This all sounds a lot like President Donald Trump’s immigration agenda, which views immigrants from countries across Africa, Haiti and Latin America (places he referred to as sh**hole countries) as less desirable than those from Norway.
hmmmmmmmm sier jeg da
https://www.thaivisa.com/forum/topic/10 ... come-here/
Thailand Tells Black People Don’t Come Here
En "journalist" som ønsker å provosere mest mulig, spør du meg.
Det er nok helst bandittene og de som er der ulovlig de vil ha ut. Og så vidt jeg har forstått er det afrikanere spesielt (ikke afro-amerikanere) som gruppe. Så noen på ThaiVisa hevde afrikanere ikke normalt kan få langtidsvisum i Thailand. Og de er sterkt knyttet til narkotrafikk, prostitusjon og "boiler-room" virksomhet.
Det er nok helst bandittene og de som er der ulovlig de vil ha ut. Og så vidt jeg har forstått er det afrikanere spesielt (ikke afro-amerikanere) som gruppe. Så noen på ThaiVisa hevde afrikanere ikke normalt kan få langtidsvisum i Thailand. Og de er sterkt knyttet til narkotrafikk, prostitusjon og "boiler-room" virksomhet.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Denne aksjonen har full forståelse fra min side. Jeg fikk erfaringer tett på dette miljøet under mine to uker på IDC i Bangkok.
Her er en litt spesiell erfaring å dele:
Da jeg ble stanset for en random sjekk utenfor et kjøpesenter i Bangkok, og overstayen min ble oppdaget, var pickupen som hentet inn folk allerede smekk full. Og alle som var lastet inn der, var afrikanere. Og alle som en var fra Nigeria. Lasteplanet var fullt.
Jeg kom selvsagt i prat med dem, og ble ganske godt kjent med noen av dem. Man deler jo helt spesielle opplevelser. Fikk vite at de fleste av dem ikke hadde visum og/eller pass, men fikk stort sett kjøpt seg fri, for en pris på 60.000 bath pr. person. Det var en litt eldre thai dame som tok seg av dem, og pleide å møte opp på IDC en gang i blant for å løse ut flere av dem. De kalte henne for mama.. Men i blant var det ikke mulig å løse ut alle, så de gjenværende ble fengslet. Det var disse jeg ble kjent med.
Det var en veldig religiøs, kristen gjeng, og de hadde sine kristne bønnerop og sang hymner flere ganger om dagen. Til tider ganske høylydt. Men til tross for at jeg gjentatte ganger spurte hva de gjorde i Thailand, hva de jobbet med, og hvordan de kunne være årevis i Thailand, så fikk jeg veldig avvikende svar. Mistenkelig avvikende.
Etterhvert utvekslet vi fjesbok-adresser, og noen av dem fikk mail-adressen min, fordi de spurte om den. Jeg hadde bare godt å si og mene om dem inne i fengselet, så hvorfor ikke tenkte jeg.
Må legge til at det var en tydelig forskjellsbehandling av dem og meg. Vi ble fraktet til rettslokalet for dommen etter dag to, og fikk boten vår, i samme svartemarje. Det var en gittertransport, et stort lasteplan med plass til 30 fanger. Det var 29 afrikanere i denne transporten, og èn hvit mann. Og alle afrikanerne var lenket sammen i kjetting og håndjern. Jeg derimot, som den eneste hvite, fikk sitte uten håndjern eller kjetting. Følte meg faktisk litt ille til mote. Jeg kunne gå ut og inn av dette lasteplanet helt fritt, mens disse gikk sammenlenket, nesten som man ser i action-filmer..
Vel, nok om det, jeg fikk kommet meg ut og hjem etter to uker, mens de fleste av dem fortsatt var der. Jeg hørte ikke noe til dem de første ukene. Men etter noen uker begynte det å hagle inn med disse Nigeria-mailene. I nye og gamle former. Kreativiteten var stor.
