Bosette seg i Thailand

Reinkarnert Pelle

[mention]RobertX[/mention]

kristne thai-kone skriver du, det finnes vel ikke mange av de i Thailand ?

Leger har vel stort sett "visdommen" sin fra medisin produsentene som er opptatt av å selge produktene sine for å behandle reelle og "oppfunnede sykdommer" :roll:

Har sett en del personer som går på medisiner som slett ikke har det bra :roll:

Når jeg personlig tenker på religioner eller tro systemer kommer det opp en del "negativ energi"
Tviler på at det var mening fra disse opphavene til disse tro systemene at det ble den utviklingen :roll:

Føles som man kan treffe en mer åndeligere kar på en barkrakk i pattaya :D
Livet mitt er en dans på nevroser :D
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Reinkarnert Pelle skrev: 08 aug 2020, 10:25 @RobertX

kristne thai-kone skriver du, det finnes vel ikke mange av de i Thailand ?

Leger har vel stort sett "visdommen" sin fra medisin produsentene som er opptatt av å selge produktene sine for å behandle reelle og "oppfunnede sykdommer" :roll:

Har sett en del personer som går på medisiner som slett ikke har det bra :roll:

Når jeg personlig tenker på religioner eller tro systemer kommer det opp en del "negativ energi"
Tviler på at det var mening fra disse opphavene til disse tro systemene at det ble den utviklingen :roll:

Føles som man kan treffe en mer åndeligere kar på en barkrakk i pattaya :D
Det er faktisk endel kirker rundt om i de større byene. Det er nok ikke mange kristne thaier, men noen er det.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
CAT

RobertX skrev: 08 aug 2020, 09:07 Tilbake til The Expat Report og hans videoer så har jeg faktisk fulgt ham i mange mange år. Han var i utgangspunktet en lykkelig kristen mann som fant kjærligheten med ei kristen thaidame. Han var generelt overøsende med positivitet og gode råd for folk som ville prøve lykken i Thailand.

Hans rubicon var når han ble syk i Thailand. Han hadde et kne som ble veldig dårlig med sterke smerter og han klarte ikke å gå etterhvert men endte opp i rullestol. Han gikk til Thai sykehus som fortalte ham at han hadde revmatisk artritt i kneet og måtte spise en mengde dyre tabletter for å holde seg noenlunde frisk. Underveis i dette løpet fant hans kristne thai-kone ut at hun ikke kunne være gift med en syk og svak mann og tok ut skilsmisse på grunn av dette. Hun var med i mange av hans videoer før bruddet og de framsto ganske lykkelige sammen. Og jeg betviler ikke hans forklaring på hva som skjedde dem imellom. Thai kulturen er ikke spesielt godhjertet på den måten og man henger ikke sammen i "tykt og tynt". Kan jo bare referere til min tidligere svoger oppe i nord-thailand og hans thai kone. Hun fikk store problemer med hendene sine etter de jobbet hardt med frukt-høsting i Sør-Korea. Og han ville ikke ha noe av det så han skilte seg fra henne. Det var lite info eks-kona delte med meg om familieforhold, men dette klarte jeg nå å nøste ut av henne etterhvert. Jeg syntes jo de 2 var et flott par når jeg møtte de. Og de giftet seg kort tid før jeg og ekskona giftet oss.

I alle tilfelle, tilbake til The Expat Report, etter bruddet med kona endte han opp med å reise til Filippinene. Etterhvert måtte han på sykehus der for å få utskrevet mere medisiner mot revmatismen. Legen som han snakket med spurte litt rundt bakgrunnen for problemene og medisineringen, og spurte ham om det var tatt MR eller CT bilder av kneet. Dette hadde ikke thai legen gjort. Så han sa de måtte gjøre det og sjekke kneet. Da viste det seg at han hadde blitt feildiagnostisert for det var (om jeg ikke husker feil) menisken som var gåen. Og dette kunne opereres. Hele fadesen med thai helsevesen og medisiner kostet ham et ekteskap og ca 15.000 dollar (usikker på australske eller amerikanske, mye penger uansett). Så at han er en bitter mann i forhold til Thailand bør ikke overraske noen som kjenner historien hans.
Noe positivt da, ble jo kvit den falske kjerringa.🤣🤣🤣
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

