skulle en være så uheldig og bli skadet i thailand. såpass at en ikke kan gjøre rede for seg
husk og ha forsikringsbevis på deg, så blir en fraktet til "rette sykehus"
ambulanse tjenesten som delvis er en thai kinesisk stiftelse er ogse over alt.
men det er dårlig med førstehjelp
mange omkommer fra ulykkessted til hospital, desverre
samidig kopier pass og ha det også med .
Ved ulykker
Det er nok et lurt tips ja! Det er vanskelig å løpe til hotellet for å hente gjenglemt info når man ligger der med armer og bein i gips!
Så det er nok lurt både å ha med forsikringsbevis, identifikasjon (pass/førerkort) og ha et lite kort med info om blodtype og om man har sykdommer det må taes hensyn til.
Better safe than sorry!
Så det er nok lurt både å ha med forsikringsbevis, identifikasjon (pass/førerkort) og ha et lite kort med info om blodtype og om man har sykdommer det må taes hensyn til.
Better safe than sorry!
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Dårlig med førstehjelp? Er det noe vi vet eller noe vi tror?
Vel, på en måte forbauser det meg ikke hvis førstehjelpen er dårlig.
På den annen side har jeg tenkt de må da ha en enorm erfaring og kunnskap om førstehjelp, for de de er jo på farten nærmest hele tiden.
Men ser jo ambulansebilene er litt ymse? Så har kanskje noe med biler og utstyr å gjøre?
Pluss at de hindres mye i trafikken og mister verdifull tid.
Vel, på en måte forbauser det meg ikke hvis førstehjelpen er dårlig.
På den annen side har jeg tenkt de må da ha en enorm erfaring og kunnskap om førstehjelp, for de de er jo på farten nærmest hele tiden.
Men ser jo ambulansebilene er litt ymse? Så har kanskje noe med biler og utstyr å gjøre?
Pluss at de hindres mye i trafikken og mister verdifull tid.
drt er nok desværre slik!
jeg har sett mange mange fæle ulykker
har ved 3 anledninger lakt skadde med
i stabilt sideleie!
har vert på ulykkesteder
der politi har kommet!
politi kan ikke førstehjelp
eller vil ikke eller har ikke lov
mange historier om ambulanser
regelrett har jeg sett legger skadde
på ei båre på ryggen og kjører !
i mine år her ernok dette hva jeg
missliker mye!
men folk flest kan ikke førstehjelp
og det sies at om en " rører" skadde
så kan familien saksøke den som
gjør slikt!
jeg har blitt advart!
men kan endel førstehjelp
og jeg vil heller da forsøkeog redde liv
selvom det skulle havne i retten!
en gang hadde jeg ambisjoner om
ig få til noe slikt på tv!
var i kontakt med et tv selskap
men de neglisjerte det hele!
vel den enorme trafikken er farlig
det er ikke en kveld vi er ute og kjører
vi ser biler eller motorsykler uten lys
refleks på fotjengere !
har dette med troen på reinkinasjon
ig gjøre,,?!,
vel ikkno hygglig tema dette !
jeg har sett mange mange fæle ulykker
har ved 3 anledninger lakt skadde med
i stabilt sideleie!
har vert på ulykkesteder
der politi har kommet!
politi kan ikke førstehjelp
eller vil ikke eller har ikke lov
mange historier om ambulanser
regelrett har jeg sett legger skadde
på ei båre på ryggen og kjører !
i mine år her ernok dette hva jeg
missliker mye!
men folk flest kan ikke førstehjelp
og det sies at om en " rører" skadde
så kan familien saksøke den som
gjør slikt!
jeg har blitt advart!
men kan endel førstehjelp
og jeg vil heller da forsøkeog redde liv
selvom det skulle havne i retten!
en gang hadde jeg ambisjoner om
ig få til noe slikt på tv!
var i kontakt med et tv selskap
men de neglisjerte det hele!
vel den enorme trafikken er farlig
det er ikke en kveld vi er ute og kjører
vi ser biler eller motorsykler uten lys
refleks på fotjengere !
har dette med troen på reinkinasjon
ig gjøre,,?!,
vel ikkno hygglig tema dette !
