Om noe skulle skje deg?!,
-
Skautrollet
Har det ikke falt dere inn å sørge for at kvinnen kan forsørge seg selv dersom man faller fra. For meg virker det som at kvinnene stort sett gjør ingenting bortsett fra å leve godt på ektemannens penger.Arild Holtet skrev: ↑02 des 2017, 06:13 Enkepensjonen blir mest sansynelig en 3 års overgangsstønad og så er det slutt på den "inntekten" Kanskje spennende å se hva som skjer med de enkene, som har enkepensjon ut livet etter den gamle reglen.......
A.H.
Man skriker av hjertens lyst, driter når man føler for det og henger i puppen dagen lang de første 6 månedene av livet. Så det gjelder å ta vare på stunden. For resten av livet er bare en ren nedoverbakke.
nå er det jo mange ja det er det somSkautrollet skrev: ↑02 des 2017, 11:46 Har det ikke falt dere inn å sørge for at kvinnen kan forsørge seg selv dersom man faller fra. For meg virker det som at kvinnene stort sett gjør ingenting bortsett fra å leve godt på ektemannens penger.
virklig tar seg av sin ofte eldre wktemann
og flere menn gifter seg nettop for
at noen skal ta seg av mennen...
slik er det!
og betaler man folketrygdt
og kvinna må ha vert gift i 6 år
så så er det rett og riktig at kvinna
om hun er ikke norsk også
skal få det,,
sålenger irdnibgen gjelder,,,,,,,,.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
-
Skautrollet
Mener du virkelig at en kvinne som kanskje aldri har satt sine bein i Norge og aldri har bidratt med en eneste skattekrone skal «premieres» med enkepensjon etter å vært gift med en nordmann i 5 år. Jeg tror neppe at det var dette man tenkte på når velferdstaten ble til.riflefish skrev: ↑02 des 2017, 11:58 nå er det jo mange ja det er det som
virklig tar seg av sin ofte eldre wktemann
og flere menn gifter seg nettop for
at noen skal ta seg av mennen...
slik er det!
og betaler man folketrygdt
og kvinna må ha vert gift i 6 år
så så er det rett og riktig at kvinna
om hun er ikke norsk også
skal få det,,
Man skriker av hjertens lyst, driter når man føler for det og henger i puppen dagen lang de første 6 månedene av livet. Så det gjelder å ta vare på stunden. For resten av livet er bare en ren nedoverbakke.
Jeg tror som tidligere skrevet enkepensjonen vil forsvinne i sin nåværende form i hvert fall.Skautrollet skrev: ↑02 des 2017, 12:05 Mener du virkelig at en kvinne som kanskje aldri har satt sine bein i Norge og aldri har bidratt med en eneste skattekrone skal «premieres» med enkepensjon etter å vært gift med en nordmann i 5 år. Jeg tror neppe at det var dette man tenkte på når velferdstaten ble til.
Men argumentet ditt: "Mener du virkelig at en kvinne som kanskje aldri har satt sine bein i Norge og aldri har bidratt med en eneste skattekrone skal «premieres» med enkepensjon etter å vært gift med en nordmann i 5 år.", har jeg hørt fra flere.
...............................................................................................................................................................................
Men hva er egentlig forskjellen om kona/samboeren til en mann har bodd i Norge eller et annet land, når hun ikke har vært i arbeid utenfor hjemmet og således ikke har bidratt med en skatte krone?
-
Skautrollet
Den forskjellen er rimelig stor. Hun er norsk statsborger og har derfor visse lovmessige rettigheter uansett hva man måtte mene om det.Nap skrev: ↑02 des 2017, 12:48 Jeg tror som tidligere skrevet enkepensjonen vil forsvinne i sin nåværende form i hvert fall.
Men argumentet ditt: "Mener du virkelig at en kvinne som kanskje aldri har satt sine bein i Norge og aldri har bidratt med en eneste skattekrone skal «premieres» med enkepensjon etter å vært gift med en nordmann i 5 år.", har jeg hørt fra flere.
...............................................................................................................................................................................
Men hva er egentlig forskjellen om kona/samboeren til en mann har bodd i Norge eller et annet land, når hun ikke har vært i arbeid utenfor hjemmet og således ikke har bidratt med en skatte krone?
............................................................................................................................................Skautrollet skrev: ↑02 des 2017, 13:17 Den forskjellen er rimelig stor. Hun er norsk statsborger og har derfor visse lovmessige rettigheter uansett hva man måtte mene om det.
