Ganja legalisert i Thailand?

Brukeravatar
PiTa

Kolami skrev: 23 nov 2018, 07:17 hehe..ja..altså man får en organisk ganja i Thailand med andre ord hvor THC nivået ikke er spiket opp med 400% hehe..lurer på hvor mange ulykker det blir i trafikken i Thailand etterhvert..billigere med organisk ganja enn medisiner fra feks Pfizer? Gaja kan vel kurere mye..ubegrensede muligheter..3 puff morgen, ettermiddag og kveld :lol: Aldri i verden det går. Feks 1 joint om dagen? ?Ikke vet jeg..Men er vel bedre enn alle de anti depressesive som østlandet i Norge tar....bedre å røke å tjall å bli passiv enn å bli kjemisk lobotimert som Norge blir om dagen..trist når mennesker ikke klarer å stoppe med anti depressive :?
Langgtids bruk av marijuana der forskere har villet finne ut oppmerksomheten og synet hos langtidsbrukere som kjører bil samtidig, er kommet frem til at marijuane har en virkning på kroppen, om ikke i en veldig ruspåvirket tilstand, så kan det redusere konsentrasjon og syn med opptil 30%. Høres det mye ut? Kanskje hos unge som nettopp hat tatt lappen, og har dårlig erfaring med å kjøre bil - men 30% tilsvarer ikke mer enn folk vanligvis har under mørkekjøring. Det går som regel bra, selv om kjøring under innflytelse er ulovlig.
Men i alkoholpåvirket tilstand kan prosenten komme opp i flere 100, og rustilstanden slår ganske annerledes ut.
Brukeravatar
PiTa

Flere her skriver at ganjaen kan være spiket opp - med hva da, og på hvilken måte? Det er det ingen som gir noen konkret forklaring på.
Har dere bare hørt om det, eller er det noe dere har konkrete kunnskper om?
apekatt1

PiTa skrev: 26 nov 2018, 16:09 Flere her skriver at ganjaen kan være spiket opp - med hva da, og på hvilken måte? Det er det ingen som gir noen konkret forklaring på.
Har dere bare hørt om det, eller er det noe dere har konkrete kunnskper om?
Det er litt som forbudstida for alkohol. Det ble produsert veldig mye sterk sprit fordi det ga mer alkohol pr enhet og det var sprit det var mest etterspørsel etter. Samme med ganja. Det foredles/dyrkes frem ganja typer som har mer THC (sterkere rus) da det er dette som det er mest etterspørsel etter pga forbud. Når ganja blir lovlig så vil etterspørselen etter lavere THC øke. Litt som vinsalg og ølsalg nå når alkohol er en lovlig vare. Så "spiket opp" er bare produksjon av hybrider av ganjaplanten for å øke THC. Ellers så har du syntetisk cannabis som IKKE er canabis/ganja, men etterligninger kun for å lure tollere og politi (hunder). Dette er livsfarlig og dødelige etterligninger som også er et produkt av forbudspolitikken. Litt som salg av metanol under forbudstiden.

Så verden skjønner litt om litt at avkriminalisering/legalisering av ganja er fornuftig. På samme måte som ble gjort med alkohol.

Vi kommer alltid til å ruse oss. Så nå tar jeg meg en kopp koffein :shock:
Brukeravatar
PiTa

apekatt1 skrev: 29 nov 2018, 12:51 Det er litt som forbudstida for alkohol. Det ble produsert veldig mye sterk sprit fordi det ga mer alkohol pr enhet og det var sprit det var mest etterspørsel etter. Samme med ganja. Det foredles/dyrkes frem ganja typer som har mer THC (sterkere rus) da det er dette som det er mest etterspørsel etter pga forbud. Når ganja blir lovlig så vil etterspørselen etter lavere THC øke. Litt som vinsalg og ølsalg nå når alkohol er en lovlig vare. Så "spiket opp" er bare produksjon av hybrider av ganjaplanten for å øke THC. Ellers så har du syntetisk cannabis som IKKE er canabis/ganja, men etterligninger kun for å lure tollere og politi (hunder). Dette er livsfarlig og dødelige etterligninger som også er et produkt av forbudspolitikken. Litt som salg av metanol under forbudstiden.

Så verden skjønner litt om litt at avkriminalisering/legalisering av ganja er fornuftig. På samme måte som ble gjort med alkohol.

