Ja, vi får vel bare vente å se. Jeg er ikke så optimistisk på den gjenåpningen før vi er vaksinert. Selv svært begrenset åpning fikk konsekvenser denne sommeren, og etter en høst og vinter som sikkert kommer til å bestå av masse utbrudd, tror jeg reisinga neste sommer blir enda mer begrenset enn den var i år.Wood1958 skrev: ↑07 sep 2020, 11:54 Tror de holder på med noe eget , men de lærte vel et og annet under en tidligere epedemi, hvor epedemien var mere eller mindre over når de var klar til å starte vaksinering.
Nå er det vel sikkert mange land som åpner opp etterhvert, uten at de nødvendigvis vaksinerer eget folk .Kanskje blir det slik med Covid også. Kanskje et krav fra land en reiser inn til om vaksinering , eller ifra, om en har tenkt seg hjem i retur, En får se hvem vei det bærer,
Men neste sommer er vi forhåpentligvis i gang med å få vaksinert i hvert fall risikogruppene, og i så fall begynner det nok å nærme seg noe mot slutten av 2021.
Jeg tror ikke Thailand kommer til å åpne i det hele tatt før vi er vaksinert. De har prøvd to ganger nå. Først med boble mot spesielt utvalgte land. Den ble stoppet allerede før de begynte, da de andre landene fikk utbrudd. Deretter var det Phuket som skulle åpne med strenge karantebegrensinger, men det skar seg også, da denne fengselskaren var smittet. Det virker som om de har bestemt seg for å tillate 0 smitte.
Hvis de er smarte forlenger de visumene til utlendingene som må forlate landet mot slutten av denne måneden, for særlig mange andre utenlandske turister spørs det om de får det neste året.