Hei!
Jeg har allerede bestilt tur til Bangkok (med Qatar Airways) i mai 2018. Mitt nåværende pass har utløpsdato oktober 2018 og vil dermed ikke kunne brukes på turen, jfr "6mnd-regelen". Jeg vil ordne med nytt pass før avreise, bør jeg medbringe det gamle passet ved innsjekk på Gardermoen, siden jeg brukte det ved billettbestillingen? Når man bytter pass, får man nytt passnummer. Vet ikke hvor nøye flyselskapene er på dette.
mvh postman
Nytt pass - nytt nummer
Hvis du er medlem av Privilege club hos Qatar så kan du gå inn i profilen din og endre passnummer der når du har fått nytt pass, skulle tro at det er godt nok.postman skrev: ↑23 okt 2017, 07:26 Hei!
Jeg har allerede bestilt tur til Bangkok (med Qatar Airways) i mai 2018. Mitt nåværende pass har utløpsdato oktober 2018 og vil dermed ikke kunne brukes på turen, jfr "6mnd-regelen". Jeg vil ordne med nytt pass før avreise, bør jeg medbringe det gamle passet ved innsjekk på Gardermoen, siden jeg brukte det ved billettbestillingen? Når man bytter pass, får man nytt passnummer. Vet ikke hvor nøye flyselskapene er på dette.
mvh postman
99,9 % sikker på at det eneste som betyr noe er at passet ikke utløper før tiden og at navnet stemmer med billetten. Dette er også det flyselskapene opplyser om at må være korrekt. Hvorfor Qatar i det hele tatt spør om passnummer vites ikke. Tror Qatar er det eneste flyselskapet jeg har sett spørre om dette ved billettkjøp, men det er kanskje noe nytt nå.
mitt tidligre pass som hadde visum stempel mm! vel på ammbasden såpostman skrev: ↑23 okt 2017, 07:26 Hei!
mvh postman
stiftet de det nye og det gamle sammen
da jeg fikk nytt klippa de hull
se stempla på stifting
Sist redigert av riflefish den 23 okt 2017, 13:11, redigert 1 gang totalt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
@noodle
Du har sikkert skannet passet ved innsjekk, eller så har de i innsjekkingen gjort det manuellt for deg.
Norwegian har elektronisk registrering på forhånd "På grunn av sikkerhetsregler i Thailand, må alle passasjerer oppgi passinformasjon til myndighetene før avreise"
Du har sikkert skannet passet ved innsjekk, eller så har de i innsjekkingen gjort det manuellt for deg.
Norwegian har elektronisk registrering på forhånd "På grunn av sikkerhetsregler i Thailand, må alle passasjerer oppgi passinformasjon til myndighetene før avreise"
Da er det kanskje det samme med Qatar. Da jeg kjøpte billett hos dem sist, måtte jeg registrere passet da jeg kjøpe billetten på hjemmesiden deres. Kan aldri huske å ha gjort det hos noen andre.
Uansett er det navn og gyldig pass i minst 6 måneder som betyr noe.
Uansett er det navn og gyldig pass i minst 6 måneder som betyr noe.
Jeg bestilte med Aeroflot til påskeferien, og var litt engstlig fordi datter med thaipass må få nytt før vi reiser, men fikk ikke spørsmål om passnummer ved bestilling og kjøp av billettene. Men derimot har jeg løyet på alderen til den minste gutten vår. Jeg oppga to år i steden for et år slik at vi får eget sete til han siden han har blitt en tjukkas og ingen vil sitte med han på fanget i 9 timer i strekk.