RobertX skrev: 08 aug 2020, 09:07 Tilbake til The Expat Report og hans videoer så har jeg faktisk fulgt ham i mange mange år. Han var i utgangspunktet en lykkelig kristen mann som fant kjærligheten med ei kristen thaidame. Han var generelt overøsende med positivitet og gode råd for folk som ville prøve lykken i Thailand.
Vi har jo alle ett ansvar for vår egen lykke, og i ettertid så velger nok de fleste å skylde på kulturen og de innvolverte damene og deres familier som det handler om her. Og for The expat report også legen.

Om jeg går av meg skoa i morgen, så har jeg jo bare meg selv å skylde? Jeg kjenner kulturen, jeg vet hva som foregår, og på toppen av det hele gjort noe jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt til å gjøre av praktiske og økonomiske grunner. Blir jeg kaset ut imorgen, så har jeg dretet på leggen, om 3 år, så har det vært en jævlig dyr husleie, 6 år, så begynner det å nærme seg Hua Hin priser, 10 år en god investering sett i forhold til leiemarkedet :D
🌞
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Det er klart han har et eget ansvar. Men mange stoler blindt på leger og psykiatere helt til de tryner og skjønner at de kun er helserådgivere som ikke altid vil eller gjør ting til ditt beste.

Uansett så synes jeg han har endel gode poeng i videoene sine. Men Filippinene er jaggu ikke rosenrødt det heller.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

RobertX skrev: 08 aug 2020, 12:14 Men Filippinene er jaggu ikke rosenrødt det heller.
Det er vel det viktigste å ha med seg i sekken over !
🌞
janet

chelsea skrev: 08 aug 2020, 05:12 har aldri klart bo på landsbygd jeg for stille for meg mye bedre bo i stor by der har du alt du trenger
samt en god del ting du ikke trenger og som man gjerne kunne vært foruten
Brukeravatar
Geir Rasch
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

janet skrev: 07 aug 2020, 21:31 utenom oslo bergen og trondheim

hvis du ser på KK Amp M så er det en rekke flere byer i Norge som er større,
i hvert fall på min skjerm
Det kommer an på hvilken statistikk du ser på. Det finnes ett befolkningstall for City, et annet for Muang.
City Khon Kaen er litt ov er 100.000 innbyggere, mensMuang Khon Kaen har ca 400.000 innbyggere
(Du ser forskjellen når du søker på Khon Kaen og Muang Khon Kaen.)
City er definert til de som bor i den indre bykjerne, mens muang Khon Kaen er de som bor både i den indre kjerne og de omliggende områder. Jeg som bor ca 10 kilometer utenfor sentrum omfattes ikke av City Khon Kaen, men av Muang Khon Kaen.
Er veil slik i Oslo og? De som bor utenfor ring 3 er vel ikke del av City Oslo, men del av det vi ville kaldt Muang Oslo. :)
INKOGNITO

Geir Rasch skrev: 08 aug 2020, 19:56 Det kommer an på hvilken statistikk du ser på. Det finnes ett befolkningstall for City, et annet for Muang.
City Khon Kaen er litt ov er 100.000 innbyggere, mensMuang Khon Kaen har ca 400.000 innbyggere
(Du ser forskjellen når du søker på Khon Kaen og Muang Khon Kaen.)
City er definert til de som bor i den indre bykjerne, mens muang Khon Kaen er de som bor både i den indre kjerne og de omliggende områder. Jeg som bor ca 10 kilometer utenfor sentrum omfattes ikke av City Khon Kaen, men av Muang Khon Kaen.
Er veil slik i Oslo og? De som bor utenfor ring 3 er vel ikke del av City Oslo, men del av det vi ville kaldt Muang Oslo. :)
Jeg eier visst halvparten av en nystartet restaurant også der oppe et sted rundt Khon Kaen, om det i bykjernen eller utenfor har jeg ikke spurt etter enda.
En thaidame jeg kjenner ble sittende arbeidsløs og blakk på et Wat nede i sør på grunn av corona og nøden var stor, som den ofte er i thailand.

