Tiden vil vise, det er slike kalkyler som baserer seg på spredning som influensa(sesongmessig og samme syklus), noe WHO mener at dette viruset ikke sprer seg som, eller at de ikke vet ennå.(noe som også synes ved de plutselige uventede eksplosjoner).
Jeg blir skeptisk til tall fra båten , da må en drive tilsvarende tiltak med scanning og regelmessig kontroll og oppfølgning.
Samtidig så tror jeg de har betraktlig bedre erfaring og rutiner i å håndtere bluss av epedemier i andre regioner enn fks vesten..
Dette ifølge WHO, så langt så godt, det er alikevel et aber i at dette er en epdemi med respiratorproblemer , noe de visstnok ikke har kapasiteten til mange steder.Hvor de har andre typer epedemier
Det privatiserte helsevesenet er vel også ennå mere kostnadsorientert en fks vestlige offentlig drevet.(sengeplasser)Nå har det også vært en støvsuging av helsearbedere fra fks Philipinine og andre asiatiske land i flere år. Så dekning på denne side bekymrer de helsearbeiderene jeg kjenner. De lever fks i TH idag under lange arbeidsuker og er blitt orientert om at det kan bli betraktlig forverret ved et utbrudd.Da dekning av helsearbeidere pr innbygger er lav i forveien.
På den annen side så har de et styresett som nok fikser både karantener og lockdown samt utkomandering av personale mye bedre om nødvendig.
Blir også(ikke bare TH ) mange steder brukt tall som til nå er laget. men relativt uvesentlig å ta tall om alder fra fks,Italia når ytterst få blir så gamle andre steder.igjen
I US så er det den nå den yngre garde fra 20 årene og oppover som fyller sykehusene.Senskader på lunger har de vist lite gunnlag på også.
Så en får bare krysse fingre og prøve å unngå å bli smittet.Nå ser jeg også holdniger i fks England å Irland om tiltak som jeg forundrer meg over
Det blir brukt argumentasjon om at tiltak må rettes mot smittede. for som de sier , det bør ikke være begrensniger på livet for friske??
Så skjer ikke meg er tydlig i holdninger