Thailand, mest for pengene

Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Travelex, en gigant innen veksling av valuta publiserte nylig en liste om hvilke turistdestinasjoner som gir mest for pengene. Undersøkelsen forteller hvor lenge £ 500 holder på de 32 mest populære destinasjonene for britiske reisende.
The Travelex figures are based strictly on daily out-of-pocket tourist expenses: three restaurant meals, four soft drinks, two beers, two coffees, and two trips using public transport. Although the calculations do not include hotel accommodations costs, in general, the countries with low per-day costs usually enjoy low accommodations prices, as well. Note that the survey only covered the 32 countries visited most by UK tourists, so it doesn't include many super-cheap destinations, particularly in Africa and South America.
Best ut kommer Thailand med 44 dager foran Mexico med 26 dager.

Ikke overraskende kommer Norge og Sveits dårligst ut på listen og pengene varer kun 6 dager.

Nå finner vi nok flere land i verden hvor pengene varer lengre, men listen er som nevnt valgt ut blant de 32 mest populære reisemålene blant briter. Mange av de samme destinasjonene er også populære blant nordmenn.

Les mer hos USA Today
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
anmeno

tdr skrev:Travelex, en gigant innen veksling av valuta publiserte nylig en liste om hvilke turistdestinasjoner som gir mest for pengene. Undersøkelsen forteller hvor lenge £ 500 holder på de 32 mest populære destinasjonene for britiske reisende.
Best ut kommer Thailand med 44 dager foran Mexico med 26 dager.

Ikke overraskende kommer Norge og Sveits dårligst ut på listen og pengene varer kun 6 dager.

Nå finner vi nok flere land i verden hvor pengene varer lengre, men listen er som nevnt valgt ut blant de 32 mest populære reisemålene blant briter. Mange av de samme destinasjonene er også populære blant nordmenn.

Les mer hos USA Today
Tror man skal være veldig cheap Charlie for å få 22000 bath til å vare i 44 dager i Thailand, jeg hadde i vertfall ikke greid det.

Sent from my E5823 using Tapatalk

Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Ikke noe problem å bo hjemme hos svigers om det kniper, og man ikke har noen andre muligheter for 10 000 bath måneden. Men om jeg kommer til å like det, det er en annen sak.

For 10 000 har jeg sikkert betalt alle faste utgifter de også har, og vil ha penger igjen etter at maten er betalt for meg selv, og da trenger jeg ikke å være smalhans på maten for meg selv og dama. Så det skal gå godt det med proteiner, nøtter, youghurt og ost.
🌞
anmeno

Phay skrev:Ikke noe problem å bo hjemme hos svigers om det kniper, og man ikke har noen andre muligheter for 10 000 bath måneden. Men om jeg kommer til å like det, det er en annen sak.

For 10 000 har jeg sikkert betalt alle faste utgifter de også har, og vil ha penger igjen etter at maten er betalt for meg selv, og da trenger jeg ikke å være smalhans på maten for meg selv og dama. Så det skal gå godt det med proteiner, nøtter, youghurt og ost.
Ifølge artikkelen så skal 500 bath dekke 3 daglige måltider på restaurant, 2 øl, 4 brus og 2 billetter med offentlig transport. Tror man skal være jævlig glad i fried rice for å få dette regnestykket til å gå opp.....

Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

anmeno skrev: 09 des 2017, 15:22 Ifølge artikkelen så skal 500 bath dekke 3 daglige måltider på restaurant, 2 øl, 4 brus og 2 billetter med offentlig transport. Tror man skal være jævlig glad i fried rice for å få dette regnestykket til å gå opp.....

Det er jo restauranter som har middag til 80 bath + ris, øl til 60, frokost til 80, lunch til det samme, så det skal nå gå bra det. Offentlig transport er jo 10 og 20 bath med slike busser innad i sentrum kjernene.

Pattaya er jo den rimeligste feriebyen i Thailand, så det må jo være Cheep Charlies fødeby.
🌞
Arild Holtet

Mange greie komentarer, og ingen liker jo det samme hverken av mat eller drikke. Men at Thailand er billig hersker det ingen tvil om. Dog kan det bli kjedelig med ris ris og atter ris. Dog kan vi få litt mer variert mat her som det ikke er turiststeder også, så sammenligne det med Norge da ER samme maten billig her.

A.H.
chelsea
Sted: Bangkok

bruker 20 lapper i mnd i alt i alt mat,reginger drikke internett litt over 4 noks i mnd
Brukeravatar
Noodle

I følge denne matguiden fra Forbes er Hanoi det mest prisgunstige stedet for mat. Nå har jeg riktig nok kun vært en uke i Hanoi, men at Hanoi er vesentlig rimelige enn alt jeg har sett i Thailand, er det ingen tvil om. Chiang Mai nevnes for øvrig som rimeligste by i Thailand.

I artikkelen fremheves også Oslo som byen med best «food service».
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

dette m priser er temmlig relatift !

da jeg går ut så ser jeg ikke på prisen

😂☮️

liker best buffe! internasjonal og thai cusine

together!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Noodle

I Thailand er det enkelt å leve billig. Som Chelsea skriver over klarer han seg på lite penger.

For meg, derimot, som turist i noen uker av gangen, kan det fort gå litt penger, da jeg spiser det jeg føler for, og enkelte steder, og da spesielt i Bangkok, kan det fort gå en del på mat. Ikke fordi det ikke er enkelt å spise billig i Bangkok, det er det, og jeg vet om sabla gode thairestauranter hvor jeg lett spiser meg stappmett for 100-200 baht med drikke.

Men så går du plutselig rundt på et kjøpesenter, ser en sushi-restaurant, f.eks. I sjetteetasje i EmQuartier, går inn for kun å ta en liten rett til lunsj, men ender opp med å synes det er så forbasket godt at du bestiller en rett til, og så en til, og så en til, og før du vet ordet av det får du regninga på 2000 baht.

Fortsatt mye billigere enn tilsvarende i Norge, men det blir penger av det.

Er man derimot på f.eks. Koh Lanta er det knapt mulig å bruke penger på noe. Det meste er veldig rimelige thairestauranter av den typen hvor du får et par retter og en fruktshake til et par-tre hundre bath. Det finnes nok noen eksklusive restauranter også der, men man må jobbe litt for å finne dem. Malen er den knallrimelige, familiedrevne typen.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»