Bangkok har mere av alt som ikke pattaya har pattaya har ikke rene thai barer som bkk har,her jeg er er veldig blanding av alt , grei manager, dem som jobber her flike i jobben sin, det er dyrer med mat å drikke en det er i pattaya, fryklig varmt her, strøm prisen ligger på 3 til 4 b unit det erj o bra bet jeg 15000 b for 72 kvm lelighet 10 min i fra on nut bt sky train tar det 10 til nanaThaibreak skrev: ↑11 apr 2018, 10:59 Da er du ihvertfall enda et levende bevis på at det er ren rutine å oppnå et 90 dagers Non Imm. visum innad i Thailand (og senere ett år) ut fra et visumfritt opphold, som nevnt tidligere.
Fint å kunne legge den ballen død en gang for alle, også for brukeren som hevdet det motsatte.
Så det ble Bangkok på deg ja, chelsea![]()
Hvordan liker du Bangkok kontra Pattaya?
Billigste steder å bo for utlendinger
Tråden er skilt ut fra Non-o visa da diskusjonen om levekostnader er et eget tema som vi ikke passer i visumdiskusjoner
Ikke dyrere med mat og drikke i Bangkok er min erfaring.
www.thailandtur.no
Kjøper mat alle slags steder. Mat i butikken er dyrere? Rar påstand.
www.thailandtur.no
Hva tar dere utgangspunkt i når dere vurderer prisene? Butikkpriser trodde jeg var de samme, som 7eleven, FamilyMart etc. Er det mat på gata og slikt dere tenker på? Der er jo distriktene billige, men turiststedene har kanskje litt varierte priser?
Tenker man på leiepriser for bolig, eller priser på dem, så er det jo ganske dyrt i disse områdene hvor turister ferdes. Jeg synes Pattaya generelt har ganske dyre leie- og salgspriser, Hua Hin vet jeg lite om, men Bangkok er naturlig nok dyrere. Det blir vel mer som Oslo i Norge?
Ølpriser og restaurantmat er vel ganske likt all over? Klesbutikker? Jeg kjenner ikke så mye til forskjeller der, må jeg innrømme.
Men det hadde vært greit å vite hva som legges til grunn.
Thaibreak skrev: ↑12 apr 2018, 17:36 Hva tar dere utgangspunkt i når dere vurderer prisene? Butikkpriser trodde jeg var de samme, som 7eleven, FamilyMart etc. Er det mat på gata og slikt dere tenker på? Der er jo distriktene billige, men turiststedene har kanskje litt varierte priser?
Tenker man på leiepriser for bolig, eller priser på dem, så er det jo ganske dyrt i disse områdene hvor turister ferdes. Jeg synes Pattaya generelt har ganske dyre leie- og salgspriser, Hua Hin vet jeg lite om, men Bangkok er naturlig nok dyrere. Det blir vel mer som Oslo i Norge?
Ølpriser og restaurantmat er vel ganske likt all over? Klesbutikker? Jeg kjenner ikke så mye til forskjeller der, må jeg innrømme.
Men det hadde vært greit å vite hva som legges til grunn.
Det er jo hva man har lest, hørt og sett som i denne her som jeg nå fant på ett google søk, og har prøvd noe lignende før og med så og si samme resultat. Har også foretatt søk på byer i phil og vietnam mot thailandske tidligere. Ikke overraskende men Cambodia er nr 1, før Phil og så Thai og Vietnam ganske så likt tror jeg det var avhengig av hvilke byer en velger.
https://www.expatistan.com/cost-of-livi ... ya/bangkok?