Virker som det er ting som foregår i kulissene for tiden. Er dette ment for å legge politisk press på det Thailandske regimet?
Danmark har nå altså føyd seg inn i rekken av land som stanser inntektsbekreftelse for sine borgere som ber om dette for visum i Thailand. Til forskjell fra de andre landene hittil så har Danmark valgt å stanse dette umiddelbart, også for søknader under behandling.
Ubonjoe på ThaiVisa postet dette for kort tid siden.
Om Danmark gjør dette så vil dette kanskje komme fra alle EU land? Og hva med Norge?
For min del null problem om de innfører dette. Jeg kan skuffle over nok penger til en Thai konto når jeg er 50 år uansett, men mange nordmenn er jo ikke i den situasjonen.
Danmark føyer seg nå også inn i rekken av land som stanser inntektsbekreftelse for visum
https://www.thaivisa.com/forum/topic/10 ... uLLDSV92BARobertX skrev: ↑15 nov 2018, 03:51 Virker som det er ting som foregår i kulissene for tiden. Er dette ment for å legge politisk press på det Thailandske regimet?
Danmark har nå altså føyd seg inn i rekken av land som stanser inntektsbekreftelse for sine borgere som ber om dette for visum i Thailand. Til forskjell fra de andre landene hittil så har Danmark valgt å stanse dette umiddelbart, også for søknader under behandling.
Ubonjoe på ThaiVisa postet dette for kort tid siden.
Om Danmark gjør dette så vil dette kanskje komme fra alle EU land? Og hva med Norge?
For min del null problem om de innfører dette. Jeg kan skuffle over nok penger til en Thai konto når jeg er 50 år uansett, men mange nordmenn er jo ikke i den situasjonen.
Litt ekstremt å stanse med umiddelbar virkning etter min mening. Må være ting som foregår i kulissene som vi ikke vet noe om enda.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Trommestad er en gammel ringrev så jeg skjønner att han lo, men husk att feks den danske ambassaden bestemte ikke dette selv. Ordre om å stoppe dette kom rett fra Dansk UD eller hva de kaller seg der nede i pannekakelandet
www.thailandtur.no
Selv om dette skulle skje fra norsk side også (noe jeg ikke tror), så er det altfor tidlig å si om en inntektsbekreftelse fra ambassadene trengs for å få disse visumene i framtida. Husk det. Resultatet kan fort bli at hver og en må sørge for seg selv, og sende inn kopier av regelmessige lønnsutbetalinger etc, evt. til en thai bankkonto. Enn så lenge vet ingen hva kriteriene blir for dette etter at ambassadene ikke kan leve opp til immigrasjonens nye krav.
Dersom de ikke godkjenner noe annet enn ambassadens garanti, så vil det få ringvirkninger for et allerede tynnslitt økonomisk tilskudd til landet fra utlendinger, et land som også sviktes av turismen nå, og spesielt siden kineserne ankommer i mindre horder enn tidligere.
Det vil også få følger for en del thai/farang familier, som "tvinges" til å flytte og bo i andre land. Thailand som nasjon er absolutt ikke tjent med det. Derfor tror jeg ganske bestemt at det vil bli en ordning hvor man må bevise sin egen lønn/pensjon, vedlegge kopier, og har man gode nok dokumenter, vil det bli godkjent i framtida. Tror jeg.
Så vi skal vel ikke male fanden på utgangsdøra riktig ennå.
En gladnyhet fra immigrasjonshold, er derimot opplysningene som kom ut i går. De er svært overraskende, og gir en betydelig enklere vei for oss faranger på turistvisum å bli værende i Thailand over litt tid. Etter lang tids innstramninger, kommer endelig et forslag (som skal ha en 2 mnd. prøveperiode) om betydelige lettelser på det området.
