En 68 år gammel norskmann har gått til thai media for å appellere til rettferdighet etter at han ble deportert.
Han hevder at hans Thai kone - i samspill med en politimann som er hennes nye kjærlighetsinteresse - rammet ham ved å plante en pistol i huset hans.
Han mener også at han er offer for trompet opp anklager initiert av politiet som kalte ham en trussel mot samfunnet.
Vidar Petersen snakket med Tnews og andre medier fra et uspesifisert sted. Han ble deportert fra Thailand i mai.
Tnews sa at han hadde mistet alt - 34 rai land, en Mercedes Benz og en annen bil, motorsykler, kontanter. Men verste av alt har han ikke sett sin sønn i to år, og nå er han desperat etter hjelp.
Feil startet i mai 2013 da politiet ankom under en fest på sitt hus i Tha Bor-distriktet Nong Khai.
De fant en .38 pistol under setet til en bil. Han hadde ingen lisens for pistolen.
Han nektet at det var hans og tror det var plantet.
Han betalte 80.000 til en politimann for å få ham av rapen selv om han sa at han var uskyldig. Men saken kom fortsatt til retten.
den saken her for du se i thai visa
Norsk mann sier Thai kone og politimann elsker rammet ham og fikk ham deportert
Ser ut som en veldig trist sak. Godt mulig at denne har to sider, men det er uansett ikke første gang jeg leser eller hører om nordmenn i problemer etter lignende saker. Man blir fort helt maktesløs. Jeg føler med denne nordmannen.
Ettersom det er hans ønske og i hans interesse å stå fram, så regner jeg med at link kan legges ut.
https://news.thaivisa.com/article/13076 ... m-deported
Ettersom det er hans ønske og i hans interesse å stå fram, så regner jeg med at link kan legges ut.
https://news.thaivisa.com/article/13076 ... m-deported
Det er selvfølgelig synd i mannen om mesteparten eller noe av det han sier er sant. Men en sak har som kjent minst to sider. Han har mistet 32 rai land uttaler han, merkelig det for en farang kan jo ikke eie land i Thailand. Mista biler og motorsykler sier han, hadde han registrert dem på kjerringa kanskje? En kan jo ikke bare «miste» flere biler og mopeder...
Hva forventer en egentlig når en gifter seg med ei 30 år yngre bardame? Kjærlighet???
Som sagt det er synd i karen, spesielt siden det var en unge innblandet men han ba nesten om det selv...
Hva forventer en egentlig når en gifter seg med ei 30 år yngre bardame? Kjærlighet???
Som sagt det er synd i karen, spesielt siden det var en unge innblandet men han ba nesten om det selv...
No one here gets out alive...
"Hva forventer en egentlig når en gifter seg med ei 30 år yngre bardame?"มังคุด skrev: ↑09 des 2017, 05:39 Det er selvfølgelig synd i mannen om mesteparten eller noe av det han sier er sant. Men en sak har som kjent minst to sider. Han har mistet 32 rai land uttaler han, merkelig det for en farang kan jo ikke eie land i Thailand. Mista biler og motorsykler sier han, hadde han registrert dem på kjerringa kanskje? En kan jo ikke bare «miste» flere biler og mopeder...
Hva forventer en egentlig når en gifter seg med ei 30 år yngre bardame? Kjærlighet???![]()
Nei, ikke vet jeg. Men tipper det er flere her som vet og kan svare.
Helt uavhengig av mannens eventuelle valg:
Dersom det er så enkelt å få en ektemann kasta ut av landet er jo menn i Thailand fullstendig rettsløse, og helt og holdent underlagt kvinnens eventuelle anfall.
Noen bygger er liv i sitt nye land. Da er det dramatisk å bli kasta ut av landet. Det går langt utover eventuelle verdier på biler og hus.
Dersom det er så enkelt å få en ektemann kasta ut av landet er jo menn i Thailand fullstendig rettsløse, og helt og holdent underlagt kvinnens eventuelle anfall.
