Spikeren i kista for de som håper på Non-O pensjonist visum og under 50

Svar
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Da har jeg fått det jeg vil tro er endelig svar fra Thai ambassaden i Oslo om å kunne få pensjonist visum i Thailand selv om jeg ikke er 50 år.

Det må ha vært noen uklarheter og "rusk i maskineriet" tidligere som gjorde at noen nordmenn klarte å få dette. Men nå er døren stengt.

Siden jeg ikke har noen planer om å gifte meg før jeg har ei gravid dame som jeg trives godt med og ser en framtid med så blir det nok å gå for Thailand Elite PE 5 års visum (6 år med maks planlegging).
Visa avklaring.JPG
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Thaibreak

Ja, det var nok slik jeg trodde det var. Det er såvidt meg bekjent ingen andre land som tilbyr dette heller. Man må altså være 50 år for å få et slikt visum, om man ikke oppfyller andre krav.

Men PE visum er et godt alternativ for deg. Hazzlefritt i inntil 6 år, og med noen andre fordeler på kjøpet.

Fint du fikk sjekket dette opp, det har "hengt" en stund i trådene ;)
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Ja det var endel usikkerhet rundt dette som jeg måtte sjekke ut. Var det mulig så ville jeg gått for det. Det er mulig enkelte får et slikt pensjonist visum under 50 år, men det er ihvertfall ikke etter gjeldende regler og ikke noe jeg vil gamble på.

PE Visum koster jo 500.000 baht men det blir jo rundt omkring 20.000 kr pr år (6 år når man fornyer års visum på tampen av medlemskapet på 5 år). Jeg er lite gira på å fly/farte rundt med METV visum som må fornyes/forlenges og det koster jo penger det også. ED visum binder meg til en skole og har hørt litt ymse om det. Liker å ha litt frihet til å velge skole og ta meg en "ferie" innimellom om vi skal på turer.

Så jeg setter nok de 500.000 baht på utgiftskontoen som "akseptable utgifter" for å få bo i Thailand. Følger jo med litt frynsegoder og et flott kort som jeg kan flashe litt så vidt jeg har forstått :lol: Så da blir det å sørge for 90 dagers rapporteringen og å få forlenget med 1 år om/når nødvendig. Jeg reiser vel innom Norge minst 1 gang i året så da blir det jo fornyet hver gang jeg reiser tilbake til Thailand.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»