vise.Nødvendigheten av å ha felles strategi ser ikke ut til å vinne frem- det gjorde det ikke ved utbrudd, ikke ved nedstengning, ikke ved forsøk på åpning, og åpenbart heller ikke ved oppblomstringene vi ser tegn til. Ikke ser det ut til å ville være en felles global forståelse av fordeling av vaksine for å stoppe pandemien heller.
Det er vel kun de land som er avhengig av hjelp fra WHO som er villig til å lytte.WHO har også måtte fire på sine betinglser for å få med flere rike land..
Kanskje de lager sitt eget opplegg i Asean.med definisjoner av lavrisikoland.
Det blir en stund siden en av de legene i WHO sa på en pressekonferanse. ,det er et virus uten hjerne, vi mennesker har hjerne. Kjenner mere og mere av virusets reaksjonsmønster.men det ser for tiden ikke så godt ut.
Du nevner TH og 0 smitte, det er nå en WHO definisjon , artig nå skal vi vistnok være med å lede vaksianasonsopplegg i WHO og så hører vi ikke på de engang, så hvor mye vi vil gå i takt videre der gjenstår å se..
Det bare utopi å tro at alle land skal samarbeide. Alle absolutt alle har sin agenda. Sine vaksiner, sine økonomiske forutsetninger de må ta hensyn til.
Skulle verden følgt sånne kritikere som deg så hadde verden gått konkurs allerede.
Verden går faktisk veldig bra, uten å lage formye drama.
Viruset er lite farlig og har bare krevd promille 0,0001 av jordens befolkning,
Nå finner de også ut at veldig mange også er immune.
Spurte fast legen min her om dagen om det var så alvorlig, å ja, det var det. Hvorfor? Fordi vi har ikke respiratoren nok.
Og sykehusene blir fulle.
OK, men kan ikke stenge ned en hel jordklode fordi noen ikke overlever viruset. Isoler syke og gamle.
Så får folk tenke selv hvor mye risiko de vil utsette seg for.
Kommer vaksinen så må vestlige i land vaksineres først, og ikke motsatt,. Trenger ikke å forklare hvorfor.
Lucifer is back :evil: :twisted:
AirBus350

Et nytt militærkupp er under planlegging og landet åpner ikke opp for turister før det er over. Spennende og se om det skjer før 19.september.
Wood1958

CAT skrev: 07 sep 2020, 14:42 Det bare utopi å tro at alle land skal samarbeide. Alle absolutt alle har sin agenda. Sine vaksiner, sine økonomiske forutsetninger de må ta hensyn til.
Skulle verden følgt sånne kritikere som deg så hadde verden gått konkurs allerede.
Verden går faktisk veldig bra, uten å lage formye drama.
Viruset er lite farlig og har bare krevd promille 0,0001 av jordens befolkning,
Nå finner de også ut at veldig mange også er immune.
Spurte fast legen min her om dagen om det var så alvorlig, å ja, det var det. Hvorfor? Fordi vi har ikke respiratoren nok.
Og sykehusene blir fulle.
OK, men kan ikke stenge ned en hel jordklode fordi noen ikke overlever viruset. Isoler syke og gamle.
Så får folk tenke selv hvor mye risiko de vil utsette seg for.
Kommer vaksinen så må vestlige i land vaksineres først, og ikke motsatt,. Trenger ikke å forklare hvorfor.
Det kan da virke som flere land (i asia) har stengt ned og åpnet opp så industri og økonomi fungere på mange felter utenom turistsektoren.
om de åpner den seg mellom da de ikke er intresert i prisen med frislipp av virus så synes jeg personlig det er ok.
Ikke deres skyld at vi ikke vil ta fatt i problemet men vent på vaksine.Noe gjør de åpenbart bedre.
Ps nå tror jeg ikke at problemet blir mindre med at sykehusene fylles opp og folk dør.men innbiller meg at viruset kommer tl å fortsette å smiitte flere
Kanskje det er noe andre tror også og da kan det koste mye å rette opp igjen etterpå. Senskader, og folk som ikke kan jobbe og forsørge sin familie resten av livet osv.
Det er vel kun et lite antall i verden som har vår sosiale trygghets modell?
Sist redigert av Wood1958 den 07 sep 2020, 16:56, redigert 3 ganger totalt.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Putin møter motstand for vaksinen. Mange er skeptiske og flere tør heller ikke kritisere vaksinen offentlig.

Vaksinen har ikke vært testet på mer enn 76 personer! Og heller ingen eldre som er i risikogrupper. Et smalt grunnlag å fastslå at den bør godkjennes og kort tid å mene at vaksinen ikke vil ha noen bivirkninger.

Men medisinmannen Putin vet nok best når datteren har tatt vaksinen. Da må det være godt nok statistisk grunnlag.

Russiske lærere nekter å ta «Putins koronavaksine»
Russlands president Vladimir Putin møter uventet motstand etter at han godkjente koronavaksinen Sputnik-V. En fagforening for russiske lærere oppfordrer medlemmene sine til å nekte å ta vaksinen.
Russland var det første landet med en koronavaksine på plass. Vaksinen kalt Sputnik-V ble godkjent av en stolt president Vladimir Putin i midten av august.

Russlands leder sier at datteren har tatt vaksinen og at den hadde god effekt på henne.
- Utviklet i ekspressfart

– Det er velkjent at vaksiner utviklet her ikke er så bra som vaksiner fra andre land, sier hun.

For det andre. Vaksinen ble utviklet i ekspressfart, det bekymrer oss. Den ble laget i all hast.

Fagforeningslederen sier hun er skeptisk til løftene om at det er frivillig å ta vaksinen. Hennes erfaring er at myndighetene har en tendens til raskt å pålegge vaksinering.

En kirurg som ber om å få være anonym, ble tilbudt koronavaksinen i august. Han ønsket å få et råd fra andre leger som har mer kunnskap om vaksiner.

For all del, ikke ta vaksinen. Den er «rå», den er ikke ferdig, sa en immunolog som kan mye om den nye vaksinen.

Kirurgen sier at veldig få av hans kolleger har mot nok til å nekte å ta vaksinen.

Vi lever fortsatt i en totalitær stat. To sektorer som spesielt merker det er helsevesenet og utdanningsetaten. Alt gjøres med makt, sier legen.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
torbus

Er ikke sikker på om jeg ville satt særlig mye penger på at datteren til Putin faktisk har tatt den vaksinen. :)

Synes det er skremmende hvis det stemmer at Vietnam skal begynne å bruke den.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Tore Bustad skrev: 07 sep 2020, 15:31 Er ikke sikker på om jeg ville satt særlig mye penger på at datteren til Putin faktisk har tatt den vaksinen. :)
Så du mener Putin lyver? Kan man ikke stole på han heller :lol:
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»