Noen bygger er liv i sitt nye land. Da er det dramatisk å bli kasta ut av landet. Det går langt utover eventuelle verdier på biler og hus.
Den siste bardama jeg snakka med slet veldig med å holde ut de nødvendige 3 årene med sin 32 år eldre og særdeles overvektige norske mann. Men hun mente hun skulle klare det. Og det tror jeg nok hun klarer men gubben blir nok litt molefunken den dagen hun får norsk pass og pakker kofferten...
Jepp så rettsløs kan en utlending fort bli i Thailand. Spesielt om du har investert en del penger der. Det gjelder å velge sine samarbeidspartnere med omhu....Noodle skrev: ↑09 des 2017, 07:19 Helt uavhengig av mannens eventuelle valg:
Men bare for å ha det sagt en gang til - det er ikke ålreit å lure folk, stjele, lyve for å få tak i en annen persons eiendeler osv.
Det er jo ikke til å komme utenom at de aller fleste falanger finner seg ei, som går kun etter falanger for trygghet, velstand, status (da svært mange har mistet både rykte og det som godt er fra før), og mange andre årsaker, som har ført de ut i ulykka, og for andre lykken. Alle tenker jo på seg selv som rene lottogevinsten, men sannheten inneholder vel visse modifikasjoner når det gjelder akkurat det!
Foreløpig synes jeg tråden generaliserer uten å vite hva som faktisk har skjedd.
Foreløpig synes jeg tråden generaliserer uten å vite hva som faktisk har skjedd.
Det første du nevner er helt spot on. De som bevisst går etter faranger har i de aller fleste tilfeller en helt annen agenda enn mere normale damer.Phay skrev: ↑09 des 2017, 09:25 Det er jo ikke til å komme utenom at de aller fleste falanger finner seg ei, som går kun etter falanger for trygghet, velstand, status (da svært mange har mistet både rykte og det som godt er fra før), og mange andre årsaker, som har ført de ut i ulykka, og for andre lykken. Alle tenker jo på seg selv som rene lottogevinsten, men sannheten inneholder vel visse modifikasjoner når det gjelder akkurat det!
Og du har også helt rett i det du sier at ingen vet helt sikkert hva aom har skjedd. En sak har som kjent flere sider og for nåværende kjenner vi knapt nok til den ene siden.
Det er ikke bra at en person blir fralurt, frastjelt og utsatt for korrupsjon på nevnte måte, det er overhodet ikke bra. Men det KAN virke som han har lagt hodet lagelig til for hugg også da...
Hvordan vet man hva som er "normale damer"? Og hvilke som "bevisst går etter faranger"?
Mitt inntrykk er vel at nær sagt samtlige med farang-mann bevisst har gått etter farang-mannen, men at svært mange kvinner (og deres utenlandske menn) distanserer seg fra kvinnene som "bevisst går etter farang".
Spesielt gjelder dette kvinner som ikke arbeider i bar. De med "hederlig" yrke, og som man møter når de er ute med sine thailandske venninner en kveld.
Den kvelden vi møter dem er selvsagt en av veldig få kvelder de er ute på byen.
Jeg sitter med inntrykk av at svært mange mener "normale damer" som ikke "bevisst går etter faranger" er kvinner som ikke jobber i bar.
Jeg har over noen turer blitt litt kjent med en kvinne som arbeider i en go-go-bar i Soi Cowboy om kvelden. Stikker alltid innom og tar noen prater med henne. På ukedagene arbeider hun med markedsføring i en stor bedrift i Bangkok. I denne jobben tjener hun rundt 30000 baht i måneden. Hun danser ikke i Soi Cowboy, og hun kan komme og gå når hun vil, da hun med sitt flotte Bangkok-utseende skiller seg ut og er en sabla god ressurs for de som vil prate i stedet for å kikke på halvnakne jenter med nummer på brystkassa.