Jeg har jo alltid fått slike, men at de skulle øke betydelig i antall etter at jeg ga noen nigerianere min mailadresse, burde jo få noen og enhver til å heve øyenbrynene. Da forstod jeg fort at noen av disse hadde som levebrød å lure penger av folk.
I ettertid vet jeg også at en del afrikanere er arrestert etter å ha drevet en scam mot thaijenter på datingsider. Og i dag er jeg ikke i tvil om at dette kan knyttes til noen av de jeg satt sammen med på IDC, eller noen i deres vennekrets.
Jeg fikk også en konkret henvendelse om jeg kunne hjelpe en nigerianer å starte opp en business i Norge, mot fiskemarkedet. Det luktet ugler i mosen der fra dag èn.
Nå har jeg slettet alle som venner på FB, bortsett fra èn, som jeg tror er redelig. Så jeg skal ikke dra alle over en kam.
Så å lese hva som står hos thaivisa i dag har en litt dypere forståelse hos meg vil jeg tro. Det er nok en veldig reell grunn til at denne gruppen er målet for immigrasjonen nå, og jeg forstår den veldig godt.
Her er en litt spesiell erfaring å dele:
Da jeg ble stanset for en random sjekk utenfor et kjøpesenter i Bangkok, og overstayen min ble oppdaget, var pickupen som hentet inn folk allerede smekk full. Og alle som var lastet inn der, var afrikanere. Og alle som en var fra Nigeria. Lasteplanet var fullt.
Jeg kom selvsagt i prat med dem, og ble ganske godt kjent med noen av dem. Man deler jo helt spesielle opplevelser. Fikk vite at de fleste av dem ikke hadde visum og/eller pass, men fikk stort sett kjøpt seg fri, for en pris på 60.000 bath pr. person. Det var en litt eldre thai dame som tok seg av dem, og pleide å møte opp på IDC en gang i blant for å løse ut flere av dem. De kalte henne for mama.. Men i blant var det ikke mulig å løse ut alle, så de gjenværende ble fengslet. Det var disse jeg ble kjent med.
Det var en veldig religiøs, kristen gjeng, og de hadde sine kristne bønnerop og sang hymner flere ganger om dagen. Til tider ganske høylydt. Men til tross for at jeg gjentatte ganger spurte hva de gjorde i Thailand, hva de jobbet med, og hvordan de kunne være årevis i Thailand, så fikk jeg veldig avvikende svar. Mistenkelig avvikende.
Etterhvert utvekslet vi fjesbok-adresser, og noen av dem fikk mail-adressen min, fordi de spurte om den. Jeg hadde bare godt å si og mene om dem inne i fengselet, så hvorfor ikke tenkte jeg.
Må legge til at det var en tydelig forskjellsbehandling av dem og meg. Vi ble fraktet til rettslokalet for dommen etter dag to, og fikk boten vår, i samme svartemarje. Det var en gittertransport, et stort lasteplan med plass til 30 fanger. Det var 29 afrikanere i denne transporten, og èn hvit mann. Og alle afrikanerne var lenket sammen i kjetting og håndjern. Jeg derimot, som den eneste hvite, fikk sitte uten håndjern eller kjetting. Følte meg faktisk litt ille til mote. Jeg kunne gå ut og inn av dette lasteplanet helt fritt, mens disse gikk sammenlenket, nesten som man ser i action-filmer..
Vel, nok om det, jeg fikk kommet meg ut og hjem etter to uker, mens de fleste av dem fortsatt var der. Jeg hørte ikke noe til dem de første ukene. Men etter noen uker begynte det å hagle inn med disse Nigeria-mailene. I nye og gamle former. Kreativiteten var stor.
Jeg har jo alltid fått slike, men at de skulle øke betydelig i antall etter at jeg ga noen nigerianere min mailadresse, burde jo få noen og enhver til å heve øyenbrynene. Da forstod jeg fort at noen av disse hadde som levebrød å lure penger av folk.
