Hvordan konvertere til andre visum fra et 30 dagers visumfritt opphold

Svar
Thaibreak

For de som trenger en forlengelse av perioden sin i Thailand ut fra et tenkt kort ferieopphold, eller ut fra et 30 dagers visumfritt opphold, så finnes det en løsning uten at man trenger å forlate landet.

Om du entrer Thailand uten visum og får 30 dager av immigrasjonen, så kan du søke på ditt lokale immigrasjonskontor om konvertering til et singel 90 dagers Non-O visum. Dette må gjøres under de første 15 dagene av den visumfrie perioden, eller under de første 15 dagene av en evt. 30 dagers lokal forlengelse (som koster 1900 bath) av det visumfrie oppholdet. Dvs. da innenfor 45 dager er gått.

Enten årsaken er oppfølging av famile, barn, kone, retirement eller annet, så må du oppfylle kravene for din søknad. Denne kan leveres lokalt, men merk at ikke alle lokale immigrasjonskontorer gjør denne tjenesten. Spør evt., så får du svar på hvor det kan gjøres.
Men alle kan, uansett bosted, gjøre det i Bangkok. Avgiften er 2000 bath.

Når du har fått et 90 dagers Non-O visum, så kan du senere søke om et ett års forlengelse av dette visumet, basert f.eks på ekteskap eller retirement. Dette må gjøres under de siste 30 dagene av dette 90 dagers visumet. Denne forlengelsen kan igjen fornyes årlig.

Slik kan man altså bli boende en lang stund i Thailand, uten å måtte forlate landet, også ut fra en ferietur, eller et visumfritt opphold.

Man kan selvsagt også søke om samme konvertering fra et turistvisum, eller andre visum man måtte ha.

Noen krav som må oppfylles i denne linken:

https://www.immigration.go.th/content/service_80

Se også denne tråden:

https://www.thaivisa.com/forum/topic/10 ... paign=news
Kolami

Artig.

Jeg ha sett på hvordan jeg kan forandre turistvisa til non img marriage visa i noen dager allerede. SOm du beskriver , så har man mulgihet til å få utvidet med 1 år isteden for å ta den lange veien ut av landet får å søke non img visa. Hvis jeg forstår det rett.

Jeg skal på immigrasjone en av dagene og da kan jeg sikkert si mer om det. I min sak marraige visa extension.

I mellomtiden så er det alltid bra om andre sitter med den type kunnskap. Alltid noe informasjon som ikke kommer med :)
Thaibreak

Kolami skrev: 13 des 2017, 17:44 Artig.

Jeg ha sett på hvordan jeg kan forandre turistvisa til non img marriage visa i noen dager allerede. SOm du beskriver , så har man mulgihet til å få utvidet med 1 år isteden for å ta den lange veien ut av landet får å søke non img visa. Hvis jeg forstår det rett.

Jeg skal på immigrasjone en av dagene og da kan jeg sikkert si mer om det. I min sak marraige visa extension.

I mellomtiden så er det alltid bra om andre sitter med den type kunnskap. Alltid noe informasjon som ikke kommer med :)
Du kan ikke gå direkte fra turistvisum til ett års forlengelse, som forklart i første post. Du må først konvertere et turistvisum (eller visumfritt 30 dager) til et singel 90 dagers Non-O visum. Deretter kan du søke i løpet av de siste 30 dagene av det nye Non-O visumet, om forlengelse på ett år, basert på ekteskap. Begge deler lokalt.
Dette skal være rutine, så du får det nok til. Hvilket immigrasjonskontor er ditt lokale? I verste fall må du til Bangkok, men de fleste gjør det lokalt der de bor.
Kolami

Thaibreak skrev: 13 des 2017, 18:28 Du kan ikke gå direkte fra turistvisum til ett års forlengelse, som forklart i første post. Du må først konvertere et turistvisum (eller visumfritt 30 dager) til et singel 90 dagers Non-O visum. Deretter kan du søke i løpet av de siste 30 dagene av det nye Non-O visumet, om forlengelse på ett år, basert på ekteskap. Begge deler lokalt.
Dette skal være rutine, så du får det nok til. Hvilket immigrasjonskontor er ditt lokale? I verste fall må du til Bangkok, men de fleste gjør det lokalt der de bor.
Ok--det var det jeg mente.i grunn. konvertere og så søke om forlengelse derfra..

Laksi, Bangkok. chang watthana road.

Greit at det blir rettet på :)
Thaibreak

Kolami skrev: 14 des 2017, 03:49 Ok--det var det jeg mente.i grunn. konvertere og så søke om forlengelse derfra..

Laksi, Bangkok. chang watthana road.

Greit at det blir rettet på :)
I Bangkok skulle det gå greit ja. Du får melde fra underveis :)
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»