Hun ordner seg lett mann hver kveld hun er på jobb (rundt 5 kvelder i uka), og hun går aldri for under 5000 baht/natt. I tillegg får hun halvparten av barfin-en og drinkpengene hun er en mester til å ordne seg (fra både kunder og sånne som meg, da hun nok har fått en ganske stor bekjentskapskrets av folk som ikke er ute etter sex, men som slår av en prat over et par drinker). Siden hun begynner i sin normale jobb klokken 09.00, betyr dette at natta (bortsett fra helgene) blir ganske kort. Det er således rimelig greit betalt.
Men den dagen hun møter en mann hun vil ha for noe mer enn 5000 baht/natt (skal sies at hun påstår at hun ikke vil ha verken mann eller barn, men tvert imot opparbeide seg så mye penger at hun kan leve et godt liv når hun om få år blir for gammel til det hun nå driver med), kommer ikke den stilige Bangkok-kvinnen til å fortelle om sidejobben som har sørget for at hun har et syvsifret antall baht på kontoen.
Tvert imot vil hun overfor ham fremstå som en velykket forretningskvinne. Noe hun vel også må sies å være. En typisk utdannet thai som snakker tilnærmet perfekt skoleengelsk.
Det er i hvert fall ikke en sjel som møter denne kvinnen utenfor Soi Cowboy som vil mistenke henne for å arbeide med sånt.
Kanskje komme til og med mannen hun møter til å omtale henne som både "normal" og som en som "ikke bevisst gikk etter faranger".
Hun her er et ganske ekstremt eksempel, da jeg ikke tror det er vanlig at godt utdannende Bangkok-kvinner sper på sine relativt høye inntekter i et såpass åpenbart kjøttmarked som Soi Cowboy (studenter, derimot ...), men variantene av dette, altså kvinner som jobber i såkalte "hederlige yrker", spesielt i turistområdene og de områdene av Bangkok med mye turister, enten det er i restauranter, luksusbarer, i fancy butikker i kjøpesentre, som guider, i hoteller og nær sagt alt jeg kan komme på av vanlige yrker, har jeg sett så mye av at jeg aldri i verden hadde turt å stole mer på "normale damer" enn bardamer.
Min erfaring er at mange av bardamene (når du blir kjent med dem utover det overfladiske barpratet) i det minste er ærlige. Dette forutsetter selvsagt at man holder seg unna de verste mannfolk-eterne, men man må være født bak en temmelig stor låvedør for å la seg lure i senk av disse (men ja - jeg vet mange gjør det).
Min erfaring er samtidig at den ærligheten i langt mindre grad gjelder de med "hederlig" arbeid. Disse vi "tilfeldigvis" møter på diskotek eller hipp bar eller club i Bangkok en kveld. Det er ikke det at de lyver annet enn noen små hvite (var egentlig ikke ute etter mann ...), men de utelukker. Det er f.eks. sant at de aldri har solgt seg. I deres øyne. Men kanskje ikke i øynene til han som tok henne med seg til hotellet og som hun vet at av normal vane slenger til henne noen penger til en svinedyr taxi hjem, fordi han vet at det er praksis.
Og Jackpotten er ekteskap med en bra farang.
Noe nær sagt samtlige av kvinnene vi blir kjent med er ute etter.
Hvis ikke holder de seg ganske enkelt unna vestlige menn.
Det er enkelt å møte bra damer i Thailand, men det har ingenting å gjøre med hvor de jobber eller har jobbet å gjøre, hvilken utdannelse de har, eller hvor de kommer fra. Det har rett og slett å gjøre med det samme som det har å gjøre med i resten av verden: Kjemi mellom to personer. Uten denne står du i fare for et forhold som i vesentlig grad er økonomisk motivert, og desto mer forholdet er basert på økonomi, desto mer sannsynlig er at det dama vil kare til seg maksimalt med penger. Det er vel egentlig ren logikk. Hvem som er hva krever en menneskekjenner, da selv bardama du vet får 10000 baht tilsendt av to kjærester i England, kan gå bort og forelske seg i akkurat deg - og i det forholdet har hun kanskje ikke lenger behovet for å lure noen.