Jeg har en eneste filosofi og den lever jeg etter. Man skal ta vare på seg selv, det er nok det eneste sikre i livet. Har selv i den tiden krona var på det sterkeste satt av ganske masse penger i banken. Har til en hver tid penger til en eller to hjerteoperasjoner. Forsikringer for meg over 72 år koster mer enn det gir, så jeg tar selv vare på meg og min familie.
Enkepensjonen blir nok omgjort til en 3 årig overgangsperiode, noe som andre land har og jeg egentlig har hatt i tankene i mange år. Så min kone og families økonomiske fremtid, den har jeg selvfølgelig også gjort noe med mens jeg klever.
A.H.
Om noe skulle skje deg?!,
Når det gjelder arv etter meg har jeg diskutert dette med mine 2 barn i Norge og min thai kone, og vi er enige om hvordan dette skal gjøres, fordeles. (Hun hadde ingen barn fra før og vi har ingen.)
Hvis jeg nå setter dette ned på et papir og vi alle underskriver i hverandres nærvær, bør vel dette være greit?
Hvis jeg nå setter dette ned på et papir og vi alle underskriver i hverandres nærvær, bør vel dette være greit?
Ja, det er nok lurt å få dette ned på papiret, med minst etpar underskrifter. Det blir ikke mer fjellstøtt enn det. Da har man sikret dem alle.Nap skrev: ↑29 nov 2017, 08:43 Når det gjelder arv etter meg har jeg diskutert dette med mine 2 barn i Norge og min thai kone, og vi er enige om hvordan dette skal gjøres, fordeles. (Hun hadde ingen barn fra før og vi har ingen.)
Det finnes nok av tilfeller hvor enten norske barn og etterlatte eller thai kone havner i en vanskelig situasjon. Ikke alle har klart for seg hva som tilfaller hvem, uten noe som helst skrevet ned.
-
FjellKongen
Det er nok på tide også at enkepensjonen forsvinner, over og ut. Jeg kjenner flere thai-jenter som har fått denne pensjonen, og de fikk seg ny mann allerede kort tid etter bortgangen, og nå hever de ulovlig enkepensjon. Svindel uten like! Ikke den norske stats/vårt ansvar å ta vare på disse svindlerne, uansett hvilket land de måtte komme fra.
Folk som jukser og svindler finnes alle steder, så det er ikke noe argument. Men enig i at enkepensjon i sin nåværende for mer ut datert.FjellKongen skrev: ↑29 nov 2017, 20:32 Det er nok på tide også at enkepensjonen forsvinner, over og ut. Jeg kjenner flere thai-jenter som har fått denne pensjonen, og de fikk seg ny mann allerede kort tid etter bortgangen, og nå hever de ulovlig enkepensjon. Svindel uten like! Ikke den norske stats/vårt ansvar å ta vare på disse svindlerne, uansett hvilket land de måtte komme fra.
mulig at enkepensjon forsvinner!
men det erjo nå slik om at den som har
er gift og har en hjemmeværende kone
faller fra,,
så har den ene part innbetalt sin pensjn i
form av skatt!
i dagens norge er flere kvinner en noen
sinne i arbeide!
nå og kutte ut enkepensjon overnatta
vil dette sterkt ramme de som er
hjemmeverende og eventuelt blitg
enker,,
lett og si at dette blr forsvinbe.....
er slettes ikke 100 % enig..
de kvinner som har valgt og vøre hjemne
passe barn og forslrger,
skal de virklug da oppi alder
begynne og søke jobb?
i nutid er dette for meg slik jeg ser
det urimligt,,
.
selvfølglug vil det aldri ramme neg
ei heller min kone,, som
har rett på norsk pensjon!
det vil ta mange mange år før
man kan avikle etterlate pensjon,,,,
ps det erjo devsom går bort før
pensjonsalder,
skal innbetalt folketrygd da gå i statskassa?
de yngre @ fruer@ som tar seg av eldre
menn,.. bør da få noe igjen for tiden
de hsr drevet omsorg...
slik er det i dag..
og slik bør det være!!
men det erjo nå slik om at den som har
er gift og har en hjemmeværende kone
faller fra,,
så har den ene part innbetalt sin pensjn i
form av skatt!
i dagens norge er flere kvinner en noen
sinne i arbeide!
nå og kutte ut enkepensjon overnatta
vil dette sterkt ramme de som er
hjemmeverende og eventuelt blitg
enker,,
lett og si at dette blr forsvinbe.....
er slettes ikke 100 % enig..
de kvinner som har valgt og vøre hjemne
passe barn og forslrger,
skal de virklug da oppi alder
begynne og søke jobb?
i nutid er dette for meg slik jeg ser
det urimligt,,
.
selvfølglug vil det aldri ramme neg
ei heller min kone,, som
har rett på norsk pensjon!
det vil ta mange mange år før
man kan avikle etterlate pensjon,,,,
ps det erjo devsom går bort før
pensjonsalder,
skal innbetalt folketrygd da gå i statskassa?
de yngre @ fruer@ som tar seg av eldre
menn,.. bør da få noe igjen for tiden
de hsr drevet omsorg...
slik er det i dag..
og slik bør det være!!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
-
Skautrollet
Jeg håper bare at jeg dør i Thailand og at noen har fornuft nok til å brenne meg og spre meg for vinden før et pengegrisk begravelsesbyrå i Norge får kloa i meg.
Man skriker av hjertens lyst, driter når man føler for det og henger i puppen dagen lang de første 6 månedene av livet. Så det gjelder å ta vare på stunden. For resten av livet er bare en ren nedoverbakke.
hvis dette er ditt ønske, kansje på tideSkautrollet skrev: ↑02 des 2017, 01:10 Jeg håper bare at jeg dør i Thailand og at noen har fornuft nok til å brenne meg og spre meg for vinden før et pengegrisk begravelsesbyrå i Norge får kloa i meg.
og få laget et testamente?,,
en båre transport fra los til norge
koster 27000 NOK
og ei urne koster 7500 NOK
i tillegg kommer noen 1000 bath i tillegg
til obdusjon,.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
-
Arild Holtet
Enkepensjonen blir mest sansynelig en 3 års overgangsstønad og så er det slutt på den "inntekten" Kanskje spennende å se hva som skjer med de enkene, som har enkepensjon ut livet etter den gamle reglen.......
A.H.
A.H.
Jeg vil tro at praksis i denne saken, vil bli at allerede innvilget enkepensjon vil vedvare tiden ut, slik den opprinnelig var ment.Arild Holtet skrev: ↑02 des 2017, 06:13 Enkepensjonen blir mest sansynelig en 3 års overgangsstønad og så er det slutt på den "inntekten" Kanskje spennende å se hva som skjer med de enkene, som har enkepensjon ut livet etter den gamle reglen.......
A.H.
Men endringene i gjære får stor betydning for gifte i dag. Det er et stort inntektsfrafall for de det vil gjelde, så kanskje vi ikke blir like attraktive på markedet i fremtiden?