Bruk forumet!

Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Forumet er oppe og går, og det er jeg takknemlig for, men det mangler fortsatt aktive medlemmer, og vi må alle dra lasset. Hvis ikke blir det ett forferdelig egosentrisk forum av få! Ikke vær redd for å spørre, og selv om dere er gamle travere på webben, og vet alt, så går det fortsatt ann å bidra med den kunnskapen dere har. Bilder er jo det som folk mest liker å se på, og en trenger ikke å skrive så forferdelig mye enn sted og dato feks.

Vær med å dra lasset, for det er synd om dette forumet går brakk etter alle disse årene på andre forumer, så er dette ett viktig bidra til alle Asia interesserte. FB suger lang vei, og har meldt meg ut av forumet der. Tips gjerne andre om forumet så folk vet at det er ett nytt og seriøst forum.

Akkurat nå så drømmer jeg om dette med alt inkludert!

Hua Hin September
F09F6378-EFAC-44DD-A0E8-E5A85B0865E9.jpeg
🌞
SomLao

Det var da et rimelig stusselig bilde da, Phay. Ingen lår, ingen pupper ! Ikke engang en skabbete kjøter. Håper noen har noe mindre søvndyssende saker å by på. Bortsett fra det er jeg enig.

Ser at noen fra det gamle forumet fremdeles ikke har klart å pelle seg over hit (trollet er kanskje stanset i døra da han antagelig ikke makter å bryte minst en forumsregel i hvert eneste innlegg). Noen må antagelig leies over gaten. Oppfordrer de som kjenner noen av dem til å tak og lokke dem over hit ! :D
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Vi regner med at filmen Hangover IV - "The Hua Hin Experience" blir lansert fram mot sommeren neste år.

Ellers enig i en liten oppfordring til folk om å poste litt artige ting man kommer over og ting som skjer i hverdagen i Thailand.

Jeg skal prøve å klemme ut noen bits & bytes med oppdateringer selv framover mot avreise 3. januar :D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Thaibreak

Det er en ting jeg savner med asianet, kontra asiaforum. Sistnevnte har en betydelig mer oversiktlig førsteside, og der er det så enkelt å gå igjennom alle nye og litt gamle innlegg, og velge ut de man vil lese, eller svare på. Jeg teller 25 emner som er linket til forsiden, hvor nye innlegg kommer i innsendt rekkefølge.

Her er det mer kaos, og jeg får opp bare 5 innlegg og emner. Mulig det er et sted man kan endre dette, men førstesiden tror jeg gjør at flere gir litt opp i jungelen, og velger asiaforum isteden.

Bare en tanke, for forumet er ellers bra, men jeg må innrømme at førstesiden begrenser det litt for meg, selv om artiklene er veldig gode, og ikke fraværende, som hos asiaforum.

Noen med idèer om hva jeg kan gjøre selv for å få det mer brukervennlig for meg selv?
Jeg kan selvsagt ha forumsiden som forside, men da forsvinner jo artiklene, og forumsiden gir også bare en oversikt over alle emnene, ikke de siste innleggene i tidsriktig rekkefølge.

Kanskje det kunne vært en idè å sette de nyeste innleggene øverst på forumsiden, når jeg først er inne på den? Slik at emnene ikke står i fast rekkefølge, men rekkefølgen oppdateres etterhvert som nye innlegg kommer?
Ellers oppdager man ikke hvilke innlegg som er nyest, uten å måtte gå igjennnom alle emnene. Noen tråder kunne vært låst helt øverst, men deretter som nevnt over. Slik det fungerer bl.a. hos thaivisa.com.

Bare en tanke. Det ville gjort det mer brukervennlig for meg, i det minste.
SomLao

Thaibreak skrev: 22 nov 2017, 21:02
Jeg kan selvsagt ha forumsiden som forside, men da forsvinner jo artiklene, og forumsiden gir også bare en oversikt over alle emnene, ikke de siste innleggene i tidsriktig rekkefølge.

