"Minnepinnene" blir jo bare mindre og mindre....

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Svar
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

...hvoran skal vi finne dem igjen når vi legger dem fra oss?! :lol:

Sjokkerende små saker. Denne 128GB pinnen koster 499 kr på Elkjip;
25530141_10155706817225071_523102983_n.jpg
Så er det sikkert noen mobil/nettbrett brukere som tenker...ja men det er jo vanlig data-USB... Har ikke noe å si :D Bare pass på at den er formatert rett (exFat for Android som jeg bruker) og så bruker du den via det som kalles en OTG (On-The-Go) kabel.

Feks (for min Samsung Note 8 og S3 Tab med USB-C inngang);
s-l1600.jpg
Det er altså ganske enkelt en overgang fra USB-A type (som minnepinnen har) og til USB-C type som er på mobilen/brettet. Claes Ohlson har feks slike for både USB-Micro og USB-C. Finnes sikkert for Apple produkter også.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

Hadde en backup-penn fra Kingston som jeg har pleid å bruke til å sikkerhetskopiere bilder. På forrige tur brukte den unormalt lang tid på på å overføre noen filer, og det virka som om den hadde hengt seg. Fikk heller ikke ejecta på vanlig vis. Jeg dro den derfor ut, men brant meg skikkelig da jeg tok på den. Den sto kobla til laptoppen uten strømforsyninga i. Lakenet under var så varmt at det sannsynligvis hadde gått galt hvis jeg hadde vært ute i fem minutter.

Some scary shit.
RobertX

Noodle skrev: 19 des 2017, 17:45 Hadde en backup-penn fra Kingston som jeg har pleid å bruke til å sikkerhetskopiere bilder. På forrige tur brukte den unormalt lang tid på på å overføre noen filer, og det virka som om den hadde hengt seg. Fikk heller ikke ejecta på vanlig vis. Jeg dro den derfor ut, men brant meg skikkelig da jeg tok på den. Den sto kobla til laptoppen uten strømforsyninga i. Lakenet under var så varmt at det sannsynligvis hadde gått galt hvis jeg hadde vært ute i fem minutter.

Some scary shit.
Det høres ikke bra ut nei. Har heldigvis aldri opplevd noe slikt. Ser ikke for meg at det blir så stor varmeutvikling på disse småtassene.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

Nei, det gjorde ikke jeg heller. Må ha vært noe riv, ruskende galt med den.

Menmen. De er heldigvis både små og rimelige. :)
RobertX

Noodle skrev: 19 des 2017, 18:15 Nei, det gjorde ikke jeg heller. Må ha vært noe riv, ruskende galt med den.

Menmen. De er heldigvis både små og rimelige. :)
Ja jeg synes de er helt geniale. Det er mulig at PC'er genererer mer strøm for å utnytte USB 3.0 teknologien og dermed skaper mer varme? Kom på at mine nye 256GB Sandisk dual (både USB-A og USB-C utgang) var ganske varme da jeg dro de ut av PCen etter å ha fylt på de. Ikke styggvarme, men likevel sånn at jeg ikke ville holdt de i fingrene mer enn et par sekunder.

Fyller opp litt video/tv-serier før avreise så jeg har litt tilgjengelig selv om jeg ikke har nett. Jeg har jo det meste allerede på Blu-ray/DVD eller tilgjengelig via Amazon Prime, HBO og Netflix, men greit å ha et "offline" valg.

En annen kul duppeditt jeg har sett på er de nye wifi eksterne harddiskene. Spesielt denne fra Western Digital;
https://www.prisjakt.no/product.php?p=4 ... urce=alert
WD My Passport Wireless Pro 4TB

Koster jo ca 2500 kr pr i dag men teknologien kommer jo tydeligvis mer og mer fram med wifi. Da slipper man til en viss grad mange minnepinner for slikt formål som meg.

For den som virkelig vil satse er det vel NAS Wifi stasjoner som er tingen. Men det blir litt voldsomt for meg :-D Kanskje noe for chelsea.
RobertX

Da har jeg fått fyllt opp 1 av de og testet. De blir litt varme når jeg kjører over fra PC til pinne, men ikke fryktelig varme. Funkelt helt strøkent med min S3 Tab. Pinnen er formatert til exFat standard 4096 mb filstørrelse.
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»