Priskrig på billetter til Thailand?

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Det antydes at kampanjen som Norwegian nå kjører kan være starten på en priskrig som vil komme forbrukerne tilgode. I denne omgangen avsluttes kampanjen torsdag kveld.

Med pris nede i 1299,- OSL-BKK og tilsvarende prise på returen fra BKK-OSL er dette svært lavt. Selv om man legger til Lowfare + slik at man inkluderer setereservasjon og mat blir billettprisen 1799,- pr strekning.

Tur-retur November
Tur-retur November

Tur- retur November - Desember
Tur- retur November - Desember

Så får vi se hvordan konkurrentene eventuelt svarer på dette.

NB: Dette er ikke tråd for diskusjon om hvilke flyselskap man er fornøyd eller ikke med!

Norwegian dumper prisene til Thailand
Norwegian selger denne uken flybilletter mellom Oslo og Bangkok til et av de laveste nivåene noensinne. Flyekspert tror det er startskuddet på en priskrig.

- Så lav pris til Bangkok har jeg aldri sett før fra Norge. Jeg tror konkurrentene vil svare så fort de kan. Dette er veldig bra nytt for nordmenn som vil til Thailand. Dette er starten på en priskrig, sier flyanalytiker Hans Jørgen Elnæs i Winair til Nettavisen.

Uten å kjøre noe stor tilhørende kampanje, har Norwegian denne uken solgt billetter mellom Oslo og Bangkok til 1.299 kroner én vei.

Det er noe av det laveste som noen gang er blitt solgt på denne strekningen, som tar hele 11 timer å fly. Tilbudet varer kun ut torsdag, men Elnæs tror det likevel kan være starten på en priskrig.

Han som har fulgt flymarkedet i mange år og har bakgrunn som salg- og markedssjef i Ryanair og kommersiell sjef i Qatar Airways.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Priskrig er bra.

Men nå som fuel prisen

Har dobla seg på kort tid

Skulle vert intresant og vite

Hvor mye fuel en freamliner bruker

Osl/bkk og hva de betaler for fuel!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

riflefish skrev: 25 mai 2018, 09:55 Priskrig er bra.

Men nå som fuel prisen

Har dobla seg på kort tid

Skulle vert intresant og vite

Hvor mye fuel en freamliner bruker

Osl/bkk og hva de betaler for fuel!

Kort søk første og beste
Nå vet ikke jeg noe vedr. forbruk av fuel pr. km osv, men når vi hadde HiFLY A340 på OSL så ble det fylt cirka 85 tonn i snitt til BKK. På 787 mener jeg at minimum fuel ligger på rundt 65 tonn på samme strekning. Alt avhengig av vær og vind, paxload, cargo som er booket osv.

Så det fueles cirka 20 tonn mindre på 787 kontra A340.

787en er jo noe lettere enn A340, så det må jo taes med i betraktning.

https://forum.flyprat.no/archive/index. ... 22877.html
🌞
wiking

Det er bra med pris krig for oss. Men har ikke sett noe til disse billig billettene på mine dato. Sjekket det idag var noen var vel i septemer, oktober og vel 30 juli lå 1200-2000 kr en vei og det er billig. Men når jeg søker havner jeg på overkant av 9000 og også over 10000 med norwegian fra oslo. Det er ikke billig når jeg kan få priser fra trheim for 9000. Koster jo noe fpr meg å komme meg til oslo.
You Never walk Alone :D
Svar

Gå tilbake til «I lufta»