Ikke helt relevant for pensjons- og ekteskapsvisumene, men det tyder på at immigrasjonen nå leser hva som skjer med turismen, og vil gjøre noen grep. Da har jeg stor tro på at ett av videre grep blir å godkjenne inntektsbevis framlagt av hver enkelt for ett års visumforlengelser basert på retirement eller ekteskap også, for å ta vare på utlendinger i best mulig grad. De vet at disse også legger igjen betydelige summer i Thailand hvert år.
Disse nye forslagene kan leses om her (handler bl.a om ubegrenset antall overganger via land pr. år, mot kun to i dag, og double entry turistvisum (i dag kun singel), som er betydelig enklere å få enn multi turistvisum):
http://www.nationmultimedia.com/detail/Tourism/30358483
https://www.thaivisa.com/forum/topic/10 ... paign=news
Dersom de ikke godkjenner noe annet enn ambassadens garanti, så vil det få ringvirkninger for et allerede tynnslitt økonomisk tilskudd til landet fra utlendinger, et land som også sviktes av turismen nå, og spesielt siden kineserne ankommer i mindre horder enn tidligere.
Det vil også få følger for en del thai/farang familier, som "tvinges" til å flytte og bo i andre land. Thailand som nasjon er absolutt ikke tjent med det. Derfor tror jeg ganske bestemt at det vil bli en ordning hvor man må bevise sin egen lønn/pensjon, vedlegge kopier, og har man gode nok dokumenter, vil det bli godkjent i framtida. Tror jeg.
Så vi skal vel ikke male fanden på utgangsdøra riktig ennå.
En gladnyhet fra immigrasjonshold, er derimot opplysningene som kom ut i går. De er svært overraskende, og gir en betydelig enklere vei for oss faranger på turistvisum å bli værende i Thailand over litt tid. Etter lang tids innstramninger, kommer endelig et forslag (som skal ha en 2 mnd. prøveperiode) om betydelige lettelser på det området.
Ikke helt relevant for pensjons- og ekteskapsvisumene, men det tyder på at immigrasjonen nå leser hva som skjer med turismen, og vil gjøre noen grep. Da har jeg stor tro på at ett av videre grep blir å godkjenne inntektsbevis framlagt av hver enkelt for ett års visumforlengelser basert på retirement eller ekteskap også, for å ta vare på utlendinger i best mulig grad. De vet at disse også legger igjen betydelige summer i Thailand hvert år.
Disse nye forslagene kan leses om her (handler bl.a om ubegrenset antall overganger via land pr. år, mot kun to i dag, og double entry turistvisum (i dag kun singel), som er betydelig enklere å få enn multi turistvisum):
http://www.nationmultimedia.com/detail/Tourism/30358483
https://www.thaivisa.com/forum/topic/10 ... paign=news
-
Arild Holtet
- Innlegg: 3520
- Registrert: 24 okt 2017, 09:27
Tom Trommestad er en hyggelig og hjelpsom mann vi setter pris på. Men hva som foregår i kulissene får han kanskje ikke høre før det kommer nye direktiver fra høyere hold.
A.H.
Vedrørernde ,,,,kulissene,,,, selv undres jeg også om hva som i fremtiden ligger i kulissene ,,ikke asean borger kontra aseanborger,,dette vedrørende muligheter visa etc.Det kom jo etterhvert med årene schengenborger og ikke schengenborger.Nå ser jeg også noen på fora har satt sine midler (trygd,pensjon) på vent et år i Norge.Tror nok det er en god ide, en kan jo ikke utelukke at i fremtiden må en vise til intekt på Thai bankbok da blir det jo netto og heller ikke så bra for mange.men dette er jo kun spekulasjoner,en får håpe på det beste og forberede seg til det værsteArild Holtet skrev: ↑16 nov 2018, 00:12 Tom Trommestad er en hyggelig og hjelpsom mann vi setter pris på. Men hva som foregår i kulissene får han kanskje ikke høre før det kommer nye direktiver fra høyere hold.
A.H.
