Det må vel være ganske opplagt hvem av thaidamene så bevisst går etter fatangmenn. Det er selvsagt ikke bare bardamer som gjør det, det er damer fra «all walks of life» Men Phay nevner jo mange stikkord i sitt innlegg. Penger og økonomi er jo selvsagt den største drivkraften. Ei dame som er lærer eller sykepleier eller har en kontorjobb, jobber i det offentlige el og dermed har sikret seg både inntekt og visse frynsegoder har selvsagt ikke like stor interesse for en farang av økonomiske grunner. Ei thaidame som kan forsvare sine økonomiske forpliktelser, inkludert evt barn og foreldre og i tillegg kanskje har litt penger til overs og som ikke forventer «gull og grønne skoger» av en evt farangmann - (send bilde av hus og bil...
Og om Noodle antar at bardamer stort sett er ærlige og sier den hele og fulle sannhet til enhver tid må en vel kunne karakterisere ham som over gjenkomsnittelig naiv. Thaidamer og spesielt bardamer sier det du ønsker å høre og vinkler alt til sin egen fordel. Har du feks hørt ei thaidame som har barn med en thaimann si noe positivt om sin eksmann? Neppe, men tror du virkelig at thaimenn generelt er 100 % onde og thaidamer 100 % gode?
Angående Noodle sin bardame så må jeg bare få lov til å si - om ei dame tjener 30 000 på sin dagjobb og i tillegg jobber eller «er borte» 5 kvelder i uka og har en syvsifret sum i banken må det vel gå an å legge sammen to og to vel. Absolutt alle alarmbjeller ringer hos meg i hvertfall...
Angående kjærlighet vestlig versus thai - nei det er slett ikke slik Noodle antar at det bare handler om kjemi til syvende og sist. Kjærlighet på thai og vestlig kjærlighet er ikke det samme. Det er utmerket beskrevet i en bok som jeg leste for 10-12-14 år siden men som jeg ikke husker navnet på for øyeblikket. Deri ligger den aller største misforståelsen...