UleFone Power 5 - 13000 mAh mobiltelefon

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Lager en egen tråd for denne telefonen da den er en spesiell "liten" sak :D

Ny på markedet fra sommeren 2018 og med en helt enorm batterikappasitet på 13000 mAh. Dette er altså ca 5 ganger mer batterilevetid enn en iPhone 8, og 4 ganger mer enn Samsung Galaxy Note 8 som jeg hadde tidligere.

Min telefon ble kjøpt direkte fra www.banggood.com og kom på døren etter ca 2 uker. Telefonen kostet ca 2800 kr levert.

Den er nå også tilgjengelig fra nettstedet https://www.iwill.no/ulefone-power-5-4g ... droid-sort

Prisen der er 3260 kr pr i dag og man har da norsk garanti.

Mobilen er relativt stor og tjukk i forhold til siste generasjon fra de store leverandørene. Den er ca 330 gram og omtrent dobbelt så tykk som feks Note 8. Men fortsatt helt ok å putte i lomma. Slik sett føles den helt grei for meg.

Skjermen er veldig bra og med 1080p er det en bra skjerm til å se film/serier når man vil.

Det eneste minuset er kamera som kan være litt følsomt for bevegelse. Så jeg må se om jeg finner noe bra software som gir en bedre kvalitet på bildene. Selve kameraene skal være av bra kvalitet, men intern software er nok ikke helt på høyde.

Det som er den store fordelen med telefonen og hovedårsaken til at jeg kjøpte den er batteritiden. For 3 dager siden var jeg overbevist om kvaliteten og valgte å ha denne som min hovedtelefon framover. Så de 3 siste dagene er den brukt kontinuerlig til meldinger/nettlesing etc. Likevel så er nå batteriet på 49% og sist jeg ladet den opp var forrige mandag! DET er sjukt! Jeg er ikke allergisk mot å ladde telefoner, men syntes det var irriterende å måtte ladde opp hver dag. Og så skal man ut en tur på kvelden, glemt å ladde og batteriet er 15-20%. Her slipper man det problemet :-) Det er sært å ha en mobil med høyere batterikappasitet enn vanlige powerbanks som gjerne er 10.500 mAh.

Og fulladding av telefonen tar bare 2,5 time! I tillegg kan man bruke trådløs ladding ved å legge den på en "laddeplate".

Superfornøyd med telefonen så langt og til den prisen er den helt fantastisk.

Vurderer også å kjøpe en UleFone Armor X med 5500 mAh batteri som en mindre tur-telefon og backup, men venter til jeg er på plass i Thailand pga postgangen.

Mine gamle Samsung S6 og Note 8 er nå solgt. Aldri vært noen tilhenger av "legge i skuffa" mentaliteten, der ting ligger til de blir kastet. Bedre å selge de til noen som trenger de og få igjen noen kroner.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX

Og her er link til første norske test av telefonen;

https://www.tek.no/artikler/test-ulefon ... 42409/alle
Score på 8/10 for en "budsjett-mobil" må sies å være veldig bra.

Stor takk til TDR som tippset meg om telefonen tidligere og for videre info.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Morsomt å se at du kjøpte denne etter tips fra meg [mention]RobertX[/mention]

Også flott at du deler erfaringene dine med mobilen. Du får fortelle om du finner noe gode apper til kamera. Har sett tester tidligere, men slikt varierer jo fra ulike modeller det testes med. Et Google søk med «Android best Camera app» vil nok lede deg i riktig retning.

Selv har jeg indirekte erfaringer med Power 2 og Power 3 fra Ulefone da jeg bestilte slike til min bror. Når du nevner batterikapasitet og powerbank er det jo en litt morsom digresjon at Power 2 var den første (og eneste?) mobil jeg har sett hvor det fulgte med kabel slik at man kunne bruke denne som powerbank og lade andre enheter :)

Driver selv og leter etter ny mobil som skal erstatte hverdagsmobilen, en Samsung S6 Edge. Begynner bli noe dårligere batterikapasitet etterhvert, på grensen mot irriterende. Selv om mobilen ser strøken ut siden den har hatt ekstra beskyttelsesglass foran og bak er jeg usikker på om den har så mye verdi. Blir nok kanskje liggende som en reservemobil, evt montert i bilen for å fungere som wifi sone for planlagt Android navigasjon og multimedaboks.

