Følgende er utdrag fra en artikkel. Read Full Article
Kong Rama 9 som døde 13. oktober 2016 kremeres under en seremoni i Sanam Luang torsdag 26. oktober.
12 måneders sørgeperiode er over og millioner av Thaier vil følge seremonien hvor Kong Rama 9 vil kremeres. Listen over utenlandske kongelige og statsledere som vil være til stede er lang. Fra Norge deltar Kronprins Haakon.
Selve kremasjonen vil foregå på Sanam Luang, et offentlig samlingsområdet i Bangkok. Det er bygd et midlertidig krematorium hvor byggingen startet tidlig 2017. Anslagsvis har krematoriet hatt en kostnad på rund 1 milliard Baht, noe som med dagens kurs tilsvarer 241,85 millioner norske kroner.
Royal crematorium of Bhumibol Adulyadej ...
Kong Rama 9 kremeres i dag
denne sermonien framstår for meg
som et eventyr!
seremoni prakt og perfekt prosesjon
mangler sidestykke i historien!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
Idag må vel være en av de varmeste dagene på lang tid..klokken 9 imorges var så varmt her i BKK...De tok nok ikke høyden for været, kanskje bra det ikke ble stormregn og flom med tanke på den lange seansen utendørs..
Jeg lurer på om eliten fra alle verdens hjørner sitter utendørs i BKK akkurat..jeg selv og nyter det hele på tv med avkjølt rom..det går smått fremover..så jeg går heldigvis ikke glipp av noe der jeg må gjøre småting fra tid til annen..
Jeg lurer på om eliten fra alle verdens hjørner sitter utendørs i BKK akkurat..jeg selv og nyter det hele på tv med avkjølt rom..det går smått fremover..så jeg går heldigvis ikke glipp av noe der jeg må gjøre småting fra tid til annen..
kikker ut av vindu så og si stille på
veien !
landet følger med på tv mm
dette skrev cnn nå
Thursday has been declared a public holiday to allow Thais the opportunity to pay their final respects during what an official guide said "will be one of the most touching and elaborate cremation ceremonies ever seen in Thailand."
http://edition.cnn.com/2017/10/25/asia/ ... index.html
veien !
landet følger med på tv mm
dette skrev cnn nå
Thursday has been declared a public holiday to allow Thais the opportunity to pay their final respects during what an official guide said "will be one of the most touching and elaborate cremation ceremonies ever seen in Thailand."
http://edition.cnn.com/2017/10/25/asia/ ... index.html
statsminister prayut og kong rama x
har sammen stått for organiseringen av
denne seremonien!
statsministren og kongen
og prinsesser har marsjert i denne
time lange seansen
i dette øyeblikk har vognen med båren
kommet til temple der selve kremeringen
skal ta plass i kveld
båren blir nu heist ned fra vognen der
båren har blitt fraktet
har ikke sett noe lignende noengang
har sammen stått for organiseringen av
denne seremonien!
statsministren og kongen
og prinsesser har marsjert i denne
time lange seansen
i dette øyeblikk har vognen med båren
kommet til temple der selve kremeringen
skal ta plass i kveld
båren blir nu heist ned fra vognen der
båren har blitt fraktet
har ikke sett noe lignende noengang
Sist redigert av riflefish den 26 okt 2017, 08:12, redigert 1 gang totalt.
-
MrDemongas
Med all den pomp og prakt Rama 9 sendes til det hinsidige, så beviser det at Thailand er et av klodens rikeste og mest korrupte land.
Det er enda godt at fattige thaier finner seg i det. Om ikke så ville det vært elver av blod i alle gater og soier.
Jeg stusser litt på musikkvalget. Ompa ompa-gladmarsj før kremasjonen finner jeg underlig.
Men det skal kongen ha: Han var en god konge for landet.
Hvil i fred.
Det er enda godt at fattige thaier finner seg i det. Om ikke så ville det vært elver av blod i alle gater og soier.
Jeg stusser litt på musikkvalget. Ompa ompa-gladmarsj før kremasjonen finner jeg underlig.
Men det skal kongen ha: Han var en god konge for landet.
Hvil i fred.
-
MrDemongas
Den eneste sangen jeg har lyst å høre nå er denne:
https://www.youtube.com/results?search_ ... konge+stor

https://www.youtube.com/results?search_ ... konge+stor