Ja kanskje overdrevet , samtidig ble jo utviklingen fra 41 smittede i Kina for drøve 2,5 uker siden eksplosiv.
Den asiatiske region har vel også litt erfaring med virusepedemier , vi tenker behandling i vår verden , de tenker,beskyttelse av forskjellige årsaker. Både økonomisk ved eventuelt dyre sykehus for å behandles, samt blir du vekk ei uke så har du kanskje ikke så mye jobb etterpå.
Nå er det jo store,forskjeller på masker, beskyttelsesgrad osv,Tallene som kom i begynnelsen var vel,ca 2,5 i spredning.
Nå er det 3-4 . Tallene er jo fra en verdensregion hvor det i utgangspunkter er utbredt med maske. Så kanskje den også endrer seg.
2 forkjellige tankesett, men så lenge vi fårløpig ikke har noen medisin, så sitter vi vel litt i,samme båt i denne sak? Og da kan en kanskje se litt på deres forholdsregler.

- 2020-02-02 14.07.26.png (13.43 kiB) Vist 2253 ganger
Så jo kartet,om forskjellige standarder i forskjellige land, hørte på NRK og hørte uttrykk som" frivillig hjemmekarantene og sykehusinleggelse om det var ønskelig" så vet ikke jeg hvordan slikt helt skal tolkes.? Så hvordan spredninge eventuelt blir her vet en jo fremdeles ikke.
Små ting vi ikke er beviste mange ganger, litt digresjon men når jeg dro til latinamerika som jo også har litt sånn kolera og malaria å,sånn.
Der var det store plakater fa myndighetense side om vann og,renslighet, og det tok sin tid før jeg som røyker fant ut at røykpakker ble åpnet i bunnen eller alle,sigarettene ble tatt ut og,snudd , som en sa (tok sin tid),til meg, han viste ikke hverken hvor de han bød en sigg til , hadde hatt sine fngre før, ellers hva slags virus de,hadde på sine fingre. Men han sikret seg mot at denne smitte skulle ende i sin munn når han forsynte seg av sigareten ved siden av i pakka.
Slike ting var langt utenfor min tankegang, selv om jeg var vaksinert.
Så,en får bare følge tviklingen
Ps legger til, en skal ike,se vekk ifra en helt annen smitte/spredningstall når dette,viruset når regioner hvor vann kan være mangelvare, der vlir,det kanskje litt mindre renhold også, forstår,derfor WHO sin bekymring for hcordan det skal gå i visse land i Afrika.
Så tall må en nok vente å se på utviklingen føren vet noe