Vi kommer alltid til å ruse oss. Så nå tar jeg meg en kopp koffein :shock:
Er nok sikkert riktig det du skriver om måten ganjaen dyrkes frem på - den thailandske varianten er iallfall kjent for å kunne ha en kraftig virkning. Hvordan den ellers blir behandlet og oppbevart vet jeg ikke, men hampen blir presset sammen til faste blokker.
Har selv bilde av en slik "beis" jeg fikk ta på en rastabar, som er under beskyttelse av politiet, og både ansatte og kunder kan oppbevare og bruke ganja helt åpent, og uten fare for å bli arrestert. (Men tviler på at jeg får lagt det inn.)
Så slike "coffee-shops" finnes i realiteten allerede, selv om det egentlig ikke er lovlig, men siden et korrupt politi setter rammene og administrerer loven på sin egen måte, går det allikevel. Til noen enda høyere oppe evt. bestemmer seg for å slå ned på aktiviteten og sette en stopper for det - slik en ser på mange andre områder med sovende lover.
Så en bør egentlig holde seg unna å bruke ganja i Thailand - iallfall ikke slå ut håret og tro at alt går greit fordi en har vært på rastabar.
Ting kan uansett gå fryktelig galt, som mange har opplevd. Om en f.eks tar med seg "ting" fra rastabaren og blir stoppet i kontroll et annet sted. Ikke sikkert de policene er like greie.
Ellers la jeg inn tidligere et bilde av sigaretter som er profesjonelt laget og inneholder ganja, og ser helt like ut som vanlige sigaretter.
De er nok svakere i virkningen, og kanskje på nivå med styrken i medisinsk marijuana, som nå jo er legalisert i Thailand.
Innrømmer å ha røkt en slik sigarett - etter å ha blitt tilbudt en sigg, uten å vite hva den inneholdt - og kjente enn viss virkning, men dog svak.

Jeg har tro på å avkriminalisere bruken av marijuana, som også begynner å bre seg til stadig flere land - men kun 2 land i verden har legalisert marijuana - Uruguay og Canada.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

vel all røyking er skadlig!

derimot kaker, vafler tea av cannabis

tror jeg ikke i vertfall skader lunger

hjerte og pust!

i gamle dager da det fantes «thaistics»

synes jeg « potten»

virka på en annen måte!

en blei ikke sløv !

og fikk et ortlig « kikk»
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish

« higland» thailand

https://youtu.be/6odWMnADw64
Vedlegg
7532A282-129E-4FD9-BF07-BE4F9CE17320.jpeg
Brukeravatar
PiTa

riflefish skrev: 12 des 2018, 10:18 vel all røyking er skadlig!

derimot kaker, vafler tea av cannabis

tror jeg ikke i vertfall skader lunger

hjerte og pust!

i gamle dager da det fantes «thaistics»

synes jeg « potten»

virka på en annen måte!

en blei ikke sløv !

og fikk et ortlig « kikk»
I hine hårde hippiedager husker jeg at noen snakket om thaisticks, men fortalte aldri hva det var eller hvordan så ut - visste det nok ikke selv heller - og antar at det var ganja. Var det bare helt vanlig thai ganja, eller var det en spesiell grunn til at det ble kalt "...sticks."? Bare lurer.
Ellers enig i at den røykinga er noe dritt, når en ikke røyker tobakk daglig.
Brukeravatar
riflefish

verdens beste pot kom fra isarn

tror vel at den planta som var er borte :roll:

thaistick er tørka blader rundt

stilken på toppskudda ( helst)

eller en bambuspinne

kosta 50-100 bath i 1975

da var det få som brydde seg om en tok

ei jone eller røkte bong!

men vietnam krigen

ødla dette!

soldata på perm skulle ha

heroin,

som de røkte

dette ble big buiseness

og gangstervelde world wide

da ettervert så ble potten

i samme kategori ( ikke riktig)

men ble kalt narkotika,

men politi mfl forsøkte og stoppe alle typer

for fusmidler men ikke alkehol!

pot var ikke regna som drugs før!

i den grad!

på den tiden brukte husmora potblader

i suppa i norøst

vel thaistick « flippa» en litt med

blei ikke sløv,,,

(The more widely accepted explanation for the potency of the That Stick is a combination of the strains used and the climate in which they were grown.)

The Thai Stick has a long history within the cannabis community. It’s something that a few cannabis smokers have tried mostly because it’s a long and laborious process to make. However, today I’m giving you a simple guide to follow to make your very own Thai Stick at home.

https://youtu.be/3iwwib6eGvo
Vedlegg
ED5A44D8-6923-4F57-BF4F-CC6FD80CCB04.jpeg
Brukeravatar
PiTa

En lagde altså en slags ganja-cigarer - men det tok sin tid.
Da lærte jeg noe nytt i dag også. Har jo hørt om thai-sticks, men aldri visst alt dette her.
Har aldri hørt at disse fortsatt eksisterer, men så er det mye jeg ikke vet om dette, uten om det jeg mest har "ramla" borti tilfeldig.
Brukeravatar
riflefish

jobbet på en construction site i holland

var på coffy shop ei helg

dæven

purple haze

veit ikke om life innspillinga eller studio er best

https://www.youtube.com/watch?v=cJunCsrhJjg
Vedlegg
031AF1C8-8518-485E-B77A-AB69C7DC7433.jpeg