Etter valget 24. mars 2019

Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Wood1958 skrev: 04 apr 2019, 14:04 Ja og så mere enn en måned igjen til ting skal være avklart
Har vært mye hoderulling allerede
det skal ha vert kampanje innad i hæren

« army» hva som er årsaken

har noe med « makt og poletikk»

så hvem kan sparke øverstkommanderende

i hæren??,

det er vel en forsvarsjef også over han?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958

riflefish skrev: 04 apr 2019, 14:40 det skal ha vert kampanje innad i hæren

i hæren??,

Ja han er vel utnevnt .?hva er offisiel forklaring.

Men kan se ut som mye strukturer endrer seg.
fotomannen

riflefish skrev: 04 apr 2019, 14:40 det skal ha vert kampanje innad i hæren

i hæren??,

Apirat er en av kongens nærmeste fortrolige, og det var kongen selv som håndplukket ham til hans nåværende stilling. Se teksten av Paul Chambers bak. Kongen kjenner han svært godt, da kongen som kronprins var sjef for Kings Guard.

Så hvem kan sparka ham? Aner ikke. Muligens kongen selv?
Wood1958

fotomannen skrev: 04 apr 2019, 17:35 Apirat er en av kongens nærmeste fortrolige, og det var kongen selv som håndplukket ham til hans nåværende stilling. Se teksten av Paul Chambers bak. Kongen kjenner han svært godt, da kongen som kronprins var sjef for Kings Guard.

Så hvem kan sparka ham? Aner ikke. Muligens kongen selv?
Skal bli interessant etterhvert å se hvem som blir tilbake
fotomannen

Wood1958 skrev: 04 apr 2019, 17:39 Skal bli interessant etterhvert å se hvem som blir tilbake
Jepp.

Jeg har ikke kunnskaper nok til å kunne gjette, eller spå noe som helst, men jeg synes det er interessant å lese hva de som har det skriver. F.eks. Paul Chambers i linken over.
Wood1958

fotomannen skrev: 04 apr 2019, 19:07 Jepp.

Jeg har ikke kunnskaper nok til å kunne gjette, eller spå noe som helst, men jeg synes det er interessant å lese hva de som har det skriver. F.eks. Paul Chambers i linken over.
God link. Kommer ikke så mye opp om hva som skjer, men om det er nettaktivitet som har medvirket til nye valg så er det jamen mange som ser at de kan vise sitt syn .
En får krysse fingre på at det blir rolig.
fotomannen

Wood1958 skrev: 04 apr 2019, 19:31 God link. Kommer ikke så mye opp om hva som skjer, men om det er nettaktivitet som har medvirket til nye valg så er det jamen mange som ser at de kan vise sitt syn .
En får krysse fingre på at det blir rolig.
Han kan ikke spekulere i den typen artikler, men han gjør det ganske fritt på Facebook. Sånne artikler er en del av jobben ved universitetene de er tilknyttet, og da må teksten være akademisk.

Syntes de historiske parallelle var interessante, da historien har en tendens til å repetere seg. Liker også at han fremmer potensielle scenarioer. Sånt er nyttig for sånne som meg, som følger med, men ikke har kunnskapen, Flere av teoriene han fremmet, går igjen hos de andre som skriver om dette.
Wood1958

fotomannen skrev: 04 apr 2019, 20:05 Han kan ikke spekulere i den typen artikler, men han gjør det ganske fritt på Facebook. Sånne artikler er en del av jobben ved universitetene de er tilknyttet, og da må teksten være akademisk.

Syntes de historiske parallelle var interessante, da historien har en tendens til å repetere seg. Liker også at han fremmer potensielle scenarioer. Sånt er nyttig for sånne som meg, som følger med, men ikke har kunnskapen, Flere av teoriene han fremmet, går igjen hos de andre som skriver om dette.
Prøver å sette meg litt dypere inn i hva jeg også.
Google navn fra aresterte aktivister de siste 5 år fks. Når det står.
Rart hva som dukker opp når en åpner linker .reine puslespillet.
sattphalat

riflefish skrev:
hadde jo vert fint om disse

gruppen snakket med arbeiderklassen og bonde ungdommen,

og fått representanter for disse inni parlament og andre styrende organer,

for disse studentene, er selvsagt også opptatt av yrkeskarriere

og de laveste på rangstigen er og blir

(arbeiderklasse),,
Sitter å leser igjennom tråden...
En ting @riflefish
Tenker at det bare er dumme arbeidere og bondesønner fra Norge, som er vant til å bli hørt, som tenker på sånne. Arbeidere og sånt.
Det er overklassen, og øvre og nedre middelklasse som betyr noe. Resten er evt bare stemmekveg.
Tenker jeg...
Og det er der Thailand begynner å slite, gruppen middelklassen har begynt å vokse. Å også ønsker innflytelse. Det er uvant for den gamle overklassen. At de må begynne å ta hensyn til andre.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Låst

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»