Foto: Yves Herman / Reuters / NTB Scanpix
Ryan Air sjefen vraker Norge og Sverige pga miljøskatter, og satser i Danmark istedenfor. Samtidig slenger han med leppa til Kjosern, om han ikke greide å tjene penger med en oljepris på 40 dollar, greier han det ihvertfall ikke med en pris på 80!
Vil dere fortsette å fly Norwegian om prisene stiger ytterligere 20% eller mer iløpet av året, men fortsatt lavere i snitt enn Thai Air?
Savner å kunne lage en poll her admin?
https://www.dagbladet.no/nyheter/vraker ... s/69823834
Norwegian konkurs?
Bare jeg får brukt opp mine cashpoints og kommer meg velberget til Bangkok nå i sommer så får nå Norwegian være Norwegian. Ikke mye vi kan gjøre til eller fra. Jeg syntes nå selskapet har fungert bra, men konkuransen er nok knallhard.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Siæupstans verdien av fly og bank
Er mye større en gjeld
Norwegian har intjening som er god i norge
Og sverige!
Gåre dårlig kan de bare selge unna!
Så lenge kjosen er oppegående,
Vel,
Han skotske karen kan si og synse
Hva han egentlig har sakt om norwegian
Er noe annet,!
Hsr tro på bjørn kjos så lenge han
Er oppegående!
Han er en fighter,,
Ikke som nabofn på sokna
Arne wilhem blystad
Som skaut seg i fjor
Etter feil satsning mm!
Mye med wilhem som
Satsa alt
Og det gikk i dass!
Brodren klarer seg godt,
Wilhem og jeg har knekt noen drammer
Sammen. Mm,
« vert på revejakt» også
Trist en meget begavet venn som reiste
Brått!
Vel bjørn kjos er helt annerledes!,
En fighter,!

Er mye større en gjeld
Norwegian har intjening som er god i norge
Og sverige!
Gåre dårlig kan de bare selge unna!
Så lenge kjosen er oppegående,
Vel,
Han skotske karen kan si og synse
Hva han egentlig har sakt om norwegian
Er noe annet,!
Hsr tro på bjørn kjos så lenge han
Er oppegående!
Han er en fighter,,
Ikke som nabofn på sokna
Arne wilhem blystad
Som skaut seg i fjor
Etter feil satsning mm!
Mye med wilhem som
Satsa alt
Og det gikk i dass!
Brodren klarer seg godt,
Wilhem og jeg har knekt noen drammer
Sammen. Mm,
« vert på revejakt» også
Trist en meget begavet venn som reiste
Brått!
Vel bjørn kjos er helt annerledes!,
En fighter,!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
Kan ikke se de skulle kunne gå konk når konkurrenter er villige til å by atskillig over børskurs for de, og det gjerne blir budkrig i tillegg.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-fin ... -Norwegian
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-fin ... -Norwegian
Jeg er litt lei av utenlandske fond av ulike slag kjøper opp i Norge...Oljefondet bør bli brukt mer aggressivt for å styrke norske selskaper med fiendtlige oppkjøp, men DET gjør man ikke....Oljefondet er på 8 500 trillioner btw..og Norge har ikke råd så det er bedre å selge ut.. 
For står ikke helt hva du mener med å styrke norske selskaper MED fiendtlige oppkjøp, for du mener da vel ikke at oljefondet styrker norske selskaper ved at de foretar fiendlige oppkjøp?Kolami skrev: ↑21 mai 2018, 21:05 Jeg er litt lei av utenlandske fond av ulike slag kjøper opp i Norge...Oljefondet bør bli brukt mer aggressivt for å styrke norske selskaper med fiendtlige oppkjøp, men DET gjør man ikke....Oljefondet er på 8 500 trillioner btw..og Norge har ikke råd så det er bedre å selge ut..![]()
Går ut fra at du mener oljefondet skulle brukes for å hindre at norske selskaper blir oppkjøpt ved hjelp av fiendtlig oppkjøp og kontroll over selskapets aksjer.
Men er også uenig om det er dette du mener oljefondet bør brukes til.
Et selskap vil kunne ha en helt annen og høyere verdi for et spesielt annet, oppkjøpende selskap, enn for oljefondet eller andre tilfeldige selskaper som ikke kan se synergieffekter ved at to spesielt egnede selskaper med tilpassede egenskaper slås sammen.
Disse verdier vil aldri fremkomme om oljefondet bare skulle gå inn å by over bare for å hindre oppkjøp som er gjort av rent kommersielle grunner.
Kursen vil da fort falle igjen og fondets verdier tapes, både for de og andre aksjeeiere, samme som nesten alltid skjer når staten forsøker å blande seg inn i økonomiske forhold der normal konkurranse finnes.
Kolami skrev: ↑21 mai 2018, 21:05 Jeg er litt lei av utenlandske fond av ulike slag kjøper opp i Norge...Oljefondet bør bli brukt mer aggressivt for å styrke norske selskaper med fiendtlige oppkjøp, men DET gjør man ikke....Oljefondet er på 8 500 trillioner btw..og Norge har ikke råd så det er bedre å selge ut..![]()
Norge har høyest andel statlig eierskap på børs
Den norske staten har kontroll over 56 prosent av verdiene på Oslo Børs.
Om det er smart at staten kjøper mere!
??,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
Jeg skal prøve å være kort.
Eier aksjer er en ting. Børsen i Norge er jo stort sett eid og styrt av rike nordmenn .Sammenlignet med børsen i Sverige så er den en miniputt. Så jeg vet ikke..
