Thailand, mest for pengene

Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Problemet i Thailand er når man begynner å bry seg om hva man faktisk spiser, og det går det på hvordan og hvor det er produsert (kjøtt og fisk), hva de inneholder av kjemiske stoffer (grønnsaker og frukt) og hva man bruker i tilberedningen av sukker og salt. Så er det ikke så lett plutselig å leve billig i Thailand om man ikke produserer mesteparten selv.
🌞
Thaibreak

Det er absolutt ingen problem å klare seg på 500 bath om dagen i mat. Man snakker om èn person her?

Spiser man mest thai mat, er dette et helt greit budsjett. Ja, kanskje til og med litt romslig. Vi spiser ofte thai mat på en liten thai restaurant, disse "åpen løsning"-spisestedene (inne i en slags garasje-lignende bod), for 50-60 bath hver. inkludert et egg på toppen. Det er helt vanlige priser, og det er der kona helst spiser. 20 bath i tillegg for cola. Vann er gratis.

Men det er klart, kaopat kai dao, eller annen thai mat kan bli litt tørt og kjedelig i lengden. Men 500 bath daglig skulle dekke litt variasjon også.

Samtidig som det er uproblematisk å spise for 1000-1500 bath i bedre restauranter. Alt er hva man venner seg til, og hva man synes man har råd til.
Jeg synes regnestykket ser helt greit ut. Vi spiser sjelden for mer enn 30000 bath i måneden samlet for begge oss to.
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

500 baht/dagen for en som er storspist:

Vestlig frokost 150 baht.
Lunsj på f.eks. IChan vis a vis Emorium. 150 baht for to retter (f.eks. en curry-rett og papayasalat og ris, forutsatt at du drikker vann).
Middag på Pier 21. Tre retter for 100 baht går fint. 35 for fruktshake.
(Eller: Prachak roasted duck vis a vis Robinson i Bangrak (av mange regnet som byens beste and). Her får du lett 2-3 retter for 200 baht. Tror vannet som står på bordet er gratis).

Da sitter du kanskje til og med igjen med penger til en happy hour-øl. :)

Er frokosten inkludert i hotellet og du handler litt smart mat, så du ikke trenger så mange retter som jeg nevner over (og ikke engang storspiste meg trenger tre retter på Pier21 på Terminal 21), kan du glatt klare deg på 300 baht ved å spise alle måltider på restaurant.

Spiser du i tillegg street food kan du virkelig slå deg løs.

Det er gode muligheter til å spise veldig god mat veldig billig i Thailand, men det er også gode muligheter i den andre enden. :)
chelsea
Sted: Bangkok

Noodle skrev: 15 des 2017, 16:12 500 baht/dagen for en som er storspist:

Vestlig frokost 150 baht.
Lunsj på f.eks. IChan vis a vis Emorium. 150 baht for to retter (f.eks. en curry-rett og papayasalat og ris, forutsatt at du drikker vann).
Middag på Pier 21. Tre retter for 100 baht går fint. 35 for fruktshake.
(Eller: Prachak roasted duck vis a vis Robinson i Bangrak (av mange regnet som byens beste and). Her får du lett 2-3 retter for 200 baht. Tror vannet som står på bordet er gratis).

Da sitter du kanskje til og med igjen med penger til en happy hour-øl. :)

Er frokosten inkludert i hotellet og du handler litt smart mat, så du ikke trenger så mange retter som jeg nevner over (og ikke engang storspiste meg trenger tre retter på Pier21 på Terminal 21), kan du glatt klare deg på 300 baht ved å spise alle måltider på restaurant.

Spiser du i tillegg street food kan du virkelig slå deg løs.

Det er gode muligheter til å spise veldig god mat veldig billig i Thailand, men det er også gode muligheter i den andre enden. :)
kunne lage tråd som heter dem som ikke har penger i thailand :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

chelsea skrev: 15 des 2017, 16:39
kunne lage tråd som heter dem som ikke har penger i thailand :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Skal ikke se bort fra at det kunne blitt en ålreit tråd. :)
Svar

Gå tilbake til «Generelt»