Ulefone er blant de som vurderes, men vet ikke modell ennå. Det jeg vet og ser er at det er mange interessante kinesiske mobiler som både i ytelse og spesielt pris vurderes.
Kvalitet på mye av det jeg har sett så langt er veldig godkjent og når man ser på pris så kan man jo kjøpe mange mobiler før man har brukt like mye penger som på toppmodeller fra kjente merker.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Bra alternativ som gps til sykkel?
🌞
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Fant den her på Shopee, noen som har erfaring med de?

https://shopee.co.th/Ulefone-Power-5-13 ... 1226106889
🌞
RobertX

Jeg tror kanskje at batteritiden er litt vel ekstrem. Men bruker man mobilen mye og feks som GPS på MC så er den sansynligvis utrolig grei og ikke for ekstrem. Men for noen som bruker mobilen "litt" og ladder vanligvis hver 3. dag så er det nok overkill. For de som er lei av å ladde mobil 1-2 ganger om dagen er den derimot strålende!

Jeg tror den er knallbra som GPS på MC, Phay. Vi kan teste den når jeg kommer over den 22. Jeg må få tak i et MC feste som passer til en PCX. Kjekt å ha også for småkjøring med scooter så jeg vet hvor jeg er ;-D Likeså til en bil er den nok veldig grei å sette opp. Regner med at det meste av NAVI systemer er på thai og vet ikke hvor enkelt det er å bruke engelsk til det der.

Kjøpte meg akkurat Sony WH1000MX2 bluetooth noisecancelling hodeklokker som jeg nå har testet litt. Fungerer strålende med Ulefone'n. Synes lyden som leveres til klokkene er veldig bra. Ble litt knotete å bruke en phonojack 3.5mm overgang til USB-C syntes jeg, så da pensjonerte jeg mine BOSE QuietComfort utgave 1 som jeg uansett vurderte å oppgradere. Mer praktisk å ha trådløse hodetelefoner og de har jo også handsfree funksjon så man kan ta telefonen og snakke via mic innebygd i hodetelefonene.

Det eneste negative med Power 5 kjøpet mitt var at jeg ikke fikk med gummi-beskyttelsen som jeg trodde fulgte med. Men løste det ved å kjøpe et via Amazon.co.uk;

Greit å ha litt ekstra beskyttelse "just in case". Men jeg har fortsatt til gode å ødelegge en mobil. Og har ingen planer om å begynne med min Power 5 :lol:
RobertX

Phay skrev: 30 jul 2018, 11:33 Fant den her på Shopee, noen som har erfaring med de?

https://shopee.co.th/Ulefone-Power-5-13 ... 1226106889
Det var en veldig pen pris! Da skal jeg handle en Armor X når jeg kommer meg over;
https://shopee.co.th/%E0%B9%82%E0%B8%97 ... 1243981867

Ingenting å si på den prisen heller.
RobertX

Phay skrev: 30 jul 2018, 11:09 Bra alternativ som gps til sykkel?
Jeg tror denne er meget bra til GPS bruk, og du kan jo ordne deg bluetooth hjelm og samtidig få musikk på øret/handsfree telefon.

Antar du og damen kan ha lignende oppsett og snakke kontinuerlig via bluetooth og egen mobil.

Billig mobil som det ikke er noen krise om den går i 1000 knas. Jeg fikk nervøst sammenbrudd av å gå rundt med Note 8'en til 10.000 kr i lomma.
RobertX

Har nå brukt telefonen en stund og synes den er utrolig grei og god.

Mitt eneste ankepunkt er at bluetooth kan være noe vrien innimellom. Dette virker å være et Android system-problem som nok løses etterhvert. Det som skjer rent spesifikt er at gjenstander jeg har koblet til med bluetooth tidligere og satt opp som trygge enheter ikke altid kobler til automatisk når jeg velger de. Løsningen er som regel å starte opp dingsen som skal kobles til og så restarte telefonen. Allerede på oppstarten kobler den så til gjenstanden. Så dette er rett og slett et software problem som kan være litt irriterende.

Det er sjelden jeg ladder telefonen og har også testet den trådløse ladderen. Veldig hendig liten plate som jeg bare kan legge mobilen på og den ladder automatisk.

I det store og hele er jeg utrolig fornøyd med telefonen og er spent på mer praktisk bruk som GPS i bil og på scooter/mc.

Lydmessig syntes jeg den er nesten på høyde med Samsung Note 8 også.

Har testet noen kamera apper men uten spesielt stort hell. Bildene blir stort sett bra men en litt større tendens til ustabile bilder enn Note 8'en. Men klart, da sammenligner vi med en telefon som er 4 ganger dyrere.

Anbefaler absolutt Power 5, spesielt til de som hater å ladde mobilen hver dag pga tung bruk.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

RobertX skrev: 09 aug 2018, 16:12 Har testet noen kamera apper men uten spesielt stort hell. Bildene blir stort sett bra men en litt større tendens til ustabile bilder enn Note 8'en. Men klart, da sammenligner vi med en telefon som er 4 ganger dyrere.
Vis oss gjerne noen bilder tatt med mobilen. Og kanskje under litt ulike forhold. :geek:
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»