Coronavirus 2020

Kolami

Arild Holtet skrev: 19 mar 2020, 01:42 Helseministeren i Thailand gikk ut å sa at faranger var dårlige skittne folk, som tok med seg coronaviruset fra sine land og smittet thaiene. Vel hvem smittet hvem da Thailand hadde viruset flere måneder før den vestlige verden.

Vi ble litt lamslått i går, for det private sykehuset jeg bruker der døde tre eller fire mennesker i går. Så helsesjekk og medisiner må vente i mange måneder kanskje hele resten av året.

Men fremdeles sitter thaiene sammen i flokk, og spiser av samme matfatet og drikker av samme kopp Vi blir betenkt vi som bor her.

A.H.
FALANG KII NOK :lol:

Åja, det er mange av dem..thaidamene sier at de ser ut som thaimenn..så man kan ihvertfall ikke klage på integreringen fra disse falangene 8-)
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Filippinene har stanset helt med å utstede visum og ingen innreise for utlendinger.

Men allikevel klarer jeg ikke unngå å flire litt når jeg ser fornavnet til ministeren; Teddyboy :lol:
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Thaibreak

Immigrasjonsmyndighetene i Thailand gjennomgår nå møter for å bestemme hva som vil skje for alle turistene som nå vil komme til å gå over på overstay, fordi de ikke får fornyet visumene sine i nabolandene lenger.
Det er nevnt flere mulige løsninger, men de har allerede bekreftet at straffene som har vært gjeldende fram til nå, legges til side. Altså hva svartelisting og annen straff angår.

Ett av scenariene er at utlendinger kan få forlenget visumene sine lokalt, selv om de tidligere ikke har hatt mulighet til det for vedrørendes visumsituasjon.

Dette var vel ventet, for det er veldig mange utlendinger som nå blir eller er strandet i Thailand, uten mulighet til å reise til planlagte destinasjoner (kansellerte flyruter, nektet innreiser, stans i utlevering av visum etc.).
Wood1958

Fulgte med på utviklingen i Sverige, der ble det mindre og mindre testing, nå er det kun ved sykehusinnleggelse og risikogrupper som testes.
Slikt fører jo til reduksjon i antall , farevarsel om smittenivå ble opgradert underveis på svensk folkehelse sine sider.
For 3 dager siden sto det svært høyt smittenivå på mye av Sverige. Nå står ingen advarsel om smittenivå noe mere.
Litt skremende når en da hører politiker her som nevner de,snakker med sine naboer om situasjonen.
At det taes mere alvorlig i New York er tydelig. .Sykehus har fått beskjed om å innstille ikke nødvendig operasjoner, og aldri hadde jeg trodd at de kom til å gå så langt i US at Amerikanerene skal kunne få betalt lønn under forebyggende eller pålagt karantene.
Fra pressemelding New York
https://www.governor.ny.gov/news/govern ... cautionary
2020-03-19 11.07.04.png
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Ser at det kalkuleres med høye korona tall i Thailand. Legger ved en link hentet fra Bangkok Post.

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... F5ufxGFJuk
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

sikry skrev: 19 mar 2020, 13:11 Ser at det kalkuleres med høye korona tall i Thailand. Legger ved en link hentet fra Bangkok Post.

En halv promille?

Er 4 eldre/syke døde her i nabolaget på 10 dager. Så her går det javnt i begravelseritualer med musikk og chanting.
🌞
Wood1958

sikry skrev: 19 mar 2020, 13:11 Ser at det kalkuleres med høye korona tall i Thailand. Legger ved en link hentet fra Bangkok Post.

Tiden vil vise, det er slike kalkyler som baserer seg på spredning som influensa(sesongmessig og samme syklus), noe WHO mener at dette viruset ikke sprer seg som, eller at de ikke vet ennå.(noe som også synes ved de plutselige uventede eksplosjoner).
Jeg blir skeptisk til tall fra båten , da må en drive tilsvarende tiltak med scanning og regelmessig kontroll og oppfølgning.
Samtidig så tror jeg de har betraktlig bedre erfaring og rutiner i å håndtere bluss av epedemier i andre regioner enn fks vesten..
Dette ifølge WHO, så langt så godt, det er alikevel et aber i at dette er en epdemi med respiratorproblemer , noe de visstnok ikke har kapasiteten til mange steder.Hvor de har andre typer epedemier
Det privatiserte helsevesenet er vel også ennå mere kostnadsorientert en fks vestlige offentlig drevet.(sengeplasser)Nå har det også vært en støvsuging av helsearbedere fra fks Philipinine og andre asiatiske land i flere år. Så dekning på denne side bekymrer de helsearbeiderene jeg kjenner. De lever fks i TH idag under lange arbeidsuker og er blitt orientert om at det kan bli betraktlig forverret ved et utbrudd.Da dekning av helsearbeidere pr innbygger er lav i forveien.
På den annen side så har de et styresett som nok fikser både karantener og lockdown samt utkomandering av personale mye bedre om nødvendig.
Blir også(ikke bare TH ) mange steder brukt tall som til nå er laget. men relativt uvesentlig å ta tall om alder fra fks,Italia når ytterst få blir så gamle andre steder.igjen
I US så er det den nå den yngre garde fra 20 årene og oppover som fyller sykehusene.Senskader på lunger har de vist lite gunnlag på også.
Så en får bare krysse fingre og prøve å unngå å bli smittet.Nå ser jeg også holdniger i fks England å Irland om tiltak som jeg forundrer meg over
Det blir brukt argumentasjon om at tiltak må rettes mot smittede. for som de sier , det bør ikke være begrensniger på livet for friske??
Så skjer ikke meg er tydlig i holdninger
torbus

Richard Barrow har vært hjemme i England, og ankom nettopp Bangkok. I posten under beskriver han hvordan det var å ankomme Suvarnabhumi.

:shock:

Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Phay skrev: 19 mar 2020, 13:30 En halv promille?

Er 4 eldre/syke døde her i nabolaget på 10 dager. Så her går det javnt i begravelseritualer med musikk og chanting.
Ja slike ting forekommer også utenom korona sesongen , i vinter døde 5 stk.innen ca. 3 uker rundt oss i nabolaget oppe i nord Phaya Mengrai hvor vi har vår bolig no.2. De var i alder 99 til 74. Nov. Des.
SomLao

Tore Bustad skrev: 19 mar 2020, 08:37 De fleste burde for lengst ha fått med seg at viruset ikke spres via etnisitet.

Tja. Men nå startet jo dette i Kina. Og noen - deriblant Trump - kaller det også "Kina-viruset". Asiater opplever å bli mobbet og blir kalt "Corona" (det har ikke vår familie opplevd).

Ellers enig i det meste du skriver. :)
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»