Kanskje det kunne vært en idè å sette de nyeste innleggene øverst på forumsiden, når jeg først er inne på den? Slik at emnene ikke står i fast rekkefølge, men rekkefølgen oppdateres etterhvert som nye innlegg kommer?
Ellers oppdager man ikke hvilke innlegg som er nyest, uten å måtte gå igjennnom alle emnene. Noen tråder kunne vært låst helt øverst, men deretter som nevnt over. Slik det fungerer bl.a. hos thaivisa.com.

Bare en tanke. Det ville gjort det mer brukervennlig for meg, i det minste.
Helt enig. Sånn er det jo mange steder. Har prøvd å påpeke akkurat det samme. Men har sikkert uttrykt meg for klønete.
anmeno

SomLao skrev: Helt enig. Sånn er det jo mange steder. Har prøvd å påpeke akkurat det samme. Men har sikkert uttrykt meg for klønete.
Velg uleste innlegg i menyen så får du opp de tråden du har uleste innlegg i sortert på dato.

search.php?search_id=unreadposts

Sent from my E5823 using Tapatalk

LoYou

Hei,

asianet.no må «inn i» Google (+ Bing, etc.) sin søkemotor slik at nettstedet får treff når folk søker etter Asia relaterte saker.

Ex. Søker jeg på Google.no: asianet.no: Spøkelser
Så får jeg ikke opp dette nettstedet, men Asiaforum.
Og samme søk på Bing.com gir bare to Asisaforum treff.

Sjekk denne: https://www.voog.com/support/guides/seo ... e-and-bing

...
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
Helmax
Sted: Hua Hin

@Thaibreak: Om du ser under Hurtiglenker øverst, har du der muligheten til å velge "Uleste innlegg". Da vil du få fram dine uleste innlegg i tidsriktig rekkefølge.
Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. Hehe
Thaibreak

Okey, Helmax og anmeno, det er da noe. Men det dekker ikke mitt ønske.

Det du får opp der, er kun uleste innlegg. Mens jeg vil se det siste innlegget i tråden. I rekkefølge når det er skrevet. Selv om det er lest.
Ser du forskjellen?
Etter at jeg da leser det siste uleste innlegg i tråden, forsvinner tråden helt i denne kolonnen. Trådene blir fort glemt for meg dersom de bare forsvinner. Man kan ha ting å tilføye etter en viss tid, og da vil man kanskje dra fram igjen en tråd som er litt lengre nede på en slik liste. Og da er ikke denne kolonnen det rette stedet for det.

Kolonnen "nye innlegg" funker ikke ennå ser jeg. Eller har ett eller to innlegg.

Uansett er ikke dette på forsiden, og da forsvinner også artiklene etc.
Jeg er sikkert vanskelig her, men de aller fleste andre fora har denne skisserte løsningen. Asiaforum er jo et godt eksempel. Og thaivisa.com.
Forsiden her er inne på det, men begrenser det hele til 5 innlegg og emner. Hva med å ha en "mer"-meny her, hvor man får opp f.eks de siste 20-25 innleggene/emnene for de som ønsker det? Lettere å dra fram en "eldre" tråd igjen da, uten å måtte klikke seg helt inn på emner og innlegg på forumsiden.

Jeg forstår at vi ikke skal kopiere andre forum, eller trenger å ha alle de samme funksjonene, men det kan vel være lurt å ta med seg videre de man var fornøyd med. Nå har asianet mange funksjoner andre ikke har, så alt i alt er dette et flott forum. Litt justering av forsiden, så er jeg fornøyd ;)

En annen ting der er at innlogging etc. ikke synes på forsiden. Altså hjem-siden. Er dette noe som vil ordnes på sikt?
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Forumet må formes over tid, og slike plattformer kommer ikke ferdig snekret. Når man tenker på at det er en mann som styrer med alt det tekniske, så må vi nesten bare si takk at noen i det hele tatt gidder, og for å få videre utvikling, så tror jeg vi må støtte litt oppom, så han får inspirasjon til å fortsett. Ikke at han trenger å få klapp på skuldra, nesegrus beundring, og vi må være forsiktige med tilbakemeldinger, men av og til kanskje være med å bidra litt. Det tror jeg vil være bra.

Legg inn forslag i boksen, og så leser han litt etterkvart, og former forumet over tid.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Generelt»