Som den godtroende barmhjertige samaritan jeg er fikk jeg gjort opp noe smågjeld hun hadde pådratt seg mens hun bodde i Watet og kostet reise på henne hjem til Khon Kaen, før jeg reiste fra Thailand nå i vår.

Da hun hadde drevet restaurant tidligere, men ble svindlet av broren sin, hadde hun lyst til å starte opp med det igjen.

Enden på visa var at jeg betalte litt lommerusk for utstyr til denne lille primitive restauranten for at hun skulle kunne greie å komme igang igjen med dette. Vi skulle visst dele overskuddet og jeg få pengene tilbake også.

Vel, pengene er avskrevet for lenge siden, men mottar koslige bilder hver dag fra hvordan hun har kavet på for å stable seg på beina igjen og holdt på å innrede restauranten.

Kommer også bilder av maten hun lager nå, hver dag, samt nøyaktig oversikt over hvor mye hun selger.
En stund så hun så svart på alt at hun hadde mest lyst til å vært ferdig med dette elendige livet sitt og familien som hun også var veldig skuffet over, og som ikke hadde noe hjelp og støtte til henne.
Søt jente forresten, såvidt passert 30, og uten barn, så mulig det ikke blir den verste investeringen jeg har foretatt. :?

Men ser jo ikke helt vekk fra at jeg muligens ikke er eneste investor i dette, begynner jo kjenne lusa på gangen. :roll:

Men er invitert opp til sjekk, om jeg nå noen gang kommmer meg til moneybumsingland igjen. :D
INKOGNITO

INKOGNITO skrev: 08 aug 2020, 23:03 Jeg eier visst halvparten av en nystartet restaurant også der oppe et sted rundt Khon Kaen, om det i bykjernen eller utenfor har jeg ikke spurt etter enda.
En thaidame jeg kjenner ble sittende arbeidsløs og blakk på et Wat nede i sør på grunn av corona og nøden var stor, som den ofte er i thailand.

Som den godtroende barmhjertige samaritan jeg er fikk jeg gjort opp noe smågjeld hun hadde pådratt seg mens hun bodde i Watet og kostet reise på henne hjem til Khon Kaen, før jeg reiste fra Thailand nå i vår.

Da hun hadde drevet restaurant tidligere, men ble svindlet av broren sin, hadde hun lyst til å starte opp med det igjen.

Enden på visa var at jeg betalte litt lommerusk for utstyr til denne lille primitive restauranten for at hun skulle kunne greie å komme igang igjen med dette. Vi skulle visst dele overskuddet og jeg få pengene tilbake også.

Vel, pengene er avskrevet for lenge siden, men mottar koslige bilder hver dag fra hvordan hun har kavet på for å stable seg på beina igjen og holdt på å innrede restauranten.

Kommer også bilder av maten hun lager nå, hver dag, samt nøyaktig oversikt over hvor mye hun selger.
En stund så hun så svart på alt at hun hadde mest lyst til å vært ferdig med dette elendige livet sitt og familien som hun også var veldig skuffet over, og som ikke hadde noe hjelp og støtte til henne.
Søt jente forresten, såvidt passert 30, og uten barn, så mulig det ikke blir den verste investeringen jeg har foretatt. :?

Men ser jo ikke helt vekk fra at jeg muligens ikke er eneste investor i dette, begynner jo kjenne lusa på gangen. :roll:

Men er invitert opp til sjekk, om jeg nå noen gang kommmer meg til moneybumsingland igjen. :D

Ender vel gjerne opp som restaurant konge i Khon Kaen på mine gamle dager. :lol:
Svar

Gå tilbake til «Generelt»