Ingen har bidratt til statskassa med skatt. Men den ene, hun som er norsk statsborger?, har visse lovmessige rettigheter, sier du.
Hun som ikke er norsk statsborger har følgelig ikke disse lovmessige rettigheter. Hvorfor mener du det diskrediterer det henne fra få enkepensjon hvis hun fyller vilkårene?
Hun som bor i Norge spiser, drikker, hun kjøper klær, vasker hus, steller for sin arbeidende mann i Norge og tar seg av deres barn, og på denne måten har hun ikke bare bidratt med skattekroner i form av forbruk, men den tidligere husmoren ble også regnet som en viktig del i husholdningen selv om hun ikke direkte tjente penger selv. Uten husmoren ville som kjent mannen vært ute av stand til å produsere fordi han ville sultet ihjel foran brødboksen. Hun bidro dermed både direkte og svært indirekte til velferdsstaten ved å arbeide hjemme.
At en thailandsk kvinne som aldri har bodd i Norge skal ha rett til norsk enkepensjon, henger like lite på greip som at familien til polakken som arbeider i Norge skal ha krav på norsk velferd. Årsaken til at loven likevel fungerer slik at kvinner i Thailand og en arbeiders barn i Polen har krav på norske penger, skyldes at det aldri ble tatt høyde for denne typen eventualiteter den gang velferdsstaten ble opprettet.
Dette kommer til å forandre seg radikalt de neste årene. Det kommer også til å bli verre for nordmenn som bor i utlandet, da de ikke bidrar til fellesskapet ved å bruke sine norske penger i Norge.
En forutsetning for velferdsstaten er at så mange som mulig bidrar. Det forutsetter at pengene konsumeres i Norge og ikke i Spania eller Thailand.
At en thailandsk kvinne som aldri har bodd i Norge skal ha rett til norsk enkepensjon, henger like lite på greip som at familien til polakken som arbeider i Norge skal ha krav på norsk velferd. Årsaken til at loven likevel fungerer slik at kvinner i Thailand og en arbeiders barn i Polen har krav på norske penger, skyldes at det aldri ble tatt høyde for denne typen eventualiteter den gang velferdsstaten ble opprettet.
Dette kommer til å forandre seg radikalt de neste årene. Det kommer også til å bli verre for nordmenn som bor i utlandet, da de ikke bidrar til fellesskapet ved å bruke sine norske penger i Norge.
En forutsetning for velferdsstaten er at så mange som mulig bidrar. Det forutsetter at pengene konsumeres i Norge og ikke i Spania eller Thailand.
[/quote]
Mener du virkelig at en kvinne som kanskje aldri har satt sine bein i Norge og aldri har bidratt med en eneste skattekrone skal «premieres» med enkepensjon etter å vært gift med en nordmann i 5 år. Jeg tror neppe at det var dette man tenkte på når velferdstaten ble til.
[/quote]
mitt svar er jasåklart
sålenge liven er slik,,
en kvinne spiller ingen rolle hvor hun
kommer fra!
som på sett og vis driver omsorgsarbeide!
som ikke har mulig het til jbb v
" arvefall".
skal selfølglig ha enke pensjon
i norge får man sogar
ekstrs pensjlnspoeng fir omsorg
det vøre seg i alle former,,
så lenge enkepensjons ordingen
er til np lovbestemt
så gjør disse kvinnene en kjempe jobb
de sogsr avlaster " hjemehjelp"
fungsjon
en rimlug påskøndelse
som i fleste tilfeller virklig er fortjent!
[/quote]
Mener du virkelig at en kvinne som kanskje aldri har satt sine bein i Norge og aldri har bidratt med en eneste skattekrone skal «premieres» med enkepensjon etter å vært gift med en nordmann i 5 år. Jeg tror neppe at det var dette man tenkte på når velferdstaten ble til.
[/quote]
mitt svar er jasåklart
sålenge liven er slik,,
en kvinne spiller ingen rolle hvor hun
kommer fra!
som på sett og vis driver omsorgsarbeide!
som ikke har mulig het til jbb v
" arvefall".
skal selfølglig ha enke pensjon
i norge får man sogar
ekstrs pensjlnspoeng fir omsorg
det vøre seg i alle former,,
så lenge enkepensjons ordingen
er til np lovbestemt
så gjør disse kvinnene en kjempe jobb
de sogsr avlaster " hjemehjelp"
fungsjon
en rimlug påskøndelse
som i fleste tilfeller virklig er fortjent!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv.