apekatt1 skrev: ↑29 nov 2018, 12:51
Det er litt som forbudstida for alkohol. Det ble produsert veldig mye sterk sprit fordi det ga mer alkohol pr enhet og det var sprit det var mest etterspørsel etter. Samme med ganja. Det foredles/dyrkes frem ganja typer som har mer THC (sterkere rus) da det er dette som det er mest etterspørsel etter pga forbud. Når ganja blir lovlig så vil etterspørselen etter lavere THC øke. Litt som vinsalg og ølsalg nå når alkohol er en lovlig vare. Så "spiket opp" er bare produksjon av hybrider av ganjaplanten for å øke THC. Ellers så har du syntetisk cannabis som IKKE er canabis/ganja, men etterligninger kun for å lure tollere og politi (hunder). Dette er livsfarlig og dødelige etterligninger som også er et produkt av forbudspolitikken. Litt som salg av metanol under forbudstiden.
Så verden skjønner litt om litt at avkriminalisering/legalisering av ganja er fornuftig. På samme måte som ble gjort med alkohol.
Vi kommer alltid til å ruse oss. Så nå tar jeg meg en kopp koffein
Er nok sikkert riktig det du skriver om måten ganjaen dyrkes frem på - den thailandske varianten er iallfall kjent for å kunne ha en kraftig virkning. Hvordan den ellers blir behandlet og oppbevart vet jeg ikke, men hampen blir presset sammen til faste blokker.
Har selv bilde av en slik "beis" jeg fikk ta på en rastabar, som er under beskyttelse av politiet, og både ansatte og kunder kan oppbevare og bruke ganja helt åpent, og uten fare for å bli arrestert. (Men tviler på at jeg får lagt det inn.)
Så slike "coffee-shops" finnes i realiteten allerede, selv om det egentlig ikke er lovlig, men siden et korrupt politi setter rammene og administrerer loven på sin egen måte, går det allikevel. Til noen enda høyere oppe evt. bestemmer seg for å slå ned på aktiviteten og sette en stopper for det - slik en ser på mange andre områder med sovende lover.
Så en bør egentlig holde seg unna å bruke ganja i Thailand - iallfall ikke slå ut håret og tro at alt går greit fordi en har vært på rastabar.
Ting kan uansett gå fryktelig galt, som mange har opplevd. Om en f.eks tar med seg "ting" fra rastabaren og blir stoppet i kontroll et annet sted. Ikke sikkert de policene er like greie.
Ellers la jeg inn tidligere et bilde av sigaretter som er profesjonelt laget og inneholder ganja, og ser helt like ut som vanlige sigaretter.
De er nok svakere i virkningen, og kanskje på nivå med styrken i medisinsk marijuana, som nå jo er legalisert i Thailand.
Innrømmer å ha røkt en slik sigarett - etter å ha blitt tilbudt en sigg, uten å vite hva den inneholdt - og kjente enn viss virkning, men dog svak.
Jeg har tro på å avkriminalisere bruken av marijuana, som også begynner å bre seg til stadig flere land - men kun 2 land i verden har legalisert marijuana - Uruguay og Canada.