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
Skjønner.
Min kone er medlem av Røde kors. De gjør mye bra som vi vet. Hun hjelper til i fb med blodgivning, måler blodtrykk, og inngår avtale med organdonorer.
Men ellers befatter Røde kors her i HH seg svært mye med sermonielle ting kanskje særlig i disse tider. Vi må tro det er viktig i Thailand. Selvsagt også mye intern krangel som seg hør og bør i dette landet.
Endelig til poenget, som er at ingen lærer førstehjelp der. Kona har tatt dette opp med leder, som er kona til leder for Amphur. Hun syns det var en god ide, naturligvis. Ideen er sikkert ikke ny.
Men jeg er ikke i tvil om at hvis de fleste av rødmekorsmedlemmene kunne litt førstehjelp, vil mange liv kunne vært berget og handikap redusert.
Vel, vi får se hva som skjer etter hvert. Jeg gir meg ikke så lett.
HaraldH
Min kone er medlem av Røde kors. De gjør mye bra som vi vet. Hun hjelper til i fb med blodgivning, måler blodtrykk, og inngår avtale med organdonorer.
Men ellers befatter Røde kors her i HH seg svært mye med sermonielle ting kanskje særlig i disse tider. Vi må tro det er viktig i Thailand. Selvsagt også mye intern krangel som seg hør og bør i dette landet.
Endelig til poenget, som er at ingen lærer førstehjelp der. Kona har tatt dette opp med leder, som er kona til leder for Amphur. Hun syns det var en god ide, naturligvis. Ideen er sikkert ikke ny.
Men jeg er ikke i tvil om at hvis de fleste av rødmekorsmedlemmene kunne litt førstehjelp, vil mange liv kunne vært berget og handikap redusert.
Vel, vi får se hva som skjer etter hvert. Jeg gir meg ikke så lett.
HaraldH
Hva er dette platinakort Bangkok Hospital?
Jeg har selv forsikring hos AIA , den er 2 delt , 1 kort for helse og et kort for ulykke det for ulykke står det platinium på.
Er også frivillig medlem av folketrygden.
Det er ett program med fordeler du får ved medlemskap, og medlemskapsprisen er gunstig i forhold til den pakken man får ved tegning. Full helsesjekk, hjerte, kar, lunger, blodprøver, urin, kreft, nyrer, lever, kreft, hormoner etc.
Chivawattana Membership
At Bangkok Hospital, we believe in the value of living well. That’s why we initiated the Chivawattana MyHealth Membership Program, a unique healthcare savings plan to help you lead a long and healthy life. Program members enjoy substantial savings at all 35 hospitals in the Bangkok Hospital Group network nationwide, as well as Samitivej Hospital Group, BNH Hospital, Phyathai Hospital Group and Paolo Hospital Group.
With its focus on health awareness and maintenance, as well as disease prevention, the program entitles cardholders to an array of benefits from basic check-ups and dental procedures to discounts on specialized treatments and emergency service all from the finest medical institutions in the region
This is the Chivawattana way and assures the best healthcare available for you and your family.
https://www.bangkokhospital.com/index.p ... news_media
-
Arild Holtet
For de mange som er gift og er fastboende i Thailand, så er det andre ulykker som kan ramme nordmenn indirekte. Hvis kona dør så møter mange uante problemer. Hus og land står i konas navn og hva skjer når hun dør. Det har vært slike opplevelser men heldigvis få da konene er mye yngre enn sine ektemenn. Men ulykker langs og på veiene dreper. Har desverre hørt om non få slike opplevelser, og konas familie tok alt og nordmannen måtte flytte. Det finnes lover som hjelper utlendinger, men det er ikke alle som orker dette som kan ende i retten og koster penger.
Ta vare på seg selv er en god leveregel, og sørg for å ha en "ryggrad" og penger i banken hvis slike uhell skjer.
A.H.
Ta vare på seg selv er en god leveregel, og sørg for å ha en "ryggrad" og penger i banken hvis slike uhell skjer.
A.H.