Flytte hovedstaden

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Det vurderes å flytte hovedstaden i Thailand grunnet problemer med at Bangkok synker, forurensing og trafikkaos.

Hva tenker dere om dette?

Thailand vurderer flytting av hovedstaden

Bangkok synker og sliter med forurensning og trafikkaos. Nå lufter Thailands statsminister ideen om å flytte hovedstaden.

Thailand kan bli det neste landet i Asia som bygger ny hovedstad. Under en nylig konferanse kommenterte den thailandske statsministeren Prayut Chan-o-cha at dette er noe som kan skje under hans regjering.

På konferansen «Connecting Thailand with the World» den 18. september skisserte han to mulige tilnærminger for en eventuell flytting.

– Den første er å finne en by som verken er for langt unna eller for dyr å flytte til. Den andre er å flytte til utkanten av Bangkok for å redusere trengsel.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Umh... *sjekker kalenderen* Nei, var vist ikke 1ste april i dag :lol:

Ser ikke helt hva logikken her er. Bangkok er en etablert by med 14+ millioner innbyggere (Bangkok Metropolitan Area). Man kan jo gjerne endre hovedstad, men Bangkok er der nok for å bli (til den synker i sumpen). Og hva er det han skal "flytte til utkanten av Bangkok"? LOL jeg må bare le av slikt.

Kanskje man heller burde se på gjenomførbare tiltak for å forbedre luftkvalitet og bygge videre på infrastrukturen? De burde heller bygge ut metro tog og skytrain.

Forekommer meg at det er veldig mye store ideer og vyer her i Thailand, men svært lite ender opp som effektiv realitet.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Bygge nye hovedsteder er vel i tiden, og nye efektive byer trengs for å vinne frem i konkurransen verdensbyer seg imellom. Forsåvidt ikke noe nytt historisk sett!

Hua Hin er ett veldig godt alternativ som blir mer midt i midten, og har mye land å avse 🌞

Må nok finne en stor og godt drenert havneby for å kunne vinne frem vil jeg tro. Pattaya?
🌞
apekatt1

Bangkok synker og havet stiger (sies det), så å flytte er vel et alternativ da. Eller lage diker som Nederland. Tidligere hørte jeg at Korat var et alternativ til ny hovedstad. Det blir jo nærmere og greit for Isaan folket. Meg 😎
Brukeravatar
Nomade
Sted: Oslo
Kontakt:

apekatt1 skrev: 01 okt 2019, 08:09 Bangkok synker og havet stiger (sies det), så å flytte er vel et alternativ da. Eller lage diker som Nederland. Tidligere hørte jeg at Korat var et alternativ til ny hovedstad. Det blir jo nærmere og greit for Isaan folket. Meg 😎
General og statsminister er jo fra Korat så du skal ikke se bort i fra det :D
www.thailandtur.no
Kolami

apekatt1 skrev: 01 okt 2019, 08:09 Bangkok synker og havet stiger (sies det), så å flytte er vel et alternativ da. Eller lage diker som Nederland. Tidligere hørte jeg at Korat var et alternativ til ny hovedstad. Det blir jo nærmere og greit for Isaan folket. Meg 😎
De flytter ikke hovedstaten til Isaan..det skjer ikke..da flytter jeg hehe..men jeg likte det andre du skrev.. ;)
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»