Ny på markedet fra sommeren 2018 og med en helt enorm batterikappasitet på 13000 mAh. Dette er altså ca 5 ganger mer batterilevetid enn en iPhone 8, og 4 ganger mer enn Samsung Galaxy Note 8 som jeg hadde tidligere.
Min telefon ble kjøpt direkte fra www.banggood.com og kom på døren etter ca 2 uker. Telefonen kostet ca 2800 kr levert.
Den er nå også tilgjengelig fra nettstedet https://www.iwill.no/ulefone-power-5-4g ... droid-sort
Prisen der er 3260 kr pr i dag og man har da norsk garanti.
Mobilen er relativt stor og tjukk i forhold til siste generasjon fra de store leverandørene. Den er ca 330 gram og omtrent dobbelt så tykk som feks Note 8. Men fortsatt helt ok å putte i lomma. Slik sett føles den helt grei for meg.
Skjermen er veldig bra og med 1080p er det en bra skjerm til å se film/serier når man vil.
Det eneste minuset er kamera som kan være litt følsomt for bevegelse. Så jeg må se om jeg finner noe bra software som gir en bedre kvalitet på bildene. Selve kameraene skal være av bra kvalitet, men intern software er nok ikke helt på høyde.
Det som er den store fordelen med telefonen og hovedårsaken til at jeg kjøpte den er batteritiden. For 3 dager siden var jeg overbevist om kvaliteten og valgte å ha denne som min hovedtelefon framover. Så de 3 siste dagene er den brukt kontinuerlig til meldinger/nettlesing etc. Likevel så er nå batteriet på 49% og sist jeg ladet den opp var forrige mandag! DET er sjukt! Jeg er ikke allergisk mot å ladde telefoner, men syntes det var irriterende å måtte ladde opp hver dag. Og så skal man ut en tur på kvelden, glemt å ladde og batteriet er 15-20%. Her slipper man det problemet
Og fulladding av telefonen tar bare 2,5 time! I tillegg kan man bruke trådløs ladding ved å legge den på en "laddeplate".
Superfornøyd med telefonen så langt og til den prisen er den helt fantastisk.
Vurderer også å kjøpe en UleFone Armor X med 5500 mAh batteri som en mindre tur-telefon og backup, men venter til jeg er på plass i Thailand pga postgangen.
Mine gamle Samsung S6 og Note 8 er nå solgt. Aldri vært noen tilhenger av "legge i skuffa" mentaliteten, der ting ligger til de blir kastet. Bedre å selge de til noen som trenger de og få igjen noen kroner.