I ettertid vet jeg også at en del afrikanere er arrestert etter å ha drevet en scam mot thaijenter på datingsider. Og i dag er jeg ikke i tvil om at dette kan knyttes til noen av de jeg satt sammen med på IDC, eller noen i deres vennekrets.
Jeg fikk også en konkret henvendelse om jeg kunne hjelpe en nigerianer å starte opp en business i Norge, mot fiskemarkedet. Det luktet ugler i mosen der fra dag èn.
Nå har jeg slettet alle som venner på FB, bortsett fra èn, som jeg tror er redelig. Så jeg skal ikke dra alle over en kam.
Så å lese hva som står hos thaivisa i dag har en litt dypere forståelse hos meg vil jeg tro. Det er nok en veldig reell grunn til at denne gruppen er målet for immigrasjonen nå, og jeg forstår den veldig godt.
Har sett flere av disse kullsvarte negrene som lever høyt på strå i thailand både som halliker for et harem med thaidamer og narkosalg, og sikkert også annen kriminalitet.
Og lang tids visum har de visst sine metoder å fikse på enkelt og rimelig vis.
https://www.thaivisa.com/forum/topic/98 ... erm-visas/
Og lang tids visum har de visst sine metoder å fikse på enkelt og rimelig vis.
https://www.thaivisa.com/forum/topic/98 ... erm-visas/
jeg har ikke sett eller hørt en neger jobbe enda..Det er KUN 1 person jeg vet som jobber..anway..de få som er her, de henger i og rundt condoene dag ut og dag inn...men når klokka nærmer seg ca 21 22..da er det på tide å komme seg ut...ja..man kan lure..
Ifjor var det rassia her..og de negrene som var her da, de er vekk nå, de drev det så langt at de faktisk begynte å deale i condoområdet..jeg skulle ned og trene , og en dag hadde immigrasjonspolitiet hentet de en etter en og bedt de sitte pent og rolig mens de gikk inn i leilighetene..så deilig....søppel..snakk om å drite i sitt eget reir..men slik er det vel med disse folka tenker jeg..om de befinner seg i USA, Frankrike, England eller i Norge..bare problemer stort sett...
Flere som har spurt meg hva disse negrene driver med...jeg sier at jeg ikke vet..og det gjør jeg heller ikke..men det jeg har hørt dreier seg om hallikvirksomhet, narkotika, scam av alle mulige slag..ja stort sett all krim bortsett fra terror or drap tenker jeg..bare det er penger involvert...det gjelder ikke alle såklart..men unntaket er nok så sjeldent at det er like greit å kalle alle kriminelle er min mening..men jeg har sett en del på kveldstid nedover Nana/Asok området..men på dagtid er det vel knapt en å se noen sted..
Ifjor var det rassia her..og de negrene som var her da, de er vekk nå, de drev det så langt at de faktisk begynte å deale i condoområdet..jeg skulle ned og trene , og en dag hadde immigrasjonspolitiet hentet de en etter en og bedt de sitte pent og rolig mens de gikk inn i leilighetene..så deilig....søppel..snakk om å drite i sitt eget reir..men slik er det vel med disse folka tenker jeg..om de befinner seg i USA, Frankrike, England eller i Norge..bare problemer stort sett...
Flere som har spurt meg hva disse negrene driver med...jeg sier at jeg ikke vet..og det gjør jeg heller ikke..men det jeg har hørt dreier seg om hallikvirksomhet, narkotika, scam av alle mulige slag..ja stort sett all krim bortsett fra terror or drap tenker jeg..bare det er penger involvert...det gjelder ikke alle såklart..men unntaket er nok så sjeldent at det er like greit å kalle alle kriminelle er min mening..men jeg har sett en del på kveldstid nedover Nana/Asok området..men på dagtid er det vel knapt en å se noen sted..
-
Arild Holtet
- Innlegg: 3520
- Registrert: 24 okt 2017, 09:27
Hmmmmmmm. Trodde de var svartarbeidere jeg.
A.H.
A.H.
