iPad - Macbook Air versus Windows computer

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Jeg lurer på en macbook air til 13000+, iPad 5/iPad pro med tastatur, eller en windows basert computer, som en gammel apple bruker kan bli fortrolig med. Har null peiling på operativsystemer fordeler og ulemper. Liker dårlig å måtte styre med virus og slikt!

Bruksområde nettbank, bilder, dokumenter, mail, surfing, web tv, og skal lage meg ett par websider for informasjon og salg. Det blir vel wordpress løsning mest sannsynelig med tilleggsmoduler. Om det kan gjøres med iPad er det fint å vite om ulemper eventuellt, eller Macbook air er en god løsning, og om computer er det aller beste? Jeg har svært liten lyst til å skifte operativsystem! Det kan hende det blir videoredigering etterhvert, men da tror jeg det er nødvendig med en Macbook pro om en skal filme med Gopro og 4k.

Jeg vil tro alle løsningene er like bra med tanke på å reise mye?

En vintig ting med Apple er når ble de sist oppgrader, og når "forventes" neste oppgradering? Hater å kjøpe noe som oppgraderes neste uke eller neste måned!

Hva med 2 i en kompakt datamaskin? Noen erfaringer? Altså computer med flip løsning til nettbrett?
🌞
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

personlig så bruker jeg ikke lenger

imac n mackbook pro eller nettbrettet

jeg bruker kun iphona!

nå hva skal du bruke " saken" til

skal du se litt på netflix

vel ville vel valgt nettbrett

jeg har smart tv

og den står på 24/7

ipona hender jeg bruker den til

apple kaybord

men nå som man kan bruke

" mkkrofona" som oversetter

vel !

mack air erjo liten og lett da

kona har nettbrett!

bruker n aldri

hun bruker mac air til betaling

overføring!

ville nok ikke var jeg deg ( mitt syn)

gått for " air"

og en ipone7+

det er firskell på 7+ og 8+

men nå er prisen i thailand halvert

på iphone7+

jeg kommer aldri til og handle nettbrett

har lekt med den kona har

men som sakt " air"

vilke jeg gptt for!

mack book pro og imaken

bare støver ned og er ( mye og flytte)

kjøper du ikke årets mac air

er det mye og spare!

alt kommer an på hva du vil betale!

vet ikke hva " air" mod fra før den nye

kom koster?

viltro nesten halve prisen

om de finnes for salg!

apple er litt " merkllige"

de viljo helst selge siste modell

som sakt ville kkke jeg da kjøpt

nettbrett!

😂😂😂😂🌺🦋

og iphona
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay

Pris spiller ingen rolle, det går mer på hva jeg har bruk for, og hva som er mest brukervennlig. Tv er usktuellt, da jeg trives ute på balkongen eller svømmebassenget hvor jeg har kontortid.

iPhone Se har jeg, og det er den størrelsen jeg foretrekker på tlf. Liten nett og hendig med godt nok kamera for å dokumentere dagliglivet, men etterhvert kjøpe meg ett pocket kamera Noodle har eller tilsvarende. Macbook Air er den jeg heller mest til for øyeblikket ja, og den har god batteritid, samt siste model oppgradert i juni.
🌞
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

Har du sett på MacBook? Den er 12 tommer og meget hendig. Usikker på spesifikasjonene på modellen som kom etter at jeg kjøpte min i 2016, men den gang var den i hvert fall enda mindre og lettere enn MacBook Air. Jeg tror jeg fortsatt får nærmere 10 timers batteritid ut av min. Veier under kiloen, og kan være med overalt.

Her er en test av den siste modellen.

Det eneste negative jeg kan si om den er at den er dyr, men det gjelder også MacBook Air.
Brukeravatar
Phay

Blir de nye modellene like varme som de gamle?
🌞
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Noodle skrev: 01 nov 2017, 09:24 Har du sett på MacBook? Den er 12 tommer og meget hendig. Usikker på spesifikasjonene på modellen som kom etter at jeg kjøpte min i 2016, men den gang var den i hvert fall enda mindre og lettere enn MacBook Air. Jeg tror jeg fortsatt får nærmere 10 timers batteritid ut av min. Veier under kiloen, og kan være med overalt.

Her er en test av den siste modellen.

Det eneste negative jeg kan si om den er at den er dyr, men det gjelder også MacBook Air.
dægærn du!

har den blitt så tynn og lett!

ser jammen fin ut den!

👍
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Noodle

Den blir lunka noen ganger, sånn de fleste Apple-produkter blir med jevne mellomrom, men det er ikke noe jeg har opplevd som unormalt.
Brukeravatar
Phay

Jeg greier ikke å gå for det jeg trenger og ender opp med touch id og bar! 20 000,- men har i bakhodet 4k videoredigering! Har jeg strengt tatt behov? Det er det jeg må avgjøre!

https://www.apple.com/no/shop/buy-mac/m ... ro/13-inch
🌞
Brukeravatar
Noodle

Hvis du trenger videoredigering må du ikke kjøpe den jeg anbefalte. Det er den ikke kraftig nok til. Den er heller ikke særlig godt egna til RAW-filer i Lightroom. Det går, på ferier og sånn, som en nødløsning, men det går tregt.

Skal du redigere 4G-videoer eller RAW-filer, bør du nok heller gå for MacBook Pro.
Brukeravatar
Phay

Har lest litt om 4k redigering, og det utgår. Kommer til å kjøre på lavere oppløsning og konvertere filene til rett format for opptimal nettkvalitet. Holdt på å bestille en iPad pro 10,5 med 256gb, men fant ikke tilfredstillende solid tastaturbokscover til å ha med seg overalt. Det jeg ser etter er å ha god støtte i fanget enten i sofaen, eller på solsenga. Derfor jeg spurte om den blir varm den mac'en noodle. De gamle blir jo kokvarme etter en stund.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»