Jeg snakker om å ta Norge til ett høyere merkantilt nivå feks som Belgia og Nederland i sin prime.
Norge har riktignok høy kompetanse, men føler at den finnes i smale markeder som ikke når den store massen. Norge har feks ikke noe som Ikea eller andre store selskaper. De har vel knapt ikke middelsstore heller. Olje og fisk er det som drar føler jeg. Thats it! Det kanskje holder med alle ringvirkinger det har, først og fremst på vestkysten. Tar man turen til østlandet så ser det ikke så lyst ut.
Feks finnes det mange internetbutikker som styres fra Sverige og Danmark. Norge har 1 butikk, så opererer Sverige og Danmark med 2-4 butikker, i Norge. Og slik fortsetter det. Norge har ikke mye å stille opp med lenger føler jeg. Alt er svenskt eller danskt føler jeg..
Det snakkes mye om fremtiden leser jeg i Hegnar, DN TU.no etc.
Det virker som man venter på det neste store og det går jo ikke. Kanskje kan man bruke oljefondet til å kjøpe enda mer i Berlin, New York, Tokyo etc. imens.
Når det er sagt så er norske skog på ett utenlandsk hegdefond. Kanskje greit at oljefondet ikke driver med fiendtlig oppkjøp..
Norge har kanskje ikke nok personer som er flinke nok til å ta det neste store steget, og jeg ser ikke for meg at InnovasjonNorge har gjort jobben sin da de satser på grundere som er analfabeter, i fremtiden.
http://www.xn--drmmelftet-1cbe.no/om-drommeloftet/
Det er vel dette oljepengene skal gå til..ser det ut som..
Eier aksjer er en ting. Børsen i Norge er jo stort sett eid og styrt av rike nordmenn .Sammenlignet med børsen i Sverige så er den en miniputt. Så jeg vet ikke..
Jeg snakker om å ta Norge til ett høyere merkantilt nivå feks som Belgia og Nederland i sin prime.
Norge har riktignok høy kompetanse, men føler at den finnes i smale markeder som ikke når den store massen. Norge har feks ikke noe som Ikea eller andre store selskaper. De har vel knapt ikke middelsstore heller. Olje og fisk er det som drar føler jeg. Thats it! Det kanskje holder med alle ringvirkinger det har, først og fremst på vestkysten. Tar man turen til østlandet så ser det ikke så lyst ut.
Feks finnes det mange internetbutikker som styres fra Sverige og Danmark. Norge har 1 butikk, så opererer Sverige og Danmark med 2-4 butikker, i Norge. Og slik fortsetter det. Norge har ikke mye å stille opp med lenger føler jeg. Alt er svenskt eller danskt føler jeg..
Det snakkes mye om fremtiden leser jeg i Hegnar, DN TU.no etc.
Det virker som man venter på det neste store og det går jo ikke. Kanskje kan man bruke oljefondet til å kjøpe enda mer i Berlin, New York, Tokyo etc. imens.
Når det er sagt så er norske skog på ett utenlandsk hegdefond. Kanskje greit at oljefondet ikke driver med fiendtlig oppkjøp..
Norge har kanskje ikke nok personer som er flinke nok til å ta det neste store steget, og jeg ser ikke for meg at InnovasjonNorge har gjort jobben sin da de satser på grundere som er analfabeter, i fremtiden.
http://www.xn--drmmelftet-1cbe.no/om-drommeloftet/
Det er vel dette oljepengene skal gå til..ser det ut som..
Jeg tenker på at norske selskaper ikke skal bli kjøpt opp for så igjen operere i Norge med utenlandske eiere selv med samme navn eller ett nytt navn.INKOGNITO skrev: ↑21 mai 2018, 23:26 For står ikke helt hva du mener med å styrke norske selskaper MED fiendtlige oppkjøp, for du mener da vel ikke at oljefondet styrker norske selskaper ved at de foretar fiendlige oppkjøp?
Går ut fra at du mener oljefondet skulle brukes for å hindre at norske selskaper blir oppkjøpt ved hjelp av fiendtlig oppkjøp og kontroll over selskapets aksjer.
Men er også uenig om det er dette du mener oljefondet bør brukes til.
Et selskap vil kunne ha en helt annen og høyere verdi for et spesielt annet, oppkjøpende selskap, enn for oljefondet eller andre tilfeldige selskaper som ikke kan se synergieffekter ved at to spesielt egnede selskaper med tilpassede egenskaper slås sammen.
Disse verdier vil aldri fremkomme om oljefondet bare skulle gå inn å by over bare for å hindre oppkjøp som er gjort av rent kommersielle grunner.
Kursen vil da fort falle igjen og fondets verdier tapes, både for de og andre aksjeeiere, samme som nesten alltid skjer når staten forsøker å blande seg inn i økonomiske forhold der normal konkurranse finnes.![]()
Det begynner å bli en god del selskaper fra Danmark og Sverige som driver internethandel i Norge..det var jo ikke akkurat planen for ca 15 år siden..nå ser det ut som det er snudd på hodet..
Oppkjøp av Norwegian vil jo være som å komme til dekket bord forstår jeg..og jeg synes Norge bør begynne å ta steget ut isteden for å sitte som en konge på en fjellknaus..jeg mener ikke at de skal drive oppkjøp av dårlige selskaper, men at de kan ta over velfungerende norske konkurrenter..men det kreves kompetanse såklart..men det betyr jo igjen at oljefondet fortsatt sitter med aksjene uten at de blander seg inn for mye såklart..det gjelder å være litt smart tenker jeg..