Forbud med å ta inn mer enn en kone til Norge.

Svar
Arild Holtet

Fremskrittspartiet vil ha en ny lov, og den skal forby å hente ektefelle fra utlandet til Norge mer enn en gang. Dette er for å bekjempe flerkoneri.

Men det vil kanskje berøre etniske nordmenn som er gift med kvinner fra Filippinene og Thailand også. Blir man skilt fra sine koner fra disse to landene da de finner seg nye ektemenn i Norge, da kan jo denne regel også gjelde dem. Eller at de blir skilt før kona har fast oppholdstillatelse i Norge, og må flytte hjem til landet de kom fra. For de HAR tatt en kone eller ektefelle fra ett annet land en gang, og gang nummer to kan da bli forbudt. Muligens men ikke 100% sikkert. Det kan bli spennende å se hva dette kan bli.

https://www.dagblade...h_xg7EvNO0PqdvQ

A.H.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Arild Holtet skrev: 19 jan 2019, 11:07 Fremskrittspartiet vil ha en ny lov, og den skal forby å hente ektefelle fra utlandet til Norge mer enn en gang. Dette er for å bekjempe flerkoneri.

Men det vil kanskje berøre etniske nordmenn som er gift med kvinner fra Filippinene og Thailand også. Blir man skilt fra sine koner fra disse to landene da de finner seg nye ektemenn i Norge, da kan jo denne regel også gjelde dem. Eller at de blir skilt før kona har fast oppholdstillatelse i Norge, og må flytte hjem til landet de kom fra. For de HAR tatt en kone eller ektefelle fra ett annet land en gang, og gang nummer to kan da bli forbudt. Muligens men ikke 100% sikkert. Det kan bli spennende å se hva dette kan bli.

https://www.dagblade...h_xg7EvNO0PqdvQ

A.H.
Arild, så jo detta var oppe på dagsnytt atten

ligger nok mere islamfobia bak dette

men har lest det hele deter jo lite gjennomtenkt,,,

nå Harjo både john fredriksen og han røhåra hissiproppen begge persiske kvinner,

men

grunn hadde vert kjekt og hatt ( 4 koner da)

fra spøk te alvor..

flerkoneri ergo forbudt i norge

:shock: :mrgreen:

men forstår vel ikke helt problemet til forslagsstillere

deter jo dyrt og ha. flere koner da ( i thailand ergo temmlig vanlig med ei mia nok eller 3) om en har nok penger.. :D

jeg synes derimot synd på araber kvinner og persere,

men dæven , så vakre kvinner da

kanskje derfor døm går med burka. eller hva det nå heter ? :ugeek: :geek:

for det har ingen ting med religion og gjøre,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Tja, muslimske menn skiller seg offisielt i Norge men kan fortsatt være gift etter Sharia loven. Norsk lov er understilt Sharia i muslimsk sammenheng.

Og om man lever på NAV, så er det jo i bunn og grunn NAV som må forsørge ekskonene og barna.

Problemet med en slik lovendring er jo ordlyden og hvem den rammer. Så der må man være ekstremt grundig i formuleringene.

FrP får nå uansett ikke min stemme. Blir nok Senterpartiet for min del framover.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
chelsea
Sted: Bangkok

RobertX skrev: 25 jan 2019, 03:46 Tja, muslimske menn skiller seg offisielt i Norge men kan fortsatt være gift etter Sharia loven. Norsk lov er understilt Sharia i muslimsk sammenheng.

Og om man lever på NAV, så er det jo i bunn og grunn NAV som må forsørge ekskonene og barna.

Problemet med en slik lovendring er jo ordlyden og hvem den rammer. Så der må man være ekstremt grundig i formuleringene.

FrP får nå uansett ikke min stemme. Blir nok Senterpartiet for min del framover.
så du liker bigami?? så du liker at muslimer har 2 til 3 koner har 15 unger som lever på nav
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Om jeg liker bigami? Har egentlig ingen mening om det men det er jo ikke lov i Norge. Om de selv hadde forsørget familiene så hadde det jo vært så sin sak. Men om folk henter inn flere koner og har flere familier som alle finansieres av NAV så er jeg 